امام خمینی (ره) والله اسلام تمامش سیاست است؛ ***** مقام معظم رهبری: به گفتار امام و کردار امام اهتمام بورزید ***** امام خمینی(ره): ان شاء الله ما اندوه دلمان را در وقت مناسب با انتقام از امریکا و آل سعود برطرف خواهیم ساخت و داغ و حسرت حلاوت این جنایت بزرگ را بر دلشان خواهیم نهاد 1367/4/29 ***** امام خمینی(رحمة الله علیه) : حکومت آل سعود، این وهابیهای پست بیخبر از خدا بسان خنجرند که همیشه از پشت در قلب مسلمانان فرو رفته‌اند 1366/5/12***** امام خمینی (ره) شهادت در راه خدا مسئله ای نیست که بشود با پیروزی در صحنه های نبرد مقایسه شود، مقام شهادت خود اوج بندگی و سیر و سلوک در عالم معنویت است ***** امام خمینی (ره): ما تابع امر خداییم، به همین دلیل طالب شهادتیم و تنها به همین دلیل است که زیر بار ذلت و بندگی غیر خدا نمی رویم ***** امام خمینی(ره) ”من برای آنکه شما جوانان شایسته ای هستید، علاقه دارم که جوانی خود را در راه خداوند و اسلام عزیز و جمهوری اسلامی صرف کنید تا سعادت هر دو جهان را دریابید.„ ***** حُسنُ الخلاقِ یُدِّرُ الرزاقَ وَ یونِسَ الرِّفاقَ؛ خوش اخلاقى روزى ها را زیاد مى کند و میان دوستان انس و الفت پدید مى آورد. «نهج الفصاحه، ح 781»***** امام خمینی(س) علم همراه تهذیبِ نفس است که انسان را به مقام انسانیت می رساند .هم در علم کوشا باشید و هم در عمل و هم در تهذیب اخلاق ***** بايد مسائل اسلامي حل بشود در اينجا و پياده بشود. بايد مستضعفين را حمايت بكنند، بايد مستضعفين تقويت بشوند حضرت امام خميني قدس سره الشريف صحیفه امام – جلد 6 – صفحه 461 ***** اهمیّت فضای مجازی به انداره ی انقلاب اسلامی است "مقام معظم رهبری" ***** آن کسی قلمش قلم انسانی است که از روی انصاف بنویسد. امام خمینی (ره) ***** همان طوري که در سابق عمل مي‌شد، روضه‌خواني بشود، مرثيه گفته بشود، شعر و نثر در فضايل اهل بيت و در مصائب آنها گفته بشود. حضرت امام خميني قدس سره الشريف صحيفه امام – جلد 15 – ص 332 ***** نگذاريد پيشكسوتان شهادت و خون در پيچ و خم زندگي روزمره خود به فراموشي سپرده شوند. حضرت امام خميني قدس سره الشريف صحيفه امام، ج 21، ص 93 ***** من در ميان شما باشم و يا نباشم، به همه شما وصيت و سفارش مي‌کنم که نگذاريد انقلاب به دست نااهلان و نامحرمان بيفتد. حضرت امام خميني قدس سره الشريف صحيفه امام، ج 21، ص 93 ***** پيامبر اسلام نيازي به مساجد اشرافي و مناره‌هاي تزئيناتي ندارد. پيامبر اسلام دنبال مجد و عظمت پيروان خود بوده است که متأسفانه با سياست‌هاي غلط حاکمان دست‌نشانده به خاک مذلت نشسته‌اند. حضرت امام خميني قدس سره الشريف صحيفه امام، ج 21، ص 80 ***** پيغمبر اسلام تمام عمرش در امور سياسي بود، تمام عمرش را صرف كرد در سياست اسلامي، و حكومت اسلامي تشكيل داد. حضرت امام خميني قدس سره الشريف صحيفه امام، ج 15، ص 11 ***** امام به همه فهماند که انسان کامل شدن، علی وار زیستن و تا نزدیکی مرزهای عصمت پیش رفتن افسانه نیست. مقام معظم رهبری ***** راه ما راه امام خمینی است و در این راه با همه قدرت و قاطعیت خود حرکت خواهیم کرد. مقام معظم رهبری

 

 

 

تاريخ انتشار: 19 شهريور 1398 ساعت 19:43:26
سروش محلاتی:
اختیارات، توام با پاسخگویی و مسئولیت پذیری باشد/ آن روز است که دیگر خودسری نخواهیم داشت

استاد دروس خارج فقه حوزه علمیه قم گفت: در سیستم های دیکتاتوری به این شکل است که وقتی افراد محبوب نسبت به یک موضوعی اعتراض می‌کنند و این اعتراض توسط مردم دامنه‌دار می‌شود، می‌گویند؛ خبر نداشتم، این فرمانده خودسر بوده، اشتباه کرده و از او برائت می‌جویند. همانطور که در شام بعد از رسوا شدن جنایت عاشورا، یزید اسرا را که در کاخ خود در وضعیت بدی و مورد اعتراض مردم دید، گفت: ابن مرجانه کار زشتی کرد و اگر خویشان او بودید چنین نمی‌کرد. حتی دستور داد منزل مناسبی برای اسکانشان در شام تعیین کنند و سپس مقرر کرد با هدایت بشیر که از محبان اهل بیت بود، به مدینه برگردند.

به گزارش شفقنا؛ استاد دروس خارج فقه حوزه علمیه قم، در جمع عزاداران شب عاشورای حسینی، با اشاره به جنایات سرداران خودسر در حادثه کربلا و اعلام برائت یزید از برخی از آنها تاکید کرد: با وجود این، مسئولیت رفتارهای خودسرانه در نظام ظلم، برگردن حاکم است.

حجت الاسلام و المسلمین محمد سروش محلاتی در پنجمین شب برنامه «عاشورا و امروز ما» گفت: فجایع کربلا از هفتم محرم با بستن آب، در کربلا آغاز می‌شود و مجموعه جنایاتی فراتر از جنگ است که در آن، قتل طفل شیرخوار، آتش زدن خیمه‌ها، به اسارت بردن زنان و کودکان، قطع سرها، تاختن بر بدن شهدا و بسیاری از جنایات دیگر رخ داد.

او اضافه کرد: در نظام های استبدادی، مشکل تشتت و پراکندگی در مراکز تصمیم گیری و تصمیم سازی مشکل وجود دارد، در حالی که در سپاه امام حسین، هماهنگی و کنترل و نظارت کامل وجود دارد و همه چیز با مسئولیت امام حسین جریان دارد.

سروش محلاتی با طرح این پرسش که آیا این جنایات در مرکزی تصمیم گرفته شده بود یا اختیار آن به فرماندهان تفویض شده بود یا تصمیمات توسط سرداران خودسر گرفته و اجرا شده است، ادامه داد: در واقعه عاشورا سه مرکز فرماندهی وجود دارد: مرکز فرماندهی اول در شام به فرماندهی یزید، دوم در کوفه به فرماندهی ابن زیاد و سوم در کربلا به فرماندهی عمرسعد.

او همچنین بیان کرد: ابتدای صبح عاشورا، امام برای بازدید به پشت خیمه‌ها رفتند و دیدند شمر به خیمه‌ها نزدیک شده است. اصحاب خواستند با تیری او را هدف قرار دهند که اباعبدالله اجازه ندادند و فرمودند ما شروع به جنگ نمی‌کنیم. همه اقدامات سپاه امام با اجازه حضرت بود اما در سپاه مقابل چنین چیزی نیست. چه کسی دستور تیراندازی به شیرخوار امام را داد؟ نه یزید، نه ابن زیاد و نه عمر سعد. حرمله خودسرانه این کار را انجام داد و طفل شیرخوار را به شهادت رساند.

این پژوهشگر دینی با اشاره به خودسری نیروهای یزید، اضافه کرد: آیا درباره این اقدامات تفویض اختیاری صورت گرفته بود یا خیر؟ البته یزید هم موضع دوگانه‌ای دارد؛ گاهی اقدامات عاشورا را تایید و گاهی تقبیح می‌کند. البته به‌طور کلی در نظام‌های استبدادی تا زمانی که وضعیت خوب است، همه اقدامات مورد تایید است و وقتی با چالش و مشکل مواجه می‌شود، مسئولیت‌پذیری در لایه‌های بالا وجود ندارد. این رویه در لایه‌های فرماندهان میانی و عملیاتی وجود دارد. نمونه آن «بُسربن ارطات» است که توسط معاویه برای قتل و غارت نواحی تحت حکومت امیرالمومنین اعزام می‌شود، در یکی از ماموریت‌ها برای کشتن عبیدالله بن عباس، حاکم حکومت علی (ع) می‌رود و چون او را در خانه پیدا نمی‌کند، دو فرزند عبیدالله را می‌کشد. چند سال بعد که پدر آنها به شام می‌رود و به معاویه شکایت می‌کند، معاویه سوگند می‌‌خورد که از این موضوع بی خبر و ناراضی بوده‌است، «بسر» در آن مجلس می‌گوید معاویه! تو به من گفتی از مردم زهر چشم شدید بگیر، این هم جزو زهر چشم بوده است. هم معاویه می‌دانسته چه گفته، هم بسر می‌دانسته چه بکند، بنابراین به جای امر مستقیم نوعی سیاستگذاری می‌شود که دست فرماندهان را باز می‌گذارد و اختیار هم به آنان داده می‌شود و او مجاز به هر جنایتی می‌شود.

سروش محلاتی در ادامه با طرح این پرسش که آیا در این شرایط می‌توان جنایات بُسر را به معاویه نسبت داد، توضیح داد: در اینجا، تاریخ، حاکمان ارشد را مسئول رفتارهای فرماندهان می‌داند، هرچند این حاکمان پس از تغییر شرایط بخواهند مسئولیت را گردن زیردستان بیندازند. در واقعه کربلا هم همین طور است. فقط یک نامه از یزید به ابن زیاد موجود است که می‌گوید: حسین به سوی عراق در حرکت است، او را زیر نظر داشته باش و مراقبش باش. کسانی که مظنون به یاری او هستند را زندان کن. اما خون کسی را نریز. یزید اگر دستور قتل هم نداده باشد، مسئولیت قتل‌ها با اوست. چرا که با سیاستگذاری خود باعث قتل و جنایت شد.

وی برای نمونه به موضوع انتصاب عبیدالله به عنوان حاکم کوفه اشاره کرد و گفت: در مقطع بیعت مردم کوفه با مسلم، حاکم کوفه نعمان بن بشیر و فردی اهل مدارا بود. اما یزید، نعمان ملایم را عزل و ابن زیاد خشن را نصب کرد؛ یعنی سیاست تغییر کرده و فردی که قبلا تجربه سرکوب و آدم‌کشی در بصره داشت را منصوب کرد و مشخص است که این انتصاب چه پیامدهایی دارد. به همین ترتیب، بسر مأمور است اما فرمان و دستور مربوط به معاویه است. نه اینکه ما بسر و عبیدالله و امثال اینها را تبرئه کنیم، بلکه می‌گویم امثال معاویه و یزید نباید تبرئه شوند.

سروش محلاتی تأکید کرد: با شیوه انتخاب فرماندهان، عملا سیاست‌ها تعیین می‌شوند و وقتی افراد سفاک، خشن، فاسق و بی‌رحم منصوب می‌شوند، عملا مسئولیت رفتار این افراد با حاکمان است، به‌خصوص وقتی دست آن‌ها باز گذاشته می‌شود و نیازی به دستور کتبی نیست. یزید، در مورد مسلم بن عقیل، به ابن زیاد دستور داد یا تبعید کن یا بکش. اما نتیجه ی دادن این اختیار به فرد سفاکی نظیر ابن زیاد، قتل و بدتر از قتل است. گاهی دستورها، دستورهای نانوشته است که مأمور آن‌ها را هم می‌خواند. البته از این نمونه‌ها در تاریخ زیاد است. آنچه در حادثه کربلا مهم است، این نیست که آیا یزید و معاویه دستورداده‌است یا نه. مهم این است فرماندهان و سردارانی که انتخاب می‌شوند، جنس اخلاق و رفتارشان چگونه است؟ نمی‌شود فرماندهان سفاک انتخاب شود و بعد گفت دستور قتلی صادر نشده‌است. بنابراین نباید دنبال نامه دستور قتل امام حسین(ع) گشت. داوری ما بر این اساس است که در دوره اعتراضات مردم و جامعه، حاکم چه کسی را انتخاب می‌کند؟ این سیاست معنا دارد، حتی اگر سیاستی به آن‌ها دیکته نشود. زیرا این افراد حداکثری عمل می‌کنند.

سروش محلاتی همچنین مطرح کرد: سوال دوم اینجاست اگر واقعا این فرماندهان خودسرانه جنایت کردند، وقتی از آنها شکایت شد، چرا به جنایت این فرماندهان رسیدگی نشد و محاکمه و مجازات نمی‌شوند؟ همانطور که معاویه بسر را به خاطر قتل دو فرزند بی گناه عبیدالله قصاص نکرد. اینکه یزید، ابن زیاد را مجازات نکرد، دلیل بر این است که نسبت به رفتار او راضی بوده و اقدامات او با دستور نانوشته یزید بوده است.

خودسر نامیدن فرماندهان برای رفع مسئولیت از حاکم در نظام‌های استبدادی

او در ادامه گفت: در سیستم های دیکتاتوری به این شکل است که وقتی افراد محبوب نسبت به یک موضوعی اعتراض می‌کنند و این اعتراض توسط مردم دامنه‌دار می‌شود، می‌گویند؛ خبر نداشتم، این فرمانده خودسر بوده، اشتباه کرده و از او برائت می‌جویند. همانطور که در شام بعد از رسوا شدن جنایت عاشورا، یزید اسرا را که در کاخ خود در وضعیت بدی و مورد اعتراض مردم دید، گفت: ابن مرجانه کار زشتی کرد و اگر خویشان او بودید چنین نمی‌کرد. حتی دستور داد منزل مناسبی برای اسکانشان در شام تعیین کنند و سپس مقرر کرد با هدایت بشیر که از محبان اهل بیت بود، به مدینه برگردند.

به گفته این استاد حوزه علمیه قم، یزید قبل از حرکت با امام سجاد خلوت کرد و گفت: لعن الله ابن مرجانه، یعنی برائت خود را نشان داد. یعنی عبارت زیارت عاشورا را یزید هم گفت؛ اما این حرف یزید، با لعنی که ما می‌گوییم متفاوت است، چون ما یزید را اول لعن می‌کنیم، یعنی حاکمان بالاتر را تبرئه نمی‌کنیم و ابتدا حاکمان بالاتر را مسئول می‌دانیم. یزید به امام سجاد قول جبران داد و گفت گذشته‌ها، گذشته. اما هر مشکلی دارید حل می‌کنم و لباس و هدایایی هم به اسرا داد.

سروش محلاتی همچنین تأکید کرد که کسی به حرمله، دستور زدن طفل شیرخواره را نداد. اما استخدام و حمایت او، یعنی شمر و عمر بن سعد و ابن زیاد و یزید مسئول این جنایات هستند. واقعیت داستان این است که هم جنایت می‌شود و هم بعد از آن مسئولیتش به گردن زیردستان می‌افتد اما با آنها برخورد هم نمی‌شود و از بازماندگان قربانیان هم به صورت نمایشی دلجویی می‌شود و همین گونه هم با اسرای کربلا برخورد شد و در نهایت با احترام بازگردانده شدند. در هر حال ما نباید مسئولیت این جنایت را درمورد حرمله و امثال او متوقف کنیم؛ بلکه باید به مراتب بالاتر برویم. بنابراین مسئولیت رفتارهای خودسرانه در نظام ظلم، برگردن حاکم است. هم جنایت خود را در اعلی درجه نگه می‌دارند و بعد هم آن حادثه را خاموش می‌کنند. درست است که بعضی خودسرانه عمل می‌کردند، اما این خودسری در آن سیستم انجام می‌شد که امکان فعالیت را به آنها داده بود.

در پایان این نشست که به همت انجمن اندیشه و قلم، بنیاد اندیشه و احسان توحید و خانه اندیشمندان علوم انسانی برگزار شد، این پژوهشگر دینی با طرح این پرسش که چه کنیم این خودسری ها نباشد، توضیح داد: راهی غیر از این نیست که مطابق نهج‌البلاغه، اختیارات، توام با پاسخگویی و مسئولیت پذیری باشد. باید جامعه را بر اساس شفافیت اداره کرد و اشخاص در برابر اختیاراتی که دارند و نصب و عزلی که می‌کنند، مسئولیت داشته باشند. آن روز است که دیگر خودسری نخواهیم داشت.





  تعداد بازديدها: 421


 
نظرات خوانندگان:
 

نظرات حاوي توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمي‌شود.

نام:
پست الکترونيک:
متن پيام:


 
آخرين اخبار و مطالب 
یادداشتی از: آیت‌الله سیدمصطفی محقق داماد
خطای انسانی یا تقصیر سازمانی؟
واکنش مجید انصاری به پیشنهاد تکه تکه کردن سفیر انگلیس از سوی امام جمعه مشهد
تسلیت سید حسن خمینی به امام جمعه پاوه
یادداشتی از: احمد مسجد جامعی
ایران سرزمین همه است
یادداشتی از: حاج حسن وفایی
سخنانی دلسوزانه با مسئولین
تردد آزمایشی از آزادراه تهران-شمال تا دو هفته آینده
وزیر دفاع آلمان:
ترامپ کشورهای اروپایی را برای فعال‌سازی مکانیسم ماشه تهدید کرده بود
ظریف:
سه کشور اروپایی باقی‌مانده برجام را فروختند تا از تعرفه‌های جدید ترامپ رهایی پیدا کنند / این کار فایده‌ای نخواهد داشت؛ فقط اشتهای او را تندتر می‌کنید / برای خودتان موضع برتر اخلاقی و حقوقی قائل نباشید؛ شما چنین موقعیتی ندارید
جهانگیری:
در شرایطی هستیم که اعتماد عمومی تنزل یافته / به مردم اجازه بروز احساسات بدهیم و برای ترمیم اشتباه مسئولیت‌پذیر باشیم / شفاف با مردم حرف زدن مشکلات را حل می‌کند / باید دادگاه تشکیل شود تا افکار عمومی ببینند که موضوع هواپیمای اوکراینی بررسی شده
یادداشتی از: حاج حسن وفایی
چند نکته
رئیس‌جمهور روحانی:
اگر اقتصاددانی بلد است تمام روابط خارجی خراب باشد اما اقتصاد مملکت هیچ دست نخورد به ما هم بگوید / من بلد نیستم کاری به دنیا نداشته باشم و برای حل مشکلات فقط به داخل نگاه کنم / بعضی‌ها گفتند ترامپ که خارج شد شما هم خارج شوید، اگر این کار را کرده بودیم چه می شد؟ / قیمت ارز باید پایین‌تر از این باشد ولی شرایط را هم در نظر بگیرید / راحت ترین كار این است بروى در جایی بنشينى و دیگران بگويند‌ شجاع بود، به دنیا اخم کرد؛ ولى با اين كار گره زندگی مردم باز نمی‌شود
یادداشتی از: حاج حسن وفایی
گر تو بهتر می زنی بستان بزن
یادداشتی از: حجت الاسلام هادی سروش
سخنی با عُقلایِ اصولگرایان درباره مصاحبه های پرتنش اخیر
کوشکی:
عذرخواهی نمی‌کنم؛ ذهن بعضی‌ها معیوب است / جمله‌ای که گفتم کاملاً معمولی و استاندارد بود؛ هیچ مشکل اخلاقی هم نداشت
سخنی با مجری آرام برنامه «نیمه پنهان ماه»؛
خانم ابوطالبی ای کاش به آن برنامه نمی رفتی!
انتقادات شدید و کنایه آمیز ظریف به ادعای پایبندی اروپایی‌ها به برجام:
ایران کسی نبود که توافق هسته ای را از محتوای آن تهی کرد - این کشورهای اروپایی بودند/ سه کشور اروپایی فکر می‌کنند که در حال زندگی در قرن 19 هستیم/ جبران خروج آمریکا از برجام را فراموش کنید، به تعهدات خودتان عمل کنید
واکنش رسمی صداوسیما به هتک حرمت رخشان بنی‌اعتماد و باران کوثری روی آنتن زنده‌ی تلویزیون:
سازمان صداوسیما اظهارات سخیفِ کوشکی را قبول ندارد/ حرف‌هایش هم خلاف موازین اخلاقی بود هم به ضرر شرایط فعلی کشور/ خود مدیر شبکه‌ی افق در حین برنامه به کوشکی تذکر داد/ مسئولیت آن حرف‌ها بر عهده‌ی خود کوشکی است
آلبانی دو دیپلمات ایرانی را اخراج کرد
پاسخ روابط عمومی دفتر رئیس جمهور به اظهارات کدخدایی:
با شخصی کردن یک موضوع ملی و بکار بردن ادبیات و کلماتی سخیف اعلام موضع کردید / دعوت روحانی زمینه سازی در راستای وحدت ملی بود
واکنش کدخدایی به اظهارات روحانی درمورد ردصلاحیت‌ها:
پیشگامی رییس جمهور در این پروژه ضدملی تاسف بار است

آرشیو همه مطالب


 
پربازديدها 
دعوتنامه
بازگشت "نمایشگاه گروهی هنرهای تجسمی"
برای شناخت بیشتر سردار شهید سلیمانی این نامه را بخوانید
یادداشتی از: حاج حسن وفایی
الگوی مدیریتی حاج قاسم
پیام تسلیت سید حسن خمینی به ناطق نوری در پی درگذشت آیت‌الله رسولی محلاتی
تاکید آیت‌الله العظمی سیستانی بر اصلاح و مخالفت با تلاش بیگانگان برای سلطه بر سرنوشت مردم
یادداشتی از: حاج حسن وفایی
مصلحت ، پنهان کاری یا ...
یادداشتی از: حاج حسن وفایی
ضرورت حفظ اقتدار فرمانده ((( باید توجه کنیم )))
واکنش تخت روانچی به نامه آمریکا به سازمان ملل و اعلام آمادگی برای گفتگوی بدون پیش شرط با ایران:
تا زمانی که خصومت آمریکا وجود داشته باشد، صحبت از گفتگو قابل فهم نیست / ایران با این صحبت ها بازی نمی خورد
سنگ مزار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی
یادداشتی از: ابوالفضل فاتح
پیام‌های «انتقام سخت» چه بود؟
فرمانده هوافضای سپاه:
دولت هیچ قصوری ندارد؛ هرچه هست به نیروهای مسلح برمی‌گردد / هواپیمای اوکراینی، در مسیر حرکت خود، مورد اصابت قرار گرفت؛ به همین دلیل به دنبال بازگشت به فرودگاه امام بود که سقوط کرد / سامانه‌ها در بالاترین سطح آمادگی بودند؛ فقط کافی بود یک شستی را شما فشار دهید / اپراتور، هواپیمای اوکراینی را موشک کروز تشخیص داده بود / او موظف بود تماس و تایید بگیرد؛ خبط اپراتور هم از همین نقطه است / گویا در آن شرایط شبکه ارتباطی او با اختلال مواجه شده بود / او ده ثانیه فرصت داشت تصمیم بگیرد که بزند؛ می‌توانسته نزند ولی در آن شرایط، تصمیم بد را می‌گیرد
نشست شورای امنیت بدون ظریف برگزار شد
آلمان دعوت آمریکا برای خروح از توافق هسته‌ای را رد کرد: حفظ برجام را دنبال می‌کنیم
گاردین:
تنش میان دولت ترامپ و ایران نشانه افول آمریکا است
پمپئو:
تمام چیزهایی که اکنون با آن‌ها مقابله می‌کنیم، نتیجه منابعی هستند که با برجام در اختیار ایران قرار گرفت
عبدالمهدی به پمپئو:
روند خروج نیروهای آمریکایی از عراق را مشخص کنید
درگفتگو با رئیس جمهور اوکراین؛
روحانی: افرادی که در حادثه ی هواپیمای اوکراینی دخالت داشتند به مقامات قضایی تحویل داده خواهند شد
یادداشتی از: حاج حسن وفایی
گرگها همراه و انسانها غريب
چگونه به شخصی که در حال مبارزه با افسردگی است کمک کنیم؟
صادق زيباكلام تحليلگر :
چند روز به عالم و آدم دروغ گفتند و تئوری های دایی جان ناپلئونی مطرح کردند، اما باید در همان ابتدا واقعیت را اعلام می کردند / بی اعتمادی افزایش پیدا خواهد کرد / آن دسته از هموطنان که به صداوسیما اعتماد داشتند، امروز احساس تلخ و بدی دارند


 
آمار بازديد از سايت 
تعداد بازدید امروز: 8359
تعداد بازدید دیروز: 9967
بازدید کل: 30145299
مشاهده آمار کامل
تمامي حقوق براي هيئت انصارالخميني (ره) محفوظ است.