امام خمینی (ره) والله اسلام تمامش سیاست است؛ ***** مقام معظم رهبری: به گفتار امام و کردار امام اهتمام بورزید ***** امام خمینی(ره): ان شاء الله ما اندوه دلمان را در وقت مناسب با انتقام از امریکا و آل سعود برطرف خواهیم ساخت و داغ و حسرت حلاوت این جنایت بزرگ را بر دلشان خواهیم نهاد 1367/4/29 ***** امام خمینی(رحمة الله علیه) : حکومت آل سعود، این وهابیهای پست بیخبر از خدا بسان خنجرند که همیشه از پشت در قلب مسلمانان فرو رفته‌اند 1366/5/12***** امام خمینی (ره) شهادت در راه خدا مسئله ای نیست که بشود با پیروزی در صحنه های نبرد مقایسه شود، مقام شهادت خود اوج بندگی و سیر و سلوک در عالم معنویت است ***** امام خمینی (ره): ما تابع امر خداییم، به همین دلیل طالب شهادتیم و تنها به همین دلیل است که زیر بار ذلت و بندگی غیر خدا نمی رویم ***** امام خمینی(ره) ”من برای آنکه شما جوانان شایسته ای هستید، علاقه دارم که جوانی خود را در راه خداوند و اسلام عزیز و جمهوری اسلامی صرف کنید تا سعادت هر دو جهان را دریابید.„ ***** حُسنُ الخلاقِ یُدِّرُ الرزاقَ وَ یونِسَ الرِّفاقَ؛ خوش اخلاقى روزى ها را زیاد مى کند و میان دوستان انس و الفت پدید مى آورد. «نهج الفصاحه، ح 781»***** امام خمینی(س) علم همراه تهذیبِ نفس است که انسان را به مقام انسانیت می رساند .هم در علم کوشا باشید و هم در عمل و هم در تهذیب اخلاق ***** بايد مسائل اسلامي حل بشود در اينجا و پياده بشود. بايد مستضعفين را حمايت بكنند، بايد مستضعفين تقويت بشوند حضرت امام خميني قدس سره الشريف صحیفه امام – جلد 6 – صفحه 461 ***** اهمیّت فضای مجازی به انداره ی انقلاب اسلامی است "مقام معظم رهبری" ***** آن کسی قلمش قلم انسانی است که از روی انصاف بنویسد. امام خمینی (ره) ***** همان طوري که در سابق عمل مي‌شد، روضه‌خواني بشود، مرثيه گفته بشود، شعر و نثر در فضايل اهل بيت و در مصائب آنها گفته بشود. حضرت امام خميني قدس سره الشريف صحيفه امام – جلد 15 – ص 332 ***** نگذاريد پيشكسوتان شهادت و خون در پيچ و خم زندگي روزمره خود به فراموشي سپرده شوند. حضرت امام خميني قدس سره الشريف صحيفه امام، ج 21، ص 93 ***** من در ميان شما باشم و يا نباشم، به همه شما وصيت و سفارش مي‌کنم که نگذاريد انقلاب به دست نااهلان و نامحرمان بيفتد. حضرت امام خميني قدس سره الشريف صحيفه امام، ج 21، ص 93 ***** پيامبر اسلام نيازي به مساجد اشرافي و مناره‌هاي تزئيناتي ندارد. پيامبر اسلام دنبال مجد و عظمت پيروان خود بوده است که متأسفانه با سياست‌هاي غلط حاکمان دست‌نشانده به خاک مذلت نشسته‌اند. حضرت امام خميني قدس سره الشريف صحيفه امام، ج 21، ص 80 ***** پيغمبر اسلام تمام عمرش در امور سياسي بود، تمام عمرش را صرف كرد در سياست اسلامي، و حكومت اسلامي تشكيل داد. حضرت امام خميني قدس سره الشريف صحيفه امام، ج 15، ص 11 ***** امام به همه فهماند که انسان کامل شدن، علی وار زیستن و تا نزدیکی مرزهای عصمت پیش رفتن افسانه نیست. مقام معظم رهبری ***** راه ما راه امام خمینی است و در این راه با همه قدرت و قاطعیت خود حرکت خواهیم کرد. مقام معظم رهبری


 

 

 

تاريخ انتشار: 16 تير 1399 ساعت 18:12:58
یادداشتی از: رحیم عبادی
اسب را گم کرده و دنبال نعلش می دوند!

مصاف حاشیه و متن نامه آیت الله؛ 

پایگاه خبری جماران: انتشار نامه آیت الله موسوی خوئینی ها با حاشیه های فراوانی روبرو شد و بازتاب آن با واکنش ها و اظهار نظرهای مختلف همچنان نیز ادامه دارد. این موضوع از دو جهت دارای اهمیت است که اولا نشان می دهد نخبگان نسبت به طرح مباحث اساسی و کلان متناسب با نیاز جامعه همچنان احساس مسولیت می نمایند و جامعه نیز علی رغم فراز و نشیبها و مشکلات و محدودیتهای مختلف در طی این سالها هچنان پویا و نسبت به سرنوشت خود دغدغه دارد.

اما از سویی دیگر مروری بر بیان مواضع منتقدان اعم از مکتوب و یا شفاهی بیانگر یک حقیقت تلخ می باشد که آن غلبه حاشیه بر متن نامه ایت الله است این امر موجب شد که حقایق نهفته کمتر مورد توجه و مداقه قرار گیرد وحواشی نامه خودآگاه و یا نا خودآگاه آنچنان برجسته شود که مفاد نامه و هدف نویسنده مورد غفلت قرارگیرد برهمین اساس به نظر پس از هیاهو و هیجان اولیه، در این مقطع نیاز است با تمرکز بر متن کوتاه اما پرمغز این نامه بر نکات مهم آن توجه شود و آن را محل نقد و بررسی بیشتری قرار داد به ویژه انکه این نامه با ادب و احترام و متانت کامل نگارش شده و اتفاقا نویسنده نیز همواره از شخصیتهای  قابل احترام درنزد امام  و جامعه و سالیان سال از مشاورین سیاسی رهبری معظم انقلاب بوده است.  اما نکاتی در باب حواشی:

منتقدین اغلب تاکنون به جای تمرکز برمحتوا به شخصیت گوینده بیشتر پرداخته اند وآنچه توانسته اند درنفی و نقد شخصیت آیت الله خویینی ها قلم فرسایی و اظهار نظر نموده اند غافل از آنکه به تعبیر امام علی ( ع ) انظر الی ماقال و لاتنظر الی من قال .

علاوه بر این منتقدین تلاش نمودند سوابق خدمتی آیت الله و حتی همه عملکرد 40 ساله جمهوری اسلامی که بعضا در دوران رهبری امام (ره) بود را به نام ایشان ثبت ونقد نمایند( نامه آیت الله کعبی ) غافل ازاینکه آن موارد بسیاری از سیاستهای اساسی جهموری اسلامی ازابتدا بوده و نگاه آیت الله بیشتر ناظر به حال و آینده است .

منتقدین به جای زمینه سازی برای بحث و تبادل نظر و گفتگو و ارائه پیشنهاداتی برای هم اندیشی ترجیح داده  اند راه حذف ایشان و حتی پشیمان نمودن نامبرده از نگارش نامه تا حد انجام توبه پیش ببرند.

نگاه توطئه آمیز و اتهام فتنه انگیزی و ایجاد فتنه جدید از رویکرهای قدیمی و غالب منتقدین در برخورد با نامه آیت الله است تاجایی که برخی او را پدرخوانده فتنه ها لقب داده اند!

منتقدین که غالبا"صاحبان قدرت مستقر و دائم العمردر حاکمیت هستند رویه ای را طی  سالهای گذشته حاکم نمودند که با بزرگ جلوه دادن حواشی  بر متن و تلاش برای ندیدن ونشنیدن واقعیت های زیرپوست جامعه به جای شناخت مشکلات و پیدا نمودن راهکار برای حل مسائل نسبت به پاک کردن و یا حذف صورت مساله اقدام نمایند و با استفاده از ابزارهای حکومتی همچون صدا وسیما خودرا پیروز میدان بدانند ؟ غافل از آنکه جامعه راه خود را پیش می برد.

لذا اتفاقا همه این نکات، اهمیت پرداختن به متن نامه را بیشتر می نماید که می تواند زمینه ساز هم اندیشی و ایجاد فضایی جدید برای اهتمام همه جانبه به حل مسائل اساسی جامعه و تغییر رویکردها و ترسیم تصویر چشم اندارروشن نسبت به آینده شود.

       نکته اول : خیرخواهانه ومحترمانه بودن متن نخستین پیام نامه آیت الله است او هدف خودرا از نوشتن  نامه  "درنگ بیشتر و جدی تر از هر زمان در امور حکمرانی که مایه خیرملت وکشور وجمهوری اسلامی ایران است می داند".

      نکته دوم : شرایط موجودزیبنده نظام انقلاب اسلامی نیست وی دراین نامه بیان می دارد آنچه که در گزارش ها ومشاهدات و در افکار و زندگی مردم می گذرد زینبده نظامی که با پرچم اسلام به دنیا معرفی شده نیست.

      نکته سوم : آسیب دیدن مشروعیت و مقبولیت نظام:  وی می نویسد در ذهن مردم باورهایی که پشتوانه استحکام و نیز مقبولیت و مشروعیت نظام اسلامی بود به گونه‌ای روزافزون آسیب دیده و می‌بیند.

    نکته چهارم : بی اعقتادی و بی اعتمادی به مدیریت کلان و مدیران کشور: وی یادآوری می کند که بر زبان بسیاری از مردم در کوی و برزن و در برخی محافل و مجالس، سخنانی می‌رود که از عمق بی‌اعتقادی و بی‌اعتمادی نسبت به مدیریت کلان و مدیران کشور حکایت می‌کند .

     نکته پنجم : مشکلات اقتصادی زمینه ساز نگرانی نسبت به آینده: وی بیان می دارد  تورم روزافزون، همراه با کاهش درآمد اقشار گسترده، نه‌تنها زندگی امروز مردم را گرفتار دشواری ‌های طاقت ‌فرسا کرده که ناهنجاری گوناگونی را در درون بسیاری از خانواده‌ها را گسترش داده و آنان را نگران آینده نامعلوم خود و فرزندانشان ساخته است .

               نکته ششم :  نارضایتی ازاوضاع فرهنگی ، سیاسی واقتصادی : مطلب مهمی دیگری که درنامه آمده است که علاوه بر این مردمِ گرفتار در تلاطم زندگی و مشکلات طاقت‌سوز معیشتی، بسیارند انسان‌های ناراضی از اوضاع فرهنگی و سیاسی که گرفتار بی‌عدالتی‌های غیرقابل‌انکار و انواع محدویتها شده‌اند .

              نکته هفتم : ضرورت اصلاحات اساسی درشیوه مدیریت کلان کشور : البته هنوز کم نیستند کسانی که اصلاحِ امور و تغییر وضع نامطلوب کنونی را از عالی‌ترین جایگاه مدیریت کشور انتظار می‌کشند. در چشم این خیل عظیم که هنوز دل در گرو این ملک و مملکت دارند، اوضاع غیرقابل‌دوام‌ امروز صرفاً معلول تصمیمات مدیرانی که می‌آیند و می‌روند نیست (که البته این آمدن‌ها و رفتن‌ها هم خارج از چارچوب اراده عالی و حاکم بر کل مقدرات کشور نیست). از نگاه مردم، شیوه مدیریت در بالاترین سطح و قدرتِ نافذ آن، نقش‌آفرینِ اصلی در تمام یا اکثر مهامّ امور کشور است

نکته هشتم : التزام مردم به الزامات انقلاب و ارزشهای آن علیرغم همه انتقادات  :

مردمی که چنین انتظاری دارند هرگز الزامات و محدودیت‌های پس از پیروزی انقلاب اسلامی (که البته چهل سال از آن گذشته است) و نیز کینه‌توزی دشمنان انقلاب، به‌ویژه آمریکا و رژیم غاصب صهیونیستی را نادیده نمی‌گیرند. همچنین آنان از ارزشهای دوران دفاع مقدس نیز غافل نیستند و به شهیدان و مجاهدان و نقش‌آفرینان آن حماسه ملی و اسلامی، که فرزندان همین ملت بودند، سپاس و درود بی‌پایان تقدیم می‌کنند. اما همین مردم بر این باورند که مدیریت کشور به‌ویژه عالی‌ترین سطح آن، باید با ملاحظه همین مشکلات و چالش‌ها شیوه‌ای در مدیریت امور به کار می‌بست که امروز گرفتار این آشفتگی‌های فرهنگی و اقتصادی و اجتماعی و … نمی‌شدیم .

               نکته نهم : پذیرش اصلاحات براساس محاسبات متعارف حکمرانی :     اگر شیوه‌ای که تاکنون به کار رفته است نتیجه محاسبات متعارف و براساس آراء و تحلیل‌های شناخته‌شده در حکم‌رانی است، پس هستند پرشمار صاحب‌نظرانی که حق دارند و باید مجاز باشند تا زبان و قلم به نقد بگشایند و درست و نادرست این روش را تذکر دهند و اصلاح آن را با تأکید درخواست کنند و نگران پیامدهای ناگوار بهره‌مندی از این حق طبیعی و الهی نباشند.

             نکته دهم : پذیرش سرنوشت محتوم براساس محاسبات غیرمتعارف حکمرانی :

اما اگر مبنای تصمیمات این چند دهه دانسته‌هایی از مبادی غیرمتعارف یا به قولی دیگر متافیزیک است که تنها در اختیار خواصی از بندگان خدای متعال است که بنده و امثال بنده هیچ حظّی از آن نداریم و، در نتیجه، آنچه بر کشور و مردم و جمهوری اسلامی می‌گذرد سرنوشتی محتوم و گریزناپذیر است، پس همگان تسلیم امر محتوم و مشیّت الهی خواهیم بود، امید است این نامه سرآغاز ایجاد مسیری جدید برای آینده بهتر کشورمان قرار گیرد ان شاءالله





  تعداد بازديدها: 2549


 
نظرات خوانندگان:
 

نظرات حاوي توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمي‌شود.

نام:
پست الکترونيک:
متن پيام:


 
آخرين اخبار و مطالب 
گزیده ی یادداشتی از حاج حسن وفایی
خرمشهر تا باران پهپاد و موشکی
یونیسف: غزه خطرناک‌ترین مکان برای کودکان است
براساس آمار تورم مسکن از بهار 1400 تا بهار 1402؛
جهش 2 ساله قیمت مسکن؛ آمارهای استانی چه می‌گوید؟
یادداشت:
تنها راه تامین ثبات در منطقه
نگاه دولت های عربی به درگیری ایران و اسراییل
7 نکته درباره حمله تلافی جویانه ایران و احتمالات بعدی
نتیجه جنگ احتمالی ایران و اسرائیل چه خواهد بود؟
یادداشتی از: روزبه علمداری
سخنی با مدعی العموم
مهاجری: طبیعی است که رسانه‌های اسرائیلی عملیات وعده صادق را ناموفق نشان بدهند/ عملکرد غلط صدا و سیما باعث شده مردم اخبار فضای رسانه‌ای غیر رسمی را بخوانند/ الآن چاره‌ای جز این نیست که نیروهای مسلح چهره‌های رسانه‌ای و رسانه‌های معتبر داخلی را توجیه کنند
یادداشتی از: آقای میکائیل جواهری
خدا، انسان، جهان
یادداشتی از: رضا غبیشاوی
4 نکته درباره حمله ایران به اسرائیل / خط قرمز در برابر خط قرمز / آغاز عصر جدید خاورمیانه
آیت‌الله علوی بروجردی با اشاره به پاسخ ایران به اسراییل: دعا می کنیم تا سپاه مسلمین بر کفار، ظفر یابد/ نمی‌توان از کشتار کودکان و مسلمانان در غزه گذشت
یادداشتی از: حجت الاسلام والمسلمین هادی سروش
جوان عزیز ؛ این "دفاع" ضروری بود
در دیدار عیدانه عنوان شد:
حسن روحانی: ایران به خطای بزرگ اسرائیل پاسخ داد/ ما منطقه امن می‌خواهیم/ باید خودانتقادی را آغاز کنیم/ کشور و نظام نیازمند مشارکت عام است
در بیانیه‌ای مطرح شد؛
سید حسن خمینی: عملیات شجاعانه دیشب توسط فرزندان غیور ایران اسلامی موجب افتخار است/ این حمله یک تصمیم استراتژیک برای نمایش اقتدار، امنیت و غرور ملی بود/ باید به قدرت ملی خود ببالیم
اختصاصی:
دو پوستر ماندگار با موضوع "وعده صادق" از خانم شیرین نوشیروان
آغاز عملیات گسترده پهپادی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی علیه اهدافی در سرزمین های اشغالی
سفیر سابق آمریکا در کوبا به 15 سال زندان محکوم شد
یادداشتی از: خانم صدیقه بهزادپور
ارز غیرواقعی، تورم و گرانی واقعی
یادداشتی از: حجت الاسلام والمسلمین رسول منتجب نیا
رفتاری هوشمندانه در قبال جنایات اسراییل
عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس:
اتباع بیگانه مشکل بزرگ ضد امنیتی ایران در آینده خواهند بود

آرشیو همه مطالب


 
پربازديدها 
اطلاعیه ی تشییع ، تدفین و بزرگداشت:
قاری ممتاز قرآن و جانباز سرافراز ، حاج ولی پوراحمدی آسمانی شد
صحبت‌های عجیب پناهیان در درباره پیامبر و امام علی (ع) (فیلم)
در دیدار مسئولان نظام و سفرای کشورهای اسلامی؛
رهبر انقلاب: در قضیه فلسطین، دولتهای اسلامی به وظائفشان عمل نمی‌کنند؛ بعضی از آنها به رژیم کمک هم می‌کنند/ اگر همه‌پرسی کنند در کشورهای اسلامی، بدون تردید همه نظر می‌دهند به اینکه دولتهایشان بایستی با رژیم صهیونیستی قطع رابطه کنند
خبر مهم پلیس راهور؛ جرائم رانندگی تا ۵۰۰ برابر افزایش پیدا می‌کند
مبلغ فطریه ۱۴۰۳ از سوی دفتر رهبر انقلاب اعلام شد
گزیده ی یادداشتی از حاج حسن وفایی
تظاهر اسرائیل به اجرای قطعنامه سازمان ملل
اختصاصی:
عید سعید فطر پوستری آیینی از آقای علی اکبر میرزایی
تصاویری از مراسم تشییع شهید حاج ولی پوراحمدی
سید حسن نصرالله در مراسم سردار شهید زاهدی:
آمریکا و اسراییل دریافته‌اند که واکنش ایران در راه است/ آشفتگی صهیونیست‌ها ۶ ماه پس از جنگ/سرنگونی پهپاد هرمس نشانه توانمندی پدافندی مقاومت لبنان است
آیین چهلمین روز رحلت آیت‌الله سید محمد موسوی بجنوردی؛
سید علی خمینی: هیچ کدام از مشکلات اقتصادی کشور ناشی از فقه جعفری نیست/ مرحوم بجنوردی در پروژه ی «فقه معطوف به قانون» تعریف می شود/ اگر فقه مبدل به قانون نشود، در جامعه امروز نمی تواند اجرا شود
گزیده ی یادداشتی از: حاج حسن وفایی
حجت الاسلام حسن روحانی اولین بار از عنوان امام خمینی استفاده کرد
دیدار رمضانی دانشجویان با رهبر معظم انقلاب اسلامی
انتقاد شدید استاد اقتصاد به اظهارات خاندوزی :
مومنی: از اظهارات سخنگوی اقتصادی دولت نگران شدم/ رشدی که حاصل شده، نسبتی با توسعه ندارد/ این شیوه گفت و گو با مردم، با واقعیت، صدق ورزی و شفافیت فاصله زیادی دارد/ نمک به زخم مردم می پاشید/ برنامه دولت قبل را تمدید کردید اما به آنها بد و بیراه می گویید
طی بیانیه ای مطرح شد؛
سپاه: به ملت قهرمان و انقلابی ایران اطمینان می‌دهیم مجازات پشیمان کننده دشمن تحقق خواهد یافت
اطلاعیه ی موسسه خیریه ملائک، در مورد دریافت صدقات و فطریه
توصیه‌ مهم استاد فاطمی‌نیا برای روزهای پایانی ماه مبارک رمضان
عکس دیده نشده از شهید زاهدی در کنار شهیدان سلیمانی و مغنیه
یادداشتی از: عبدالحسین رحیم زاده
دمی با قرآن برای علت یابی مشکلات و معضلات
ارتش اسرائیل مسئولیت ترور فرزندان اسماعیل هنیه را بر عهده گرفت
موافقت رهبر معظم انقلاب با عفو یا تخفیف مجازات بیش از دو هزار نفر از محکومان محاکم


 
آمار بازديد از سايت 
تعداد بازدید امروز: 34028
تعداد بازدید دیروز: 36502
بازدید کل: 66480694
مشاهده آمار کامل
تمامي حقوق براي هيئت انصارالخميني (ره) محفوظ است.