امام خمینی (ره) والله اسلام تمامش سیاست است؛ ***** مقام معظم رهبری: به گفتار امام و کردار امام اهتمام بورزید ***** امام خمینی(ره): ان شاء الله ما اندوه دلمان را در وقت مناسب با انتقام از امریکا و آل سعود برطرف خواهیم ساخت و داغ و حسرت حلاوت این جنایت بزرگ را بر دلشان خواهیم نهاد 1367/4/29 ***** امام خمینی(رحمة الله علیه) : حکومت آل سعود، این وهابیهای پست بیخبر از خدا بسان خنجرند که همیشه از پشت در قلب مسلمانان فرو رفته‌اند 1366/5/12***** امام خمینی (ره) شهادت در راه خدا مسئله ای نیست که بشود با پیروزی در صحنه های نبرد مقایسه شود، مقام شهادت خود اوج بندگی و سیر و سلوک در عالم معنویت است ***** امام خمینی (ره): ما تابع امر خداییم، به همین دلیل طالب شهادتیم و تنها به همین دلیل است که زیر بار ذلت و بندگی غیر خدا نمی رویم ***** امام خمینی(ره) ”من برای آنکه شما جوانان شایسته ای هستید، علاقه دارم که جوانی خود را در راه خداوند و اسلام عزیز و جمهوری اسلامی صرف کنید تا سعادت هر دو جهان را دریابید.„ ***** حُسنُ الخلاقِ یُدِّرُ الرزاقَ وَ یونِسَ الرِّفاقَ؛ خوش اخلاقى روزى ها را زیاد مى کند و میان دوستان انس و الفت پدید مى آورد. «نهج الفصاحه، ح 781»***** امام خمینی(س) علم همراه تهذیبِ نفس است که انسان را به مقام انسانیت می رساند .هم در علم کوشا باشید و هم در عمل و هم در تهذیب اخلاق ***** بايد مسائل اسلامي حل بشود در اينجا و پياده بشود. بايد مستضعفين را حمايت بكنند، بايد مستضعفين تقويت بشوند حضرت امام خميني قدس سره الشريف صحیفه امام – جلد 6 – صفحه 461 ***** اهمیّت فضای مجازی به انداره ی انقلاب اسلامی است "مقام معظم رهبری" ***** آن کسی قلمش قلم انسانی است که از روی انصاف بنویسد. امام خمینی (ره) ***** همان طوري که در سابق عمل مي‌شد، روضه‌خواني بشود، مرثيه گفته بشود، شعر و نثر در فضايل اهل بيت و در مصائب آنها گفته بشود. حضرت امام خميني قدس سره الشريف صحيفه امام – جلد 15 – ص 332 ***** نگذاريد پيشكسوتان شهادت و خون در پيچ و خم زندگي روزمره خود به فراموشي سپرده شوند. حضرت امام خميني قدس سره الشريف صحيفه امام، ج 21، ص 93 ***** من در ميان شما باشم و يا نباشم، به همه شما وصيت و سفارش مي‌کنم که نگذاريد انقلاب به دست نااهلان و نامحرمان بيفتد. حضرت امام خميني قدس سره الشريف صحيفه امام، ج 21، ص 93 ***** پيامبر اسلام نيازي به مساجد اشرافي و مناره‌هاي تزئيناتي ندارد. پيامبر اسلام دنبال مجد و عظمت پيروان خود بوده است که متأسفانه با سياست‌هاي غلط حاکمان دست‌نشانده به خاک مذلت نشسته‌اند. حضرت امام خميني قدس سره الشريف صحيفه امام، ج 21، ص 80 ***** پيغمبر اسلام تمام عمرش در امور سياسي بود، تمام عمرش را صرف كرد در سياست اسلامي، و حكومت اسلامي تشكيل داد. حضرت امام خميني قدس سره الشريف صحيفه امام، ج 15، ص 11 ***** امام به همه فهماند که انسان کامل شدن، علی وار زیستن و تا نزدیکی مرزهای عصمت پیش رفتن افسانه نیست. مقام معظم رهبری ***** راه ما راه امام خمینی است و در این راه با همه قدرت و قاطعیت خود حرکت خواهیم کرد. مقام معظم رهبری


 

 

 

تاريخ انتشار: 27 ارديبهشت 1398 ساعت 19:50:26
خاطرات محمد غرضی از سید مهدی طباطبایی در زندان: مرحوم طباطبایی می‌گفت: درست است من عمامه به سر دارم، اما از راه رفوی قالی، زندگی کرده ام / مرحوم طباطبایی توانایی بازی دادن زندانبان‌هایش را داشت / وقتی طباطبایی مسئول دادن چای در زندان شد

غرضی شخصیت مرحوم طباطبایی را بی نظیر توصیف می کند و می گوید «ساختار وجودی، تحقیقی، قرآنی و تدریسی ایشان بسیار بالا بود.»

محمد غرضی در گفت و گو با «انتخاب» از روزهای آشنایی اش با آسید مهدی در زندان قزل قلعه روایت کرد، از بحث های سیاسی درون زندان تا تقسیم کارهای درون بند که در آن مرحوم طباطبایی مسئول دادن چای به زندانیان بوده است.

مشروح این گفت و گو را در ادامه بخوانید؛

*آقای غرضی! شما با مرحوم طباطبایی قبل از انقلاب هم بند بودید، اولین برخوردتان با آسیدمهدی طباطبایی در همان زندان بود یا قبل از آن هم ایشان را می شناختید؟

نه، ما با خانواده مرحوم آیت الله سعیدی مرتبط بودیم، سال 48 که مرحوم سعیدی به شهادت رسید، جناب سیدمهدی طباطبایی جزو 15 خردادی ها و حامیان مرحوم امام و ملت بودند منتها من خدمتشان نرفته بودم. به محض اینکه در زندان ملاقاتشان کردم، سیره گذشته و زندگی مرحوم آیت الله سعیدی و زندگی خود مرحوم طباطبایی برای ما یک الگوی بسیار بسیار زیبا بود.

*اولین دیدار شما دقیقا چه سالی بود؟

شهریور ماه سال 50.

*شما و آسیدمهدی را به چه جرمی دستگیر کرده بودند؟

من که جزو گروه های مبارزه مسلحانه بودم ولی مرحوم طباطبایی را به خاطر فعالیت مرجعیت حضرت امام و فعالیت ها و سوابقی که در مشهد داشتند، دستگیر کرده بودند. در واقع ساواک از آنها وحشت داشت. ایشان به مدت 5، 6 ماه در زندان قزل قلعه زندانی بودند.

* با چه افراد شناخته شده دیگری هم بند بودید؟

تعداد ما خیلی زیاد بود، شاید بیش از 150 نفر در زندان قزل قلعه بودند که از مجاهدین، پیکاری ها، فدائیان، حزب توده و کسان دیگری که در کشور مبارزه می کردند مثل عشایر فارس بودند.

*آقای غرضی! آیا به خاطر دارید که آقا سیدمهدی طباطبایی با چه کسی بیشتر در زندان مراوده داشت و دوست بودند؟

یک مدتی که مرحوم آیت الله ربانی شیرازی به قزل قلعه تشریف آوردند روابط آقاسیدمهدی طباطبایی با روحانیون و مرحوم آقای ربانی شیرازی مستحکم بود ولی با ما هم در ارتباط بودند و باصطلاح همراه بودیم. یعنی طیف ما، طیف مجاهدین و انقلابیون اسلامی با آقا سیدمهدی طباطبایی ارتباط داشتیم منتها خود آقای طباطبایی انفرادی به زندان منتقل شده بود.

*با توجه به اینکه شما را حین مبارزه مسلحانه دستگیر کرده بودند آیا مرحوم طباطبایی موافق این مشی بودند یا اینکه شما را انذار می دادند که این کار را نکنید؟

تا قبل از کودتای تقی شهرام و اتفاقات پیکاری ها و آنچه در سال 54 رخ داد و منجر به شهادت شهیدبافقی شد، روحانیون به شدت از ما هم به لحاظ مادی و هم به لحاظ اطلاعاتی و استراتژیکی حمایت می کرد.

*هیچوقت پیش نیامده بود که یک بحث سیاسی بین شما و اقاسیدمهدی رخ دهد یا ...

من متولد 1320 هستم و جریانات دهه های 20، 30، 40، 15 خرداد، 28 خرداد و 30 تیر را مفصل با آقاسیدمهدی طباطبایی بحث می کردیم. آنها به تبع شخصیت روحانی خودشان با این کارها خیلی نه اینکه نفی کنند ولی خودشان را آشنا نمی کردند ولی حمایت می کردند. ما در دهه 50 و تا کودتای تقی شهرام در سازمان مجاهدین هیچ مبارزه ای نداشتیم منتها روحانیون خودشان را با این روش ها خیلی آشنا نمی کردند.

*آیا خاطره ای هم از آقاسیدمهدی در دوران زندان دارید؟

خیلی مفصل.

*بهترین خاطره ای که با گذشت سالیان زیاد هنوز در ذهن شما ماندگار است را بفرمایید.

مهمترین مطلبی که آقا سیدمهدی درک کرد این بود که بالاخره این مجموعه مجاهدین از هزینه های خودش این تشکیلات را بوجود آورده بود. مثلا در دهه 40 ماها که نمود و نمادی در جامعه نداشتیم بعد از دستگیری ها یک مقدار نماد پیدا می کردیم. ایشان دنبال این بود که ببیند محل درآمدهای ما برای تشکیلات سازمانی چگونه است؟ ما هم خیلی ساده گفتیم ما از 15 خرداد به بعد قرار گذاشتیم به اتفاق همدیگر تا وقتی که این رژیم ساقط نشود، عین مردم عادی و طبقات پایین جامعه زندگی کنیم. آن موقع مثلا در سال های 42 و 43 که کارگر روزی 5 تومان بود، قرار شد که ما هم با روزی 5 تومان زندگی کنیم. همه بالاخره تحصیلکرده و دارای درآمدهای مفصل بودیم و این برای آقاسیدمهدی طباطبایی یک قضیه بسیار بسیار مهم و اعتقادی و انقلابی بود. وقتی که ما برای اقاسیدمهدی طباطبایی این مسائل را مطرح کردیم آقا به من مطلبی گفتند که خیلی با ارزش بود. آقا گفتند درست است من عمامه به سر هستم و درست است که من عبا دارم. اما من از بچگی رفته ام رفوی قالی یاد گرفته ام و از رفوی قالی زندگی می کنم. سالهای بعد هم که من از زندان آزاد شدم  ودر دوره های فراری که داشتم با آقا در ارتباط بودم و می دیدم که هزینه های شخصی و خانوادگی آقای طباطبایی از یک رفوگر بیشتر نبود. ایشان بسیار خوب تفسیر قرآن می کردند. ماه مبارک آن سالی که در زندان بودند سوره مبارکه فرقان را در شب احیاء تفسیر فرمودند که تمامی مطالبی که ایشان مطرح می کردند درذهن بنده هست.

خاطرات بسیار بسیار زیاد و خوبی که از شخصیت و اعمال ایشان بالاخص بعد از انقلاب و اتفاقاتی که افتاد و چند دوره ای که در مجلس بودند و من هم وزیر بودم، هست. آنچه حاوی پیام است و شما عزیزانی که دارید تجربیات انقلاب را منعکس می کنید باید بدانید این است که این انقلاب هزار هزار هزار سیدمهدی طباطبایی داشته که با تکیه به خودشان و دستاوردها و اعتقاد و ابزار خودشان پای انقلاب و امام و اسلام و ایران ایستادند. ان شاءالله که زندگی اینها برای شما نسل جوان یا کسانی که از این مجموعه ها تبعیت می کنید، پیام آور باشد.

*اتفاق یا رویداد خاصی از دوران زندان به یاد دارید که برای آسیدمهدی افتاده باشد؟

یک اتفاق خیلی خیلی جالب اینکه هر روز یک نفر مامور خدمات می شد و اسمش را نوبت کاری می گذاشتند. آنوقت کارهای مختلفی اعم از ظرف شویی، تمیزکردن اتاق، سفره انداختن، چای دادن و ... بود. آقا سیدمهدی طباطبایی هر وقت نوبتش می شد، مسئولیت دم کردن و دادن چای را قبول می کردند، چای را در کتری می ریختند و بعد تک تک چای می دادند. یک روز به من فرمود که غرضی تو می دانی که چرا من این کار را می کنم؟ گفتم خب، زحمت می کشید و کار می کنید. گفت آخر زندان پر از چپی و غیرمسلمان هست و نسبت به روحانیت بدبینانه نگاه می کنند و می گویند اینها زندگی خودشان را از زندگی دیگران تامین می کنند. من فکر کردم که به اینها چگونه بگویم که من هم کارگر و زحمتکش هستم به این نتیجه رسیدم اگر بروم بنشینم، ظرفها را بشورم، یک تعداد کمی می بینند و اگر سفره را بیندازم بالاخره پشت سرم می گویند که کار ساده را پیش گرفته لذا به این نتیجه رسیدم که چای بدهم و تک تک اشخاص از دست من چای بخورند و بدانند که من هم کار می کنم.

*حاج آقا طباطبایی تاثیری هم در فضای بند شما داشت؟ مثلا توانسته بود برخی افراد از طیف چپ یا کمونیست های زندان را جذب کند؟

موقعیت آن موقع زندان موقعیت مبارزات مسلحانه بود، هم مجاهدین هم فدائیان دست بالا را در زندان، محاکمات، شهدا، اعدام و برخوردهای مسلحانه داخل شهر تهران را داشتند. آن موقع این موقعیت برای اینکه تبیین ایدئولوژیک براساس اتفاقات خیابانی شود، نبود. این اتفاق از سالهای 54 و 55 به بعد که مجاهدین کودتا کردند، کم کم زمینه اش باز شد. البته قبلا طی سالهای 40 تا 50 در زندان ها بحثهای اعتقادی بین چپ و مسلمان، مفصل جریان داشت منتها پشتوانه اجتماعی مسلحانه نداشت لذا فقط به صورت گفتن و نوشتن درمی آمد که بهترین مجموعه ای که در این زمینه هست، بحثهای مرحوم شریعتی و شهید مطهری و بحث های مربوط به مهندس بازرگان و علامه طباطبایی و جعفری است که قبلا زمینه های اجتماعی بحث را داشت و حداقل در نیمه اول دهه 50 این بحثها در زندان کاربرد چندانی نداشت.

*به نظر شما خود آقاسیدمهدی بیشتر از کدام یک از این بزرگواران که نام بردید تاثیر پذیرفته بود...

ساختار وجودی، تحقیقی، قرآنی و تدریسی خود ایشان بسیار بالا بود.

*رابطه ایشان با زندانبان ها چگونه بود؟

توانایی اینکه بتواند با زندانبان خودش بازی کند را داشت.

*شما اشاره کردید که بعد از انقلاب هم رابطه تان را با آسیدمهدی همچنان حفظ کردید. به خصوص در دوران وزارت پیش آمد که ایشان به شما توصیه ای کنند یا مثلا دیداری داشته باشند؟

آخر ما همدیگر را خیلی خوب می شناختیم. آسیدمهدی طباطبایی جزو کسانی بود که نسبت به امور وزارتخانه  یا مسائل دیگر جدی بودند و هرگز هم درخواست نداشت و هرگز مطلبی حتی یک نامه به من ننوشت که فلان کار انجام شود. نماینده مشهد و تهران بودند. من از آقا سیدمهدی طباطبایی مرحوم هرگز درخواستی ندیدم.

*راجع به منش سیاسی شان بخصوص در سالهای اخیر چطورفکر می کنید؟

منتسب به دوره گذشته خودش است. آسیدمهدی طباطبایی هرگز جزو حزب، گروه، دسته و جمعیت نبود و نشد و بعد هم با احزاب و گروه ها و دستجات فاصله داشت و برای خودش منطق انقلابی، اسلامی، مبارزاتی خیلی خوبی داشت.

*مثلا اقای طباطبایی سال 84 جزو اولین کسانی بودند که با آقای احمدی نژاد مخالفت کردند و حتی در سال 88 گفتند که اصولگرایان باید به خاطر حمایت از احمدی نژاد عذرخواهی کنند.

اینها استقلال سیاسی و اعتقادی است که من حداقل برای مدت 50 سال برایتان توضیح دادم و متعلق به خود آقای طباطبایی است که به رغم اینکه دعوت به حزب شد ولی هیچ اعتقادی به تشکلات حزبی و گروه و دسته و جمعیت نداشت. یا حداقل ارتباط اینها را مفید نمی دانست.

*وقتی خبر فوت آسیدمهدی را شنیدید، چه حس و حالی داشتید؟

یک الگویی در روز قیامت بین همه مبارزین خواهد بود معتقدم خداوند افرادی چون آسیدمهدی طباطبایی را در آن دنیا و در جاهایی حتما به عنوان شاهد برای دیگران می آورد. وقتی سوال می کنند چرا این کار را کردی و این حرف را زدی و این نوع رفتار را داشتی؟ بخواهد بگوید که مجبور بودم یا اینکه حزبی و گروهی شدم و از انبار بیت المال برای تبلیغ دین استفاده کردم و یا از این سمت ها برای ارتقای انقلاب استفاده کردم، یکی از الگوهایی که خداوند دارد آقا سیدمهدی طباطبایی است که همه این کارها را کرده ولی هیچ خلاف شرع و خلاف عرف و خلاف قاعده جامعه و اینکه حقوق یک عده را بر دیگران ترجیح دهد را در آقا سیدمهدی طباطبایی سراغ ندارم.





  تعداد بازديدها: 1638


 
نظرات خوانندگان:
 

نظرات حاوي توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمي‌شود.

نام:
پست الکترونيک:
متن پيام:


 
آخرين اخبار و مطالب 
مهدی پازوکی اقتصاددان:
مشکل اقتصاد ایران، جهالت مدیران رانتی و کوته‌بین است / مدیران سازمان برنامه و بودجه فارغ التحصیل دانشگاه‌های درجه چندمند
در اطلاعیه‌ای اعلام شد؛
درهای اصلی بهشت زهرا(س) در شب‌های قدر باز است
دکتر حسن روحانی : جلسه با فرماندهان سپاه برای صلح و صفا بود
واکنش زاکانی به حصارکشی و تغییرات در پارک قیطریه؛ «حتما در پارک‌ها مسجد می‌سازیم،‌ مسجد خوب هم می‌سازیم»
انتقاد ناصر امانی به شهرداری تهران/ ساخت مسجد در بوستان قیطریه موجب تخریب شعائر اسلامی و بدبینی می‌شود
واکنش تند مهاجری به خبر ساخت مسجد در پارک قیطریه؛ نوعی لجاجت است
پسر نتانیاهو هم از فلسطین اشغالی مهاجرت کرد
امان‌الله قرائی‌مقدم:
کوچک‌شدن طبقه متوسط؛ مهم‌ترین تغییر اجتماعی سال ۱۴۰۲/ جامعه ایران دیگر یک جامعه سنتی نیست
مالیات بر ارزش افزوده رسما ۱۰ درصد شد
آیت‌الله مکارم شیرازی: حجاب از طرفی واجب است و از طرف دیگر، نباید خشونتی در کار باشد / دشمن اصرار دارد قم را آلوده کند تا بتواند نتیجه گیری کند / باید اصرار بر پاک سازی شهر داشته باشیم
سازمان بین‌المللی مهاجرت: «ایرانیان در فهرست بالاترین میزان مهاجرت غیرقانونی برای ورود به بریتانیا»
حکایت کیسه بادام و راهی که به جماران ختم می‌شد
با مشاهده قیمت این داروها مغزتان سوت می‌کشد؛ از ژن درمانی و پیری زودرس تا سرطان چشم
گزارش آیت الله ایازی درباره انجمن مباحثات قرآنی ۸ فروردین
نرخ جریمه در تخلفات حادثه‌ساز ۵ برابر شد
حجت الاسلام والمسلمین مجید انصاری:
کشور ما توان بزرگی دارد؛ چرا باید شرایط طوری باشد که نخبگان ما به فکر مهاجرت باشند؟/ تریبون‌های نماز جمعه به دنبال دامن زدن به خشم و کینه نباشند/ سه انتخابات اخیر نشان داد در لبه خطر ناامیدی و واگرایی اجتماعی هستیم
یادداشتی از: حجت الاسلام والمسلمین هادی سروش
تحریف در "برخوردِمومنانه"
روایت محمدجواد ظریف از آغاز روند آستانه درباره سوریه/ از دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی دستور دادند دکتر دهقان در نشست ها با روسیه و ترکیه شرکت نکند/ بخش نظامی ما از ابتکاری که ایران آغاز کرد، کنار گذاشته شد
امام(ره) چگونه از بزرگان استقبال می‌کردند؟
یادداشتی از: محمد مهاجری
آقای حداد! نقل چنار و پاجوش نیست

آرشیو همه مطالب


 
پربازديدها 
سردار مصطفی مولوی: آقا مهدی باکری و شهید کاظمی همیشه در خط مقدم می‌جنگیدند/ مهدی هیچ‌گاه اجازه نمی‌داد خاکریز جبهه به مسائل سیاسی آلوده شود/ لیدر جریان خالص‌سازی همه توان‌ش را برای تضعیف آقا مهدی به کار گرفت
باهتمام مهندس سعید رحیمی
امام خمینی (ره): من نگران اسلام هستم
دعاهای بعد از نمازهای واجب در ماه مبارک رمضان
با سخنرانی یادگار امام؛
مراسم تحویل سال نو در حرم امام خمینی(ره) برگزار می‌شود
واکنش علم الهدی به شرکت نکردن اکثریت در انتخابات: مراد از اکثریت، اکثریت متدین است نه اکثریت متمرد
اختصاصی:
خدیجه الکبری سلام الله علیها "پوستری آیینی از خانم شیرین نوشیروان"
پیام نوروزی مقام معظم رهبری به مناسبت آغاز سال ۱۴۰۳
در سخنرانی نوروزی ۱۴۰۳؛
رهبر معظم انقلاب: در گذشته کسانی بودند که از امکانات دولتی سوء استفاده کردند/ نباید اختلاف سلیقه و اختلاف سیاسی موجب نفرت پراکنی شود/ روز به روز جبهه مقاومت در غرب آسیا باید تقویت شود/ برای موفقیت از مشارکت مردم به معنای واقعی کلمه استفاده شود
مراسم آغاز سال 1403 در حرم مطهر امام خمینی(س)؛
سید حسن خمینی: از هرآنچه غیر خدا است، مأیوس شویم
اطلاعیه:
برگزاری مراسم تشییع و تدفین والده ی مرحومه ی اخوان تدریسی
پوستر:
برگزاری مراسم بزرگداشت مرحومه مغفوره حاجیه خانم اکرم السادات زارع (تدریسی)
اطلاعیه:
والده ی ماجده ی اخوان تدریسی دعوت حق را لبیک گفت
سردار رادان: تلخ است، اما دزدی به شغل تبدیل شده است
گزارش تصویری:
تجلیل از هنرمند گرافیست آقای علی اکبر میرزایی در استان لرستان
حجت الاسلام انصاریان : شیعه‌ای نباشید که مردم با شما از دین ببرند
بیانیه بسیج دانشجویی دانشگاه تهران پیرامون اخباری مبنی بر زمین‌خواری در محله ازگل: چگونه ممکن است بعد از هشدار رهبری، ائمه جمعه هنوز مشغول فعالیت‌ اقتصادی باشند؟! نهادهای نظارتی دقیقا مشغول چه فعالیتی هستند؟
پوستر:
اطلاعیه برگزاری مراسم سالروز ولادت با سعادت حضرت امام حسن (ع) در هیئت انصارالخمینی (ره)
حجت الاسلام والمسلمین فاضل میبدی:
بالای 50 درصد از مردم در انتخابات شرکت نکردند؛ این بی تفاوتی نیست، اعتراض است/ دولت و حاکمان این پیام را دریافت کنند/ اگر شورای نگهبان بخواهد با همین فرمان در انتخابات بعدی جلو برود، همدلی ایجاد نمی‌شود/ مخاطب سخنان رهبری مسئولان هستند
نامه ی رسیده
ابراز تشکر از اوژانس تهران
قائم مقام سازمان تبلیغات:
رویکرد‌های سلبی و تقابلی نه تنها در ترویج حجاب موثر نیست بلکه می‌تواند نتایج عکس داشته باشد / تبعیض اقتصادی به نارضایتی و بی‌اعتمادی مردم نسبت به نظام منجر می‌شود؛ این نارضایتی گاه به صورت بی‌حجابی و بدحجابی به عنوان نوعی اعتراض بروز پیدا می‌کند / استفاده از روش‌های قهری در برخورد با بدحجابی باعث شده تا برخی از افراد نسبت به حجاب و حکومت جمهوری اسلامی ایران دیدگاه منفی پیدا کنند


 
آمار بازديد از سايت 
تعداد بازدید امروز: 401
تعداد بازدید دیروز: 38925
بازدید کل: 65626438
مشاهده آمار کامل
تمامي حقوق براي هيئت انصارالخميني (ره) محفوظ است.