امام خمینی (ره) والله اسلام تمامش سیاست است؛ ***** مقام معظم رهبری: به گفتار امام و کردار امام اهتمام بورزید ***** امام خمینی(ره): ان شاء الله ما اندوه دلمان را در وقت مناسب با انتقام از امریکا و آل سعود برطرف خواهیم ساخت و داغ و حسرت حلاوت این جنایت بزرگ را بر دلشان خواهیم نهاد 1367/4/29 ***** امام خمینی(رحمة الله علیه) : حکومت آل سعود، این وهابیهای پست بیخبر از خدا بسان خنجرند که همیشه از پشت در قلب مسلمانان فرو رفته‌اند 1366/5/12***** امام خمینی (ره) شهادت در راه خدا مسئله ای نیست که بشود با پیروزی در صحنه های نبرد مقایسه شود، مقام شهادت خود اوج بندگی و سیر و سلوک در عالم معنویت است ***** امام خمینی (ره): ما تابع امر خداییم، به همین دلیل طالب شهادتیم و تنها به همین دلیل است که زیر بار ذلت و بندگی غیر خدا نمی رویم ***** امام خمینی(ره) ”من برای آنکه شما جوانان شایسته ای هستید، علاقه دارم که جوانی خود را در راه خداوند و اسلام عزیز و جمهوری اسلامی صرف کنید تا سعادت هر دو جهان را دریابید.„ ***** حُسنُ الخلاقِ یُدِّرُ الرزاقَ وَ یونِسَ الرِّفاقَ؛ خوش اخلاقى روزى ها را زیاد مى کند و میان دوستان انس و الفت پدید مى آورد. «نهج الفصاحه، ح 781»***** امام خمینی(س) علم همراه تهذیبِ نفس است که انسان را به مقام انسانیت می رساند .هم در علم کوشا باشید و هم در عمل و هم در تهذیب اخلاق ***** بايد مسائل اسلامي حل بشود در اينجا و پياده بشود. بايد مستضعفين را حمايت بكنند، بايد مستضعفين تقويت بشوند حضرت امام خميني قدس سره الشريف صحیفه امام – جلد 6 – صفحه 461 ***** اهمیّت فضای مجازی به انداره ی انقلاب اسلامی است "مقام معظم رهبری" ***** آن کسی قلمش قلم انسانی است که از روی انصاف بنویسد. امام خمینی (ره) ***** همان طوري که در سابق عمل مي‌شد، روضه‌خواني بشود، مرثيه گفته بشود، شعر و نثر در فضايل اهل بيت و در مصائب آنها گفته بشود. حضرت امام خميني قدس سره الشريف صحيفه امام – جلد 15 – ص 332 ***** نگذاريد پيشكسوتان شهادت و خون در پيچ و خم زندگي روزمره خود به فراموشي سپرده شوند. حضرت امام خميني قدس سره الشريف صحيفه امام، ج 21، ص 93 ***** من در ميان شما باشم و يا نباشم، به همه شما وصيت و سفارش مي‌کنم که نگذاريد انقلاب به دست نااهلان و نامحرمان بيفتد. حضرت امام خميني قدس سره الشريف صحيفه امام، ج 21، ص 93 ***** پيامبر اسلام نيازي به مساجد اشرافي و مناره‌هاي تزئيناتي ندارد. پيامبر اسلام دنبال مجد و عظمت پيروان خود بوده است که متأسفانه با سياست‌هاي غلط حاکمان دست‌نشانده به خاک مذلت نشسته‌اند. حضرت امام خميني قدس سره الشريف صحيفه امام، ج 21، ص 80 ***** پيغمبر اسلام تمام عمرش در امور سياسي بود، تمام عمرش را صرف كرد در سياست اسلامي، و حكومت اسلامي تشكيل داد. حضرت امام خميني قدس سره الشريف صحيفه امام، ج 15، ص 11 ***** امام به همه فهماند که انسان کامل شدن، علی وار زیستن و تا نزدیکی مرزهای عصمت پیش رفتن افسانه نیست. مقام معظم رهبری ***** راه ما راه امام خمینی است و در این راه با همه قدرت و قاطعیت خود حرکت خواهیم کرد. مقام معظم رهبری


 

 

 

تاريخ انتشار: 24 ارديبهشت 1398 ساعت 01:21:19
روحانی در دیدار علمای اهل سنت:
ایران بزرگ‌تر از آن است که کسی بتواند آن را تهدید کند / اهل سنت، مرزداران صدیق کشور هستند

رئیس جمهور شامگاه دوشنبه در دیدار با علما و فرهیختگان اهل سنت سراسر کشور تاکید کرد: انقلاب اسلامی ایران مربوط به مذهب خاصی نیست و همه مردم ایران و همه مذاهب در صحنه انقلاب حضور و مشارکت فعال و گسترده داشتند و همه اینها صاحب کشور و انقلاب هستند.

به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی در این دیدار با اشاره به حضور و مشارکت فعال اهل سنت در همه صحنه‌های انقلاب، گفت: اهل سنت در همه صحنه‌ها بویژه در عرصه انتخابات پای صندوق آراء حضور یافته و نمایندگان خود را برمی‌گزینند.

رئیس جمهور تصریح کرد: بارها صراحتاً اعلام کرده ام که مبنای دولت این است که همه عزیزان از اقوام و مذاهب مختلف عزت و کرامت اسلامی و جایگاه اجتماعی‌شان محفوظ بماند و با روحیه برادری در اداره امور کشور حضور و مشارکت فعال داشته باشند و این موضوع تصمیم این دولت و نظام است.

روحانی با اشاره به اینکه طی ۵ الی ۶ سال گذشته و در دولت یازدهم و دوازدهم حضور برادران اهل سنت در عرصه‌های مختلف سیاسی و اجتماعی به طور قابل توجهی افزایش یافته است، گفت: نماد این موضوع حضور ۲ نفر از عزیزان اهل سنت به عنوان سفیر جمهوری اسلامی ایران است و دولت و نظام جمهوری اسلامی ایران شما را مرزداران صدیق کشورمان می‌دانند.

رئیس جمهور ادامه داد: در استان‌های مرزی، اهل سنت از آغاز پیروزی انقلاب تا کنون همیشه مرزداران باوفای نظام اسلامی ایران بودند و از این به بعد نیز خواهند بود.

روحانی با اشاره به سخنان امام جمعه اهل سنت آق‌قلا در خصوص خدمات دولت در سیل اخیر در این منطقه، گفت: دولت برای ارایه خدمات در زمینه حوادثی همچون سیل و زلزله هیچ تفاوتی قائل نمی‌شود. برای ارایه خدمات دولت تفاوتی بین شیعه و سنی برای ما وجود ندارد چه در آق‌قلا، چه در خوزستان، چه در لرستان و چه در جاهای دیگر فرقی نمی‌کند.

رئیس جمهور تأکید کرد: ما همه ایرانی و مسلمان هستیم و اعتقاد ما این است.

روحانی در ادامه خاطر نشان کرد: در رابطه با زلزله کرمانشاه بسیاری از کسانی که دچار مشکل شدند از برادران اهل سنت بودند. در یک سال و نیم گذشته دولت کار بزرگی در زمینه بازسازی مناطق تخریب شده بر اثر زلزله انجام داده است و در سیل هم به همین شکل عمل خواهد کرد.

رئیس جمهور افزود: تأکید کردم که مرمت خانه‌های آسیب دیده در سیل اخیر تا تیرماه انجام شود و ساخت خانه‌ها نیز تا شب عید انجام شود، هر چند که کار بسیار سختی است، اما ما همه تلاش خود را بکار خواهیم بست که این کار را انجام دهیم.

دکتر روحانی در ادامه با اشاره به اینکه امروز در استان‌های مرزی کشور خدمات بسیار خوبی انجام می‌شود، گفت: در هفته‌های گذشته طرحهای عظیم آب و خاک را در استان‌های مرزی غرب کشور اجرا کردیم که یک طرح بسیار بزرگ و گسترده است. هفته های آینده هم طرح بزرگ دیگری را اجرا خواهیم کرد.

رئیس جمهور تصریح کرد: آبادانی ایران، خدمت به مردم، حس برادری و استفاده از همه اعم از شیعه و سنی برای اداره کشور اراده ماست و این نشانه رعایت حقوق شهروندی مردم ایران است.

روحانی خاطر نشان کرد: امروز شاهدیم که شیعه و سنی چگونه در کنار هم برای توسعه و پیشرفت کشور قرار گرفتند.

رئیس جمهور در پایان گفت: امیدوارم ماه رمضان عامل وحدت بیش از پیش در کشور باشد.

روحانی در بخش پایانی سخنان خود با تأکید بر اینکه امروز شاهد تهدیدهای متنوع از سوی دشمنان هستیم، گفت: ایران و ملت ایران بزرگتر و با عظمت‌تر از آن است که کسی بتواند آن را تهدید کند. ان شاء‌الله با عزت و سربلندی و شکست دشمنان از این مرحله سخت عبور خواهیم کرد.

در ابتدای این دیدار، میرزا علی امام‌ جمعه آق‌قلا در سخنانی با تقدیر و تشکر از رئیس جمهور و دولت بخاطر خدمات و زحمات فراوانی که برای کاستن از آلام سیل‌زدگان استان گلستان انجام داده‌اند، گفت: در حادثه سیل همه دستگاه‌های دولتی و امدادی و نیروهای مسلح حضور گسترده و فعالی داشتند و همگی تلاش داشتند تا از آسیب‌ها و آلام ناشی از سیل بکاهند.

وی با بیان اینکه اهل سنت ایران اسلامی فرصتی برای نظام جمهوری اسلامی ایران است، گفت: اهل سنت تابع، دوستدار و وفادار نظام جمهوری اسلامی ایران بوده و عزت اسلام و انقلاب اسلامی را دوست دارند و این را در طول ۸ سال دفاع مقدس با تقدیم هزاران شهید، جانباز و بسیجی ثابت کردند.

امام‌ جمعه آق‌قلا با تأکید بر اینکه اهل سنت مدافع انقلاب اسلامی بوده، هستند و خواهند بود، اظهار داشت: اهل سنت افرادی قانع، نجیب و صبور هستند و در ۴، ۵ سال گذشته حقیقتاً و انصافاً اهل سنت مورد توجه رئیس جمهور قرار داشته است و زحماتی که در این دوره برای اهل سنت کشیده شده قابل ستایش است.

شیخ سید عبدالباعث قتالی امام جمعه اهل سنت بندرعباس نیز در این دیدار با تقدیر از حمایت‌ها و پیشتیبانی‌های دولت، اظهار داشت: متأسفانه توجه به ارزش‌های اخلاقی و اجتماعی تا حدودی پایین آمده و این ناراحت‌کننده است و باید مسئولین و مدیران نسبت به این موضوع توجه ویژه داشته باشند.

امام جمعه اهل سنت بندرعباس خاطرنشان کرد: به عنوان مرزنشینان جنوب ایران هرچند تحت تبلیغات وسیع و در تیررس دشمنان قرار گرفته‌ایم، اما دشمنان نمی‌توانند خللی در عزم و اراده ما ایجاد کنند.

وی گفت: ما از هر جهت در راستای اعتدال و میانه‌روی تلاش فراوانی بکار گرفته‌ایم و دوست نداریم افراطیون مجالی برای عرض اندام پیدا کنند.

امام جمعه اهل سنت بندرعباس تصریح کرد: اهل سنت نهایت همکاری و همراهی را با نظام داشته و خواهیم داشت و در این راستا فداکارانه در عرصه انتخابات نیز وارد شدیم و همچنان پای عهد خود هستیم و پشیمان نیستیم.

ماموستا محمدپور مدرس حوزه علمیه نیز در سخنان جداگانه‌ای پیروزی انقلاب اسلامی ایران را یکی از پدیده‌های عجیب و به تعبیری معجزه قرن توصیف کرد و گفت: به واسطه انقلاب اسلامی خاک پاک ایران به حاکمیت دینی معطر و متبرک گردید.

وی اسلامی و مردمی بودن را دو ویژگی اصلی انقلاب اسلامی دانست و گفت:‌ این دو ویژگی مردم‌سالاری دینی را بوجود آورد و واژه جدیدی به ادبیات سیاسی جهان اضافه کرد و در نظر دارد که جهان محروم از معنویت، اخلاق و مساوات را دگرگون سازد و در عمر پربرکت خود علیرغم توطئه‌های دشمنان و جنگ تحمیلی و محاصره‌ اقتصادی، امروز در معادلات منطقه‌ای و جهانی تأثیرگذار است.

این مدرس حوزه علمیه خاطر نشان کرد: امروز جمهوری اسلامی ایران در عرصه‌های علمی، سیاسی، نظامی و دیپلماسی در صحنه جهانی عرض اندام می‌کند و کسانی که میز مذاکره و دیپلماسی را ترک کردند، امروز با ناوهای جنگی وارد میدان شدند.

در ادامه مولوی عبدالحمید اسماعیل زهی امام جمعه اهل سنت زاهدان با تقدیر از خدمات تدبیر و امید، گفت: ایران اسلامی از اتحاد همه اقوام و مذاهب تشکیل شده است و توجه به همه این اقوام و رعایت حقوق آنها و همراهی کردن و مشارکت دادن این اقوام و مذاهب در عرصه‌های مختلف می‌تواند وحدت پایدار و امنیت ملی ما را تأمین کند.

وی خاطر نشان کرد: جامعه اهل سنت در طول ۴۰ سال گذشته با نظام جمهوری اسلامی همراهی داشته و مسیر آن اعتدال و میانه‌روی و وحدت امت اسلامی است.

امام جمعه اهل سنت زاهدان، خاطرنشان کرد: تأمین هر چه بیشتر آزادی‌های مذهبی و بکارگیری شایستگان اهل سنت در امور استخدامی به نفع وحدت و همبستگی ملی است.





  تعداد بازديدها: 1558


 
نظرات خوانندگان:
 

نظرات حاوي توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمي‌شود.

نام:
پست الکترونيک:
متن پيام:


 
آخرين اخبار و مطالب 
گزارشی از:خانم خدیجه غبیشاوی
به بهانه کاهش نرخ زاد و ولد در ایران/ چرا زنان ایرانی میلی به فرزندآوری ندارند؟
سرکوب اعتراضات دانشجویی حامیان فلسطین در دانشگاه های آمریکا با گارد ایالتی (+عکس)
برخی از پیام های تسلیت در پی درگذشت همسر شهید آیت الله سید مصطفی خمینی
روایت همسر حاج‌آقا مصطفی از آداب معاشرت امام
مراسم تشییع همسر شهید آیت الله سید مصطفی خمینی شنبه برگزار می شود
آیت الله علوی بروجردی: روحانیت در عصر آیت‌الله بروجردی، با سازمان‌دهی ایشان به اوج رسید/ ایشان معتقد بودند ما برای دنیا حرف داریم
مثنوی "گرگ درون" سروده ی فریدون مشیری
استاد حوزه علمیه قم : اگر برای آبادانی دین کاری نمی کنیم، دین را خراب تر نکنیم
پزشکیان : امروز در مجلس اولویت عده‌ای موضوع حجاب است/ این موضوع با زور و گشت ارشاد نتیجه‌ عکس خواهد داد
واکنش ایران به بیانیه کویت و اردن در خصوص میدان آرش
سلبریتی‌ها و سندروم فتوشاپ سازی/ در حاشیۀ بیماری ترانه علیدوستی
در مراسم رونمایی از کتاب «چالش‌های تاریخی»؛
مرتضی اشراقی: اندیشه‌های امام به‌طور هدفمند تحریف می‌شود/ شاخص و ملاک حقیقت اندیشه حضرت امام، رهبر معظم انقلاب هستند/ یکی از وظایف مهم مورخ، جهاد تببین است/ امروز مردم غزه تاریخ ساز یک حماسه عظیم هستند
با دعوت از وزرای اقتصاد و صمت به مناظره تاکید شد؛
فرشاد مومنی: به سوی روند قهقرایی گسترش فقر و عقب ماندگی حرکت می کنیم/ راحت می گویند نقشی در افزایش نرخ ارز نداریم! / وزیر مسئول تولید، می گوید آنقدر واردات کرده ایم که گلوگاه های گمرکی بند آمده! با عنوان «اصلاحات پارامتریک» از جیب حقوق بگیران سرقت می کنند
به مناسبت اولین روز از هفته کار و کارگر
بیانات مقام معظم رهبری در دیدار کارگران
سرو قلیان اکسیژن و جوانانی که موش آزمایشگاهی شده‌اند
به بهانه ی چهلمین سالگرد شهادت
مثنوی " علمدار بسيج " در وصف شهيد بزرگوار احمد دلاكه (دالکه) سروده ی علی اکبر پورسلطان (مهاجر)
یادداشتی از: آقای میکائیل جواهری
نماز را در هر حال و حالتی بجا آوریم
گزارش تصویری:
بمناسبت 5 اردیبهشت، چهلمین سالگرد شهادت یار دیرین، شهید والامقام احمد دالکه
یادداشت:
ملت که نباید همیشه در شعب ابی طالب زندگی کنند
حجت الاسلام والمسلمین حاج شیخ حسین انصاریان‌:
نمازهای جماعت الان در کشور ما ورشکسته است

آرشیو همه مطالب


 
پربازديدها 
پیام تسلیت سید حسن خمینی به محسن مهرعلیزاده
ارتش اسرائیل یک مقام ارشد حزب الله را ترور کرد
اعزام ۸۷ هزار زائر در عملیات حج تمتع/ ۱۸ فرودگاه معین حج هستند
جزئیات اعزام حج عمره از ۳ اردیبهشت
پیام تبریک رهبر معظم انقلاب اسلامی به قهرمانان کشتی آزاد و فرنگی به مناسبت قهرمانی در آسیا
سید حسن خمینی: قهرمانی تیم‌های ملی کشتی آزاد و کشتی فرنگی کشورمان در آسیا موجب افتخار و خوشحالی همه ایرانیان ورزش دوست است
پرتویی از کلام امام (ره)
نقشه استعمار، ایجاد اسرائیل بزرگ
۱۲ سوال جدی درباره پرونده حجت الاسلام کاظم صدیقی
وزیر دفاع پاکستان: پاسخ به تجاوزهای اسرائیل حق مشروع ایران است
واکنش نخست‌وزیر مالزی به پاسخ ایران به اسرائیل
مقام سابق امنیتی ترکیه: خسارت پاسخ نظامی ایران سنگین بود
یادداشتی از: محسن هاشمی رفسنجانی
واکنش محسن هاشمی به جنجال کاظم صدیقی، پناهیان و زاکانی: هواداران تفسیر قدرت محور از اسلام ۱۰ درصد جامعه را تشکیل می‌دهند
جلسه نماینده اسرائیل با منافقین درپی حمله ایران
اردن کمک به صهیونیست‌‌ها را تائید کرد
جایزه خوش خدمتی پادشاه اردن
این که در زندگی مردم چه رخ خواهد داد برای دولت اهمیت ندارد
علیرضابیگی: گوشت کیلویی ۷۰۰ هزار تومان قابل انکار است؟
پناهیان: مساله حجاب با ساخت ۲ تا سریال قابل حل است/ باید نیروهایمان را برای پولدار شدن تربیت کنیم/ حق نداریم از نظر اقتصادی گدا باشیم
مجلس نمایندگان آمریکا تدابیر ضدایرانی بیشتری را تصویب کرد
افزایش ۱۶ تا ۴۵ درصدی کرایه‌های مترو، اتوبوس و تاکسی‌ها از شنبه
بعد از انقلاب، یک میلیون هکتار از جنگلهای کشور نابود شده است


 
آمار بازديد از سايت 
تعداد بازدید امروز: 49218
تعداد بازدید دیروز: 58465
بازدید کل: 66863136
مشاهده آمار کامل
تمامي حقوق براي هيئت انصارالخميني (ره) محفوظ است.