امام خمینی (ره) والله اسلام تمامش سیاست است؛ ***** مقام معظم رهبری: به گفتار امام و کردار امام اهتمام بورزید ***** امام خمینی(ره): ان شاء الله ما اندوه دلمان را در وقت مناسب با انتقام از امریکا و آل سعود برطرف خواهیم ساخت و داغ و حسرت حلاوت این جنایت بزرگ را بر دلشان خواهیم نهاد 1367/4/29 ***** امام خمینی(رحمة الله علیه) : حکومت آل سعود، این وهابیهای پست بیخبر از خدا بسان خنجرند که همیشه از پشت در قلب مسلمانان فرو رفته‌اند 1366/5/12***** امام خمینی (ره) شهادت در راه خدا مسئله ای نیست که بشود با پیروزی در صحنه های نبرد مقایسه شود، مقام شهادت خود اوج بندگی و سیر و سلوک در عالم معنویت است ***** امام خمینی (ره): ما تابع امر خداییم، به همین دلیل طالب شهادتیم و تنها به همین دلیل است که زیر بار ذلت و بندگی غیر خدا نمی رویم ***** امام خمینی(ره) ”من برای آنکه شما جوانان شایسته ای هستید، علاقه دارم که جوانی خود را در راه خداوند و اسلام عزیز و جمهوری اسلامی صرف کنید تا سعادت هر دو جهان را دریابید.„ ***** حُسنُ الخلاقِ یُدِّرُ الرزاقَ وَ یونِسَ الرِّفاقَ؛ خوش اخلاقى روزى ها را زیاد مى کند و میان دوستان انس و الفت پدید مى آورد. «نهج الفصاحه، ح 781»***** امام خمینی(س) علم همراه تهذیبِ نفس است که انسان را به مقام انسانیت می رساند .هم در علم کوشا باشید و هم در عمل و هم در تهذیب اخلاق ***** بايد مسائل اسلامي حل بشود در اينجا و پياده بشود. بايد مستضعفين را حمايت بكنند، بايد مستضعفين تقويت بشوند حضرت امام خميني قدس سره الشريف صحیفه امام – جلد 6 – صفحه 461 ***** اهمیّت فضای مجازی به انداره ی انقلاب اسلامی است "مقام معظم رهبری" ***** آن کسی قلمش قلم انسانی است که از روی انصاف بنویسد. امام خمینی (ره) ***** همان طوري که در سابق عمل مي‌شد، روضه‌خواني بشود، مرثيه گفته بشود، شعر و نثر در فضايل اهل بيت و در مصائب آنها گفته بشود. حضرت امام خميني قدس سره الشريف صحيفه امام – جلد 15 – ص 332 ***** نگذاريد پيشكسوتان شهادت و خون در پيچ و خم زندگي روزمره خود به فراموشي سپرده شوند. حضرت امام خميني قدس سره الشريف صحيفه امام، ج 21، ص 93 ***** من در ميان شما باشم و يا نباشم، به همه شما وصيت و سفارش مي‌کنم که نگذاريد انقلاب به دست نااهلان و نامحرمان بيفتد. حضرت امام خميني قدس سره الشريف صحيفه امام، ج 21، ص 93 ***** پيامبر اسلام نيازي به مساجد اشرافي و مناره‌هاي تزئيناتي ندارد. پيامبر اسلام دنبال مجد و عظمت پيروان خود بوده است که متأسفانه با سياست‌هاي غلط حاکمان دست‌نشانده به خاک مذلت نشسته‌اند. حضرت امام خميني قدس سره الشريف صحيفه امام، ج 21، ص 80 ***** پيغمبر اسلام تمام عمرش در امور سياسي بود، تمام عمرش را صرف كرد در سياست اسلامي، و حكومت اسلامي تشكيل داد. حضرت امام خميني قدس سره الشريف صحيفه امام، ج 15، ص 11 ***** امام به همه فهماند که انسان کامل شدن، علی وار زیستن و تا نزدیکی مرزهای عصمت پیش رفتن افسانه نیست. مقام معظم رهبری ***** راه ما راه امام خمینی است و در این راه با همه قدرت و قاطعیت خود حرکت خواهیم کرد. مقام معظم رهبری

 

 

 

تاريخ انتشار: 24 مهر 1400 ساعت 00:01:38
یادداشتی از: محمدرضا بیاتی
حوله‌ی صورتیِ طرح «صیانت»

طرح صیانت از فضای مجازی در حال تصویب است؛ با وجود مخالفت و اعتراض افکار عمومی و هشدار شدید کارشناسان و دلسوزان؛ باز جای شکرش باقی است که این‌بار مسئولان محترم، خواست خود را خواست اکثریت مردم ندانسته‌اند. رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس فرموده‌اند فقط در یک روز -بخاطر طرح صیانت- ۲۰ هزار فحش خورده است، اما اگر ۱۰۰ میلیارد صفحه هم اعتراض کنند ما کارِ خودمان را می‌کنیم... ما به کارِ خود یقین داریم!

انتخاب: طرح صیانت از فضای مجازی در حال تصویب است؛ با وجود مخالفت و اعتراض افکار عمومی و هشدار شدید کارشناسان و دلسوزان؛ باز جای شکرش باقی است که این‌بار مسئولان محترم، خواست خود را خواست اکثریت مردم ندانسته‌اند. رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس فرموده‌اند فقط در یک روز -بخاطر طرح صیانت- ۲۰ هزار فحش خورده است، اما اگر ۱۰۰ میلیارد صفحه هم اعتراض کنند ما کارِ خودمان را می‌کنیم... ما به کارِ خود یقین داریم! این بیانات بروشنی حکایت از آگاهی ایشان و همفکران‌شان از دامنه‌ی نارضایتی اکثریت مردم دارد درحالی‌که این هنوز از نتایج سحر است و عملاً با تبعات آن مواجه نشده‌ایم. چه باید کرد؟ به نظر می‌رسد در برهه‌ای از تاریخ خود هستیم که دستِ تمام طرف‌های ماجرا برای همدیگر رو شده است. همه می‌دانند چه در سر دیگری می‌گذرد و هدف‌اش چیست. مغالطه‌ها مستعمل شده و دیگر بکار نمی‌آید. پشتِ حرف‌های دهان‌پرُکنِ اخلاقی پنهان‌شدن، مثل فساد و فحشا، دیگر خریداری ندارد و باعث پوزخند مردم می‌شود. کسی کشتیِ نوح را نمی‌بیند. خبرِ سیل بنیان‌کن را می‌شنوند، اما پسران نوح، برای نجات، دل به شناگری و آن تپه‌ی کوچک بسته‌اند. مسأله، این آقا یا آن خانم نیست؛ یا این قضیه و آن مشکل؛ یا امروز و دیروز؛ حدیث مکررِ یک دیدگاه است. نکته در همان یقینی است که جناب ریاست کمیسیون فرهنگی صادقانه گفته‌اند. یقین دارند پس باید پای اعتقادشان بایستند به هر قیمتی؛ مردم هم تنها زمانی مهم‌اند که در این یقین با ما از یک قبیله باشند. چه بگویم؟ بگذارید برای گوش‌های ناشنیده‌پند، داستانی را روایت کنم.

سال ۲۰۰۸ فیلمی ساخته شد با نام شک؛ داستان در دهه‌ی ۱۹۶۰ میلادی می‌گذرد. در آمریکا. داستانی اخلاقی-فلسفی-روان‌شناختی با پس‌زمینه‌ای تاریخی. در سال‌های پرتلاطمِ مبارزات نژادی و حقوق مدنی، یک سال پس از ترور جان اف کندی؛ پدر فِلین (Flynn)، کشیش میانسالی است که بتازگی به مدرسه‌ی مذهبی و کلیسای منطقه‌ای از یک شهر آمده است. او مردی است متفاوت با روحانیونِ سنتی مسیحی. خواهر اَلوی‌شِس (Aloysious) مدیر قدیمی مدرسه، زنی است اقتدارگرا، سخت‌گیر و متعصب. اَلوی‌شِس -که اصالتاً نامی مردانه در زبان لاتین است- به معنای جنگجوی نامدار است. خواهرِ مقدس، مصداق یک جنگجو است و ترسناک برای بچه‌ها. او به این کشیش تازه‌وارد، بدگمان است. پدر فلین که روشنفکر و پرسش‌گر، ساده‌گیر و مهربان است، از تنها پسرِ سیاهپوست مدرسه، حمایت و مراقبت عاطفی می‌کند؛ پسرکی از یک خانواده‌ی فقیر آشفته. روزی پسرک آسیب‌پذیر از جام شرابِ نمادینی که مراسم مذهبی مسیحی استفاده می‌شود، می‌نوشد. این، خطایی نابخشودنی است. پدر فلین سعی می‌کند خطای او را بپوشاند تا این نوجوان سیاهپوست از جمع پسرانِ محراب، اخراج نشود؛ اما گناه، لو می‌رود. خواهر اَلوی‌شِس، پدر فلین را متهم می‌کند که او به پسرک شراب داده و روابط ناسالمی بین آن‌هاست. چنین اتهامی با سابقه‌ی تاریخیِ سوءاستفاده از کودکان و نوجوانان در میان کشیش‌ها، احتمال دور از انتظاری نیست که خوش‌بینانه به آن نگریست. آیا این موقعیت غیراخلاقی درباره‌ی دین و درستکاری است یا فرصت مغتنمی است برای از میدان بِدَر کردن رقیب برای سلطه بر کلیسا و مدرسه‌ی مذهبی؟ تضاد منافع و قدرت با دین و اخلاق تا کجا در تار و پودِ یکدیگر در هم تنیده‌اند؟

شواهد حاکی از بی‌گناهی پدر مقدس است هرچند اگر بخواهی بدبین باشی نشانه‌ها همواره می‌توانند دوپهلو باشند و از قطعیت خبری نیست. اما خواهر مقدس، هیچ دلیلِ قابل دفاعی ندارد؛ با این حال او اصرار دارد که پدر فلین گناهکار است. چون یقین دارد! برای خواهر جنگجو، قابل قبول نیست و باور ندارد که پدرِ روحانی از روی شفقت انسانی به پسر کمک می‌کند. خواهر مقدس، همان است که حافظِ ما می‌گوید: پشمینه‌پوشِ تندخو از عشق نشنیده است بو/ از مستی‌اش رمزی بگو تا ترکِ هشیاری کند. او رستگاری را در پایبندی پادگانی به قواعد، ظواهر و مناسک می‌داند. راهبه‌ی جوانی که شاهد تعارض این دو روحانی مسیحی است به خواهر می‌گوید که ز مدرسه زندان ساخته است؛ سنجاق سرِ دختران را در مدرسه بر نمی‌تابد. با خودکار جدیدِ پدر فلین (دهه‌ی ۶۰ میلادی) مشکل دارد. به ناخن بلند حساس است درحالی که پدر به پاکی زیر ناخن‌ها اهمیت می‌دهد نه بلندی یا کوتاهی آن ها. خواهر اَلوی‌شِس حتی وقتی می‌خواهد سه حبه قند در چای پدر فلین بیاندازد با وسواس و احساس گناه این کار را می‌کند!

بله، این خواهر مقدس جز یقین هیچ دلیلی بر گنهکاری کشیش مهربان ندارد. پدر فلین به او می‌گوید خیلی از چیز‌ها هست که از آگاهی و فهمِ تو فراتر است، یقین تو فقط یک احساس است نه یک واقعیت مسلم؛ این گفتگوی تنش‌آمیز در صحنه‌ای بیادماندنی اتفاق می‌افتد که تقابل تاریخیِ جباریت و رحمانیت در دینداری را تداعی می‌کند، یا اصالت ظاهر در برابر اصالت باطن؛ آن‌که معتقد به اصالت ظاهر است سعادت را در اجرای دقیق‌ترِ ظواهرِ آداب و مناسک دین می‌داند پس هر روز به وسواس بیمارگونه‌اش بیشتر میدان می‌دهد تا خود و دیگران را با آن احکام ظاهریِ رهایی‌بخش، منطبق‌تر کند. این بزرگترین آرزوی اوست و گاهی برای پیاده کردنِ آن اعتقادات هر کاری را مجاز می‌داند. حاکمیت خدا برای او در چنین جهان و انسانی تحقق پیدا می‌کند.

یقین، حال درونی ماست. دنبال‌اش برویم یا نرویم عاقبت و مسئولیت‌اش با ماست. یقین ما نمی‌تواند معیار رفتار با دیگران باشد. پای دیگری که در میان بیاید، فرد و جامعه، تنها عقل، حجت و میزان است نه یقین؛ کشیش مهربان به خواهر جبار می‌گوید می‌توانم برای رفع این اتهام با تو بجنگم (شاید طعنه به معنای نام لاتینیِ اَلوی‌شِس/جنگجو)، اما این کار را نمی‌کنم. درخواستِ انتقال می‌دهد و می‌رود. کمی بعد فاش می‌شود که خواهر روحانی برای اثبات اتهام ناروا به دروغ متوسل شده تا پدر فلین را مجبور به اعتراف و استعفا کند. توجیه او برای تهمت‌اش این است: برای اثبات خطاکاری، درست است که دروغ، ما را یک قدم از خدا دور می‌کند، ولی هر کاری بهایی دارد! آیا این مصداق همان سخنِ مسیح نیست که گفت جامه‌ی زاهدان و رهبانان پوشیده‌اید و باطن‌ها بر صورتِ گرگ کرده‌اید؟ در جای دیگری از فیلم پدر فلین پیشنهاد می‌دهد بجای سرود سنتیِ قدیمی امسال بچه‌های مدرسه سرود غیرمذهبیِ آدم‌برفیِ یخ‌زده را بخوانند. خواهر اَلوی‌شِس مخالفت می‌کند. او معتقد است کلاهی که بر سرِ آدم برفی می‌گذارند نشانه‌ی اعتقاد به سحر و جادوست. نماد کفر و شرک است. بدعت است و باید پخش آن از رادیو ممنوع شود! این نوع تفسیر برای شما آشنا نیست؟ شما را به یاد دیدگاهی که سانسور می‌کند نمی‌اندازد؟ (در تلویزیون، ساترا و ...) یکی از بهترین نویسندگان سینما و تئاتر -که بسیار کم کار است- می‌گفت مسئول سانسور از او خواسته رنگ صورتیِ حوله‌ی شخصیت داستان‌اش را عوض کند؛ رنگ صورتی حوله، فکری انحرافی را تداعی می‌کند!

پدر فلین در موعظه‌ی آغاز فیلم از شک حرف می‌زند. داستان ملوانی را می‌گوید که تنها بازمانده‌ی یک کشتی غرق شده است. او تنها با قایقی در دریا راه نجات را می‌جوید تا این که ستاره‌های نورانی آسمان ناپدید می‌شوند... پدر مهربان درباره‌ی شک و بحران ایمان، موعظه می‌کند، اما چنان در دلِ پسرک سیاه‌پوست جوانه‌ی ایمان را می‌کارد که می‌گوید می‌خواهد روحانی شود و راه پدر فلین مهربان را در پیش بگیرد! داستانی درباره‌ی شک، یقین می‌آفریند.

در پایان داستان زمستان آمده. فضای مدرسه برف‌پوش است. خواهر اَلوی‌شِس، تنها روی نیمکتی نشسته. شبیه آن آدم‌برفی یخ زده، ولی سیاه‌پوش. به شک خود در اتهام‌زنی اعتراف می‌کند و می‌گرید. دیگر یقین ندارد. آیا در سرزمین ما مدعیان دینداری و اخلاق روا نمی‌دانند ذره‌ای به یقین خود شک کنند؟ ...

آه‌ای یقین گمشده،‌ ای ماهیِ گریز.





  تعداد بازديدها: 113


 
نظرات خوانندگان:
 

نظرات حاوي توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمي‌شود.

نام:
پست الکترونيک:
متن پيام:


 
آخرين اخبار و مطالب 
یادداشتی از: رضا بردستانی
لعنت به آن روزی که آرامشِ «استان یزد» زیر پای تصمیمی نادرست دفن شد!
تذکر امام (ره) به مجلس، شورای نگهبان، دولت و قوه قضاییه برای تسریع در امور
هزاران اردنی در مخالفت با عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی به خیابان‌ها آمدند
اعتراض خانگی زنان در کابل علیه خشونت طالبان
یادداشت:
مهم‌تر از مذاکرات وین
واکنش قاطع ایران به اتهامات رژیم صهیونیستی در نشست شورای حکام
در نشست پیش‌همایش بزرگداشت آیت‌الله ‌مطرح شد
آیت‌الله سیدجواد‌ حسینی‌خامنه‌ای تجسمی از زهد و تقوا
سایه جلیلی بر دولت رئیسی
فصل مشترک بهزاد و سعید
یادداشتی از: مطهره شفیعی
ناکامی یک دلواپس‌ دراتهام زنی
یادداشتی از: منیره چگینی
راه حقـابه از تنـش نمي‌گذرد...
یادداشتی از: یاسمین طالقان
پاسخ 30 صفحه‌ای لاریجانی به شورای نگهبان
یادداشتی از: حاج حسن وفایی
خاموشی سیاست خارجه
یادداشت رسیده:
آتش بس درفضای سیاسی کشور
اختصاصی:
خشونت علیه زنان " پوستری از آقای علی اکبر میرزائی"
یادداشتی از: حاج حسن وفایی
دشمن اینجاست و ما ...
یادداشتی از: حاج حسن وفایی
قره خانی تا قالیباف
یادداشتی از: ​حجت الاسلام محمدکاظم تقوی
اسلام و شخصیت زنان در نگاه امام خمینی (س)
یادداشتی از: حاج حسن وفایی
فیش علم گریزی
یادداشت:
داستان آب و ضرورت نگاه حاکمیتی
یادداشتی از: حجت السلام حسن پویا
بسیج لشکر مخلص خدا

آرشیو همه مطالب


 
پربازديدها 
حجت الاسلام و المسلمین ابوترابی:
جامعه با علم و عدالت رشد می کند
گزیده ی یادداشتی از: حاج حسن وفایی
اینجا کجاست!؟
یادداشتی از: حاج حسن وفایی
آتش زدن برجام
دیدار سید حسن خمینی با آیت الله العظمی صافی گلپایگانی
در دادگاه نظامی استان تهران؛
دادگاه رسیدگی به پرونده هواپیمای اوکراینی برگزار شد/ 103 نفر از اولیای دم شکایت خود را تنظیم کردند
یادداشتی از: جلال خوش‌چهره
توافق جامع یا موقت در وین؟
مرجع انقلابی و تحول‌خواه
نگاهی به زندگی علمی و سیاسی آیت‌الله موسوی‌ اردبیلی به مناسبت پنجمین سالگرد رحلت
گزارش؛
دولت رئیسی ایده قدیمی محسن رضایی را اجرا می کند؟/ فدرالیسم ایرانی چگونه خواهد بود؟
دسته گل تامین اجتماعی در اطلاع رسانی!
یادداشتی از: علیرضا خانی
بگذارید مردم نفس بکشند
تجمع خانواده‌های قربانیان هواپیمای اوکراینی
یادداشتی از: حمید شجاعی
بازگشت فردوسي پور در حرف، نه عمل
عفو بین‌الملل:
وضعیت افغانستان «وحشتناک» و «غیرانسانی» است
پوستر:
پیش بینی یک مجله ایتالیایی در سال 1962
یادداشتی از: حشمت‌ا... فلاحت‌پیشه نماینده ادوار مجلس
جستجوی آتش‌بس قبل از هشتم آذر
اتفاقی عجیب در مورد شفافیت؛ پنهان‌کاری‌های دولت و مجلس از یکدیگر و مردم!
احمد توکلی و مصباحی مقدم مطرح کردند
سکوت مجمع تشخیص و دو پاسخ متفاوت
یادداشتی از: مطهره شفیعی
مي‌روند؛ اما ساكت و ناخشنود...
یادداشتی از: حاج حسن وفایی
مدیریت نخبه گریز
رئیس‌جمهور و گزینه سوم


 
آمار بازديد از سايت 
تعداد بازدید امروز: 12431
تعداد بازدید دیروز: 23513
بازدید کل: 42450707
مشاهده آمار کامل
تمامي حقوق براي هيئت انصارالخميني (ره) محفوظ است.