امام خمینی (ره) والله اسلام تمامش سیاست است؛ ***** مقام معظم رهبری: به گفتار امام و کردار امام اهتمام بورزید ***** امام خمینی(ره): ان شاء الله ما اندوه دلمان را در وقت مناسب با انتقام از امریکا و آل سعود برطرف خواهیم ساخت و داغ و حسرت حلاوت این جنایت بزرگ را بر دلشان خواهیم نهاد 1367/4/29 ***** امام خمینی(رحمة الله علیه) : حکومت آل سعود، این وهابیهای پست بیخبر از خدا بسان خنجرند که همیشه از پشت در قلب مسلمانان فرو رفته‌اند 1366/5/12***** امام خمینی (ره) شهادت در راه خدا مسئله ای نیست که بشود با پیروزی در صحنه های نبرد مقایسه شود، مقام شهادت خود اوج بندگی و سیر و سلوک در عالم معنویت است ***** امام خمینی (ره): ما تابع امر خداییم، به همین دلیل طالب شهادتیم و تنها به همین دلیل است که زیر بار ذلت و بندگی غیر خدا نمی رویم ***** امام خمینی(ره) ”من برای آنکه شما جوانان شایسته ای هستید، علاقه دارم که جوانی خود را در راه خداوند و اسلام عزیز و جمهوری اسلامی صرف کنید تا سعادت هر دو جهان را دریابید.„ ***** حُسنُ الخلاقِ یُدِّرُ الرزاقَ وَ یونِسَ الرِّفاقَ؛ خوش اخلاقى روزى ها را زیاد مى کند و میان دوستان انس و الفت پدید مى آورد. «نهج الفصاحه، ح 781»***** امام خمینی(س) علم همراه تهذیبِ نفس است که انسان را به مقام انسانیت می رساند .هم در علم کوشا باشید و هم در عمل و هم در تهذیب اخلاق ***** بايد مسائل اسلامي حل بشود در اينجا و پياده بشود. بايد مستضعفين را حمايت بكنند، بايد مستضعفين تقويت بشوند حضرت امام خميني قدس سره الشريف صحیفه امام – جلد 6 – صفحه 461 ***** اهمیّت فضای مجازی به انداره ی انقلاب اسلامی است "مقام معظم رهبری" ***** آن کسی قلمش قلم انسانی است که از روی انصاف بنویسد. امام خمینی (ره) ***** همان طوري که در سابق عمل مي‌شد، روضه‌خواني بشود، مرثيه گفته بشود، شعر و نثر در فضايل اهل بيت و در مصائب آنها گفته بشود. حضرت امام خميني قدس سره الشريف صحيفه امام – جلد 15 – ص 332 ***** نگذاريد پيشكسوتان شهادت و خون در پيچ و خم زندگي روزمره خود به فراموشي سپرده شوند. حضرت امام خميني قدس سره الشريف صحيفه امام، ج 21، ص 93 ***** من در ميان شما باشم و يا نباشم، به همه شما وصيت و سفارش مي‌کنم که نگذاريد انقلاب به دست نااهلان و نامحرمان بيفتد. حضرت امام خميني قدس سره الشريف صحيفه امام، ج 21، ص 93 ***** پيامبر اسلام نيازي به مساجد اشرافي و مناره‌هاي تزئيناتي ندارد. پيامبر اسلام دنبال مجد و عظمت پيروان خود بوده است که متأسفانه با سياست‌هاي غلط حاکمان دست‌نشانده به خاک مذلت نشسته‌اند. حضرت امام خميني قدس سره الشريف صحيفه امام، ج 21، ص 80 ***** پيغمبر اسلام تمام عمرش در امور سياسي بود، تمام عمرش را صرف كرد در سياست اسلامي، و حكومت اسلامي تشكيل داد. حضرت امام خميني قدس سره الشريف صحيفه امام، ج 15، ص 11 ***** امام به همه فهماند که انسان کامل شدن، علی وار زیستن و تا نزدیکی مرزهای عصمت پیش رفتن افسانه نیست. مقام معظم رهبری ***** راه ما راه امام خمینی است و در این راه با همه قدرت و قاطعیت خود حرکت خواهیم کرد. مقام معظم رهبری

 

 

 

تاريخ انتشار: 08 فروردين 1399 ساعت 22:09:30
مهمترین رخداد کودکی امام حسین(ع) چه بود؟

امام حسین (ع) حدود هفت سال از دوران کودکی خود را در زمان حیات پر برکت رسول خدا (ص) و مادر بزرگوارشان حضرت فاطمه (س) سپری کردند. آن‌حضرت تحت پرورش‌های الهی و آسمانی جدّ بزرگوارشان پیامبر اکرم (ص) با بهترین شیوه‌های تربیتی پرورش می‌یافتند و با احترام و محبت فوق العاده،‌ روحیه اعتماد به نفس و عزّت در وجود آن‌حضرت، رشد داده و تقویت می‌ شد.

جی پلاس، تمام مورخان اتفاق نظر دارند که امام سوم شیعیان در شهر مدینه متولد شده است، اما در مورد تاریخ ولادت امام حسین(ع) اختلاف نظرهای اندکی وجود دارد. شیخ طوسی(متوفای 460ق‌) ولادت آن‌حضرت را در روز سوّم ماه شعبان سال چهارم هجرت دانسته‌[1] اما شیخ مفید(متوفای 413ق)[2] همچنین برخی از مورّخان اهل‌سنت،[3] ولادت حضرتشان را شب پنجم شعبان همان سال می‌دانند.

ابن شهر آشوب ضمن درج گزارش اخیر به همزمانی میلاد سیدالشهدا با جنگ خندق و میلاد حضرتشان در یکی از روزهای پنج‌شنبه، یا سه‌شنبه نیز اشاره کرده است.[4]

نسب                                     

امام حسین(ع) فرزند علی(ع) فرزند ابی‌طالب، فرزند عبدالمطلب، فرزند هاشم، فرزند عبد مناف، فرزند قصیّ است.

مادر سیدالشهداء نیز حضرت فاطمه(س) دختر رسول خدا(ص) بود.

کنیه

کنیه امام حسین(ع)، اباعبدالله[5] و کنیه خاصّ او ابوعلى[6] است.

اگرچه امام حسین فرزند شیرخواری به نام عبدالله رضیع داشت که در روز عاشورا به شهادت رسید، اما دلیلی وجود ندارد که کنیه حضرت(أباعبدالله) به دلیل وجود چنین فرزندی باشد؛ زیرا این‌گونه کنیه‌ها در میان عرب مرسوم است و لازم نیست تا فرزندی باشد و از نامش کنیه درست کنند؛ مانند اباصالح که کنیه مبارک امام زمان(عج) است، یا ابوتراب و... .[7]

القاب

القاب‌ ایشان، بسیار است؛ مانند: رشید، طیّب، وفىّ، سیّد، زکىّ، مبارک، مطهّر، دلیل على ذات الله، سِبط رسول الله، شهید،[8] ثار الله،[9] و سیّد الشهدا.[10]

البته ممکن است بعضی از القاب، بعد از شهادت مظلومانه حضرتشان به ایشان منتسب شده باشد.

همسران‌

امام حسین(ع) پنج همسر اختیار کرده بود. اسامی همسران آن‌حضرت عبارت‌اند از:

شهربانو، لیلا، بانویی از قبیله قضاعه (که در زمان حیات امام(ع) از دنیا رفت)، رباب و ام اسحاق.

تنها زنی که به صورت قطعی در واقعه کربلا حضور داشت، مادر علی اصغر، حضرت رباب بود که همراه اسیران به مدینه بازگشت. حضور حضرت شهربانو و حضرت لیلا در کربلا محل تردید است.[11]

فرزندان امام حسین(ع)

در منابع روایی برای امام حسین(ع) شش فرزند پسر و سه دختر ذکر شده است.

فرزندان پسر

 حضرت امام سجاد(ع)،[12]

 حضرت علی اکبر(ع)،[13]

 جعفر،[14] که در زمان حیات امام حسین(ع) از دنیا رفت.[15]

 محمد،[16]

 عمر،[17]

 حضرت علی اصغر(ع) یا عبدالله.[18]

فرزندان دختر

 فاطمه،[19]

 سکینه،[20]

 زینب،[21]

امام حسین(ع) در زمان حیات پیامبر اسلام(ص)

امام حسین(ع) حدود هفت سال از دوران کودکی خود را در زمان حیات پر برکت رسول خدا(ص) و مادر بزرگوارشان حضرت فاطمه(س) سپری کردند.[22] آن‌حضرت تحت پرورش‌های الهی و آسمانی جدّ بزرگوارشان پیامبر اکرم(ص) با بهترین شیوه‌های تربیتی پرورش پیدا کردند و با احترام و محبت فوق العاده،‌ روحیه اعتماد به نفس و عزّت در وجود آن‌حضرت، رشد داده و تقویت می‌شد. یکی از ویژگی‌های برجسته دوران کودکی امام حسین(ع) این است که ایشان در دوران کودکی مورد توجه خاص پیامبر(ص) بودند. و رسول خدا(ص) نه تنها به وجود ایشان به شدّت عشق می‌ورزیدند، بلکه به کودکانی هم که با آن حضرت بازی می‌کردند و مهر و علاقه به امام حسین نشان می‌دادند، محبّت می‌کردند و آنها را نیز گرامی می‌داشتند.

مهم‌ترین رخداد دوران کودکی امام حسین(ع)، شرکت در مباهله و معرفی او و امام حسن(ع) به عنوان مصداق «ابناءَنا»[23] است.[24]

امام حسین(ع) در دوران امامت امام علی(ع)‌

مدت سى سال از عمر پر برکت امام حسین(ع)، مقارن با دوران امامت علی(ع) پدر بزرگوارشان بود. پدرى که جز خدا ندیدند و جز خدا نخواستند و جز خدا نیافتند. جز به طهارت و بندگى نگذراندند و جز به عدل و انصاف حکم نکردند، پدرى که در زمان حکومتشان لحظه‌اى او را آرام نگذاشتند. آن‌حضرت، در تمام این مدت، با دل و جان از اوامر پدر اطاعت کردند و در چند سالى که حضرت على(ع) متصدى خلافت ظاهرى شدند، در راه پیشبرد اهداف اسلامى، همچون سربازی فداکار مانند برادر بزرگوارشان می‌کوشید. در این دوران، امام ‌حسین(ع) همیشه در کنار پدر بود و در جنگ‌ها شرکت مى‌‌کردند. در واقعه حکمیت جنگ نهروان و دیگر جریان‌هاى پس از جنگ صفین نیز همه‌ جا در رکاب پدر بودند و آن همه بى‌‌وفایى‌‌ها و سست عنصرى‌‌هاى مردم را نسبت به پدر بزرگوار خود از نزدیک مى‌‌دیدند و با مرارت و تلخ‌ کامى آن مصایب را تحمل مى‌‌کردند. همه او را به عظمت و بزرگى مى‌‌شناختند. شجاعتشان زبانزد عام و خاص بود. همه براى ایشان احترام قائل بودند و در مقابلشان تعظیم و تجلیل مى‌‌کردند.

امام حسین(ع) در دوران امامت امام حسن(ع)‌

پس از شهادت امیرمؤمنان علی(ع)، امام حسن(ع) عهده‌دار امامت و زعامت مسلمانان شدند، و امام حسین(ع) با ایشان بیعت کردند. امام حسین(ع) در ایام امامت و خلافت امام حسن(ع)، همواره همراه و یار و یاور آن‌ حضرت در امور خلافت و امامت بودند. افزون بر این، امام حسین(ع) احترام ویژه‌اى براى برادر و امام خود قائل بودند، به طوری که در یک کلام می‌توان گفت ایشان در پیروى و تکریم از امام حسن(ع)کار را به سرانجام رسانده بودند.

امام حسین(ع) در همه حال، پیوسته جانب برادر را رعایت می‌کردند و خود را تابع سیاست‌های ایشان و مطیع اوامرشان می‌دانستند. هنگامی که آهنگ نبرد و مقابله با دشمنان شامی نواخته شد، آن‌حضرت در بسیج و اعزام نیروها به اردوگاه «نُخَیله» و «مسکن»، نقشی فعال داشتند و همراه برادر به مدائن و ساباط برای جمع‌آوری لشکر رفتند.[25] زمانی هم که در پی کارشکنی‌ها و خیانت‌های مکرر سپاهیان عراق، امام حسن(ع) با پیشنهاد صلح از سوی معاویه روبرو شدند و بنابر مصالح اسلام و جامعه اسلامی مجبور به پذیرش صلح با معاویه شدند و آن همه ناراحتی‌ها را متحمل شدند، امام(ع) شریک رنج‌های برادر بودند و چون می‌دانستند که این صلح به صلاح اسلام و مسلمین است، هرگز اعتراضی به امام(ع) نداشتند.

پس از انعقاد صلح، امام حسین(ع) همراه برادر به مدینه بازگشتند و در همان جا اقامت گزیدند.[26] ایشان ده سال از عمر شریف خود را در ایام امامت امام حسن(ع) به سر بردند و در تمام این مدت، استوار در کنار ایشان ایستاده بودند و در همه احوال مطیع ایشان بودند و از آن حضرت تبعیت می کردند، و پس از شهادتشان نیز، تا زمانی که معاویه در قید حیات بود، به پیمان صلح با معاویه وفادار ماندند.

مقام و منزلت

اگرچه همۀ معصومان(ع) دارای مقام ولایت تکوینی‌‌ بوده و از عصمت برخوردارند، اما هیچ محذوری وجود ندارد که مقام عصمت و ولایت آنها در یک رتبه نباشد، و به اصطلاح علمی در مرحلۀ ثبوت هیچ امتناعی ندارد که مقام ولایت به نحو تشکیک برای آنها ثابت باشد، و مقام عصمت یکی بیشتر از دیگری باشد. به عبارت دیگر، اگرچه فی حد نفسه اشکالی ندارد که مقام عصمت یک امام بالاتر از امام دیگر باشد، و به همین جهت امتیازات ویژه‌ای را به خود اختصاص دهد، اما دلیلی وجود ندارد که اثبات کند این امتیازاتی که به یک امام داده شده و به امام دیگر داده نشده، حتماً بر اساس اختلاف مقامات آنها بوده، بلکه این احتمال قویاً داده می‌شود که مقامات ولایت و عصمت آنها یکسان بوده است، اما عامل دیگری اقتضا کرده که خداوند ویژگی‌های یاد شده را به امام حسین(ع) داده باشد. امتیازاتی مانند: انتقال مقام امامت به نسل امام حسین(ع)، شفا در تربت آن‌ حضرت(ع)، استجابت دعا نزد قبرشان و...، این‌که چه عاملی- با فرض یکسان بودن مقامات آنها- در این امتیازات دخالت داشته، باید گفت: بزرگ‌داشت امام حسین (ع) بزرگ‌داشت تمام اهل‌بیت(ع) و دیگر امامان(ع) است، و توجه بیشتر به کربلا توجه بیشتر به درس­های جامعی است که کربلا به انسان­ها می ­دهد؛ از این جهت کسی که از امام حسین(ع) یاد می‌کند، گویی تمام معصومان(ع) را مورد توجه قرار داده است.[27]

اخلاق و منش

امام حسین(ع) مانند جد و پدر بزرگوارشان دارای بهترین فضایل اخلاقی، در زندگی فردی، خانوادگی و اجتماعی بودند.

در صورت و سیرت شبیه‌ترین مردم به حضرت رسالت بودند.[28] به گونه‌ای که در شب‌های تار نور از جبین آن‌حضرت ساطع بود و مردم ایشان را به آن نور می‌شناختند.

از جود و سخا و شجاعت حسین(ع) – که از پدرانش به ایشان ارث رسیده بود – گزارش‌های فراوانی وجود دارد.[29] تهجد و مناجات با پروردگار و تلاوت قرآن برای آن‌حضرت به گونه‌ای اهمیت داشت که حتی در سخت‌ترین لحظات و در شدیدترین محاصره نظامی، شبی را از دشمن فرصت می‌گیرند تا با پروردگارشان مناجات کرده و به تلاوت قرآن بپردازند.[30]

پی نوشت:

[1]. شیخ طوسی، محمد بن حسن، مصباح المتهجد و سلاح المتعبّد، ج ‌2، ص 828، بیروت، مؤسسة فقه الشیعة، چاپ اول، 1411ق؛ ابن مشهدی، محمد بن جعفر، المزار الکبیر، ص 399، قم، دفتر انتشارات اسلامی، چاپ اول، 1419ق؛ کفعمی، ابراهیم بن علی، المصباح (جنة الأمان الواقیة و جنة الإیمان الباقیة)، ص 543، قم، دار الرضی (زاهدی)، چاپ دوم، 1405ق؛ امین عاملی‌، سید محسن، اعیان الشیعة، ج ‌1، ص 578، بیروت، دار التعارف للمطبوعات‌، 1403ق.

[2]. شیخ مفید، الارشاد فی معرفة حجج الله علی العباد، ج ‌2، ص 27، قم، کنگره شیخ مفید، چاپ اول، 1413ق؛ مناقب آل أبی‌طالب(ع)، ج 4، ص 76؛ حموی‌، محمد بن اسحاق، أنیس المؤمنین، ص 95، تهران، بنیاد بعثت، 1363ش؛ حسینی عاملی‌، سید تاج الدین‌، التتمة فی تواریخ الأئمة(ع)، ص 73، قم، مؤسسه بعثت، چاپ اول، 1412ق.

[3]. نک: ابن حجر عسقلانی، احمد بن علی، الاصابة فی تمییز الصحابة، ج ‌2، ص 68، بیروت، دار الکتب العلمیة، چاپ اول، 1415ق؛ ابن عساکر، ابو القاسم علی بن حسن، تاریخ مدینة دمشق، ج ‌14،ص 115، بیروت، دار الفکر، 1415ق.

[4]. مناقب آل أبی‌طالب(ع)، ج 4، ص 76؛ نک: «فاصله میان ولادت امام حسن با امام حسین(ع)»، 47164.

[5]. الارشاد فی معرفة حجج الله علی العباد، ج ‌2، ص 27.

[6]. مناقب آل أبی‌طالب(ع)، ج 4، ص 78.

[7]. «کنیه ابا عبد الله»، 6707.

[8]. طبری، محمد بن جریر، دلائل الإمامة، ص 181، قم، بعثت‌، چاپ اوّل‌، 1413ق.

[9]. «السَّلَامُ عَلَیْکَ یَا ثَارَ اللهِ وَ ابْنَ ثَارِه»؛ کلینی، محمد بن یعقوب، الکافی، ج ‌4، ص 576، تهران، دار الکتب الإسلامیة، چاپ چهارم، 1407ق.‌

[10]. شیخ صدوق، الامالی، ص 127، بیروت، اعلمی، چاپ پنجم، 1400ق؛ نک: «مصادیق لقب سید الشهداء»، 68747.

[11]. نک: «سرنوشت همسران امام حسین (ع) بعد از حادثه کربلا»، 11647.

[12]. الارشاد فی معرفة حجج الله علی العباد، ج ‌2، ص 135؛ بلاذری، احمد بن یحیی، أنساب الأشراف، ج ‌3، ص 146، بیروت، دار الفکر، چاپ اول، 1417ق.

[13]. الارشاد فی معرفة حجج الله علی العباد، ج ‌2، ص 135؛ سبط بن جوزی‌، تذکرة الخواص من الأمة فی ذکر خصائص الأئمة، ص 249، قم، منشورات الشریف الرضی‌، چاپ اول، 1418ق.

[14]. الارشاد فی معرفة حجج الله علی العباد، ج 2، ص 135؛ دلائل الإمامة، ص 181؛ تذکرة الخواص، ص 249.

[15]. الارشاد فی معرفة حجج الله علی العباد، ج 2، ص 135.

[16]. ابن شهر آشوب مازندرانی، مناقب آل أبی‌طالب(ع)، ج ‌4، ص 77، قم، علامه، چاپ اول، 1379ق؛ دلائل الإمامة، ص 181؛ محدث اربلی، کشف الغمة فی معرفة الأئمة، ج ‌1، ص 582، قم، منشورات الرضی، چاپ اول، 1421ق؛ تذکرة الخواص، ص 249.

[17]. نک: «عمر؛ فرزند امام حسین(ع)»، سؤال 39282.

[18]. الارشاد فی معرفة حجج الله علی العباد، ج 2، ص 135؛ دلائل الامامة، ص 181؛ ابن اعثم کوفی، احمد بن اعثم، الفتوح، ج ‌5، ص 115، بیروت، دار الاضواء، 1411ق.

[19]. الارشاد فی معرفة حجج الله علی العباد، ج 2، ص 135؛ کشف الغمة، ج ‌1، ص 582؛ أنساب الأشراف، ج ‌2، ص 197؛ تذکرة الخواص، ص 249.

[20]. الارشاد فی معرفة حجج الله علی العباد، ج 2، ص 135؛ أنساب الأشراف، ج ‌2، ص 195 و ج 3، ص 146.

[21]. مناقب آل أبی‌طالب(ع)، ج ‌4، ص 77؛ دلائل الإمامة، ص 181؛ کشف الغمة، ج ‌1، ص 582.

[22]. مسعودی، على بن حسین، إثبات الوصیة، ص 164، قم، انصاریان، چاپ سوم‌، 1426ق.

[23]. آل عمران، 61.

[24]. نک: «شرایط مباهله»، 6231.

[25]. طبری، محمد بن جریر، تاریخ الامم و الملوک (تاریخ الطبری)، ج 5، ص 165، بیروت، دار التراث‌، چاپ دوم‌، 1387ق.

[26]. همان، ص 166؛ ابن جوزی، ابو الفرج‌، المنتظم فی تاریخ الأمم و الملوک‌، ج 5، ص 184، بیروت، دار الکتب العلمیة، چاپ اوّل‌، 1412ق؛ ابن کثیر دمشقى‌، عماد الدین اسماعیل‌، البدایه و النهایه، ج 8، ص 19، بیروت، دار الفکر، بی‌تا.

[27]. نک: «برتری امام حسین (ع) بر امامان دیگر»، 16714.

[28]. أنساب الأشراف، ج ‌3، ص 142.

[29]. نک: أعیان الشیعة، ج ‌1، ص 579 – 580؛  عطاردی، عزیز الله، مسند الإمام الشهید(ع)، ج ‌1، ص 32 – 52، تهران، عطارد، چاپ اوّل‌، 1376ش.

[30]. نک: شریف قرشی، باقر، حیاة الإمام الحسین(ع)، ج ‌1، ص 132 – 134، قم، مدرسه علمیه ایروانى‌، چاپ چهارم‌، 1413ق.





  تعداد بازديدها: 160


 
نظرات خوانندگان:
 

نظرات حاوي توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمي‌شود.

نام:
پست الکترونيک:
متن پيام:


 
آخرين اخبار و مطالب 
یادداشتی از: سعید حجاریان
فرصت سوزی های احمدی نژاد و خاتمی به روایت احمدی نژاد
آتش‌سوزی در جنگل‌های بلوط بلند سدکارون ۴ مهار شد
عاملان آتش‌سوزی کوه خائیز دستگیر شدند
جنگل‌های ماهور باشت کهگیلویه در جولان شعله‌های آتش
آتش از بخش آبژدان به بخش مرکزی اندیکا رسید / بخشدار: شدت آتش سوزی بسیار زیاد است
آتش سوزی در دریاچه خلیج فارس تهران
در پیامی توییتری؛
ظریف آزادی مجید طاهری را اعلام کرد
یادداشتی از: عبدالرحیم اباذری
سیاست تعدیل در مکتب خمینی کبیر
در مراسم بزرگداشت سی ویکمین سالگرد ارتحال امام خمینی(س) در کشمیر؛
قدردانی سید حسن خمینی از مسلمانان کشمیر برای بزرگداشت سالگرد ارتحال امام خمینی(س)
نظر علی مطهری در مورد اعتراضات مردم در آمریکا
ماجرای اختصاص یک میلیارد دلار به خودروسازان چیست؟
پیش بینی غلامعلی رجایی در مورد کاندیداهای انتخابات 1400
یادداشتی از: عبدالرحیم اباذری
سیره مداراتی خمینی کبیر با مخالفان
سخنرانی تلویزیونی رهبر مغظم انقلاب به مناسبت سی‌ویکمین سالگرد رحلت امام خمینی (رحمه‌الله)
کلید خوردن تلاش های تازه برای گسترش انحصار صداوسیما
اطلاعیه روابط عمومی ارتش درخصوص مصاحبه امیر دریادار سیاری: انسجام ارتش و سپاه ناگسستنی است
یادداشتی از: حجت الاسلام و المسلمین محمد کاظم تقوی
شناخت کلید شخصیت امام خمینی(س)
یادداشتی از: حسن پويا
مرامنامه اخلاقی امام خمینی (س)
یادداشتی از: معصومه ابتکار
نگاه انسانی و عادلانه به زنان؛ راهبرد امام(س)
پیام اسقف اعظم ارامنه به مناسبت سی و یکمین سالگرد ارتحال امام خمینی(س)

آرشیو همه مطالب


 
پربازديدها 
یادداشتی از: حاج حسن وفایی
گام یازدهم
پیام تبریک وزیر اطلاعات به دکتر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی
حجت الاسلام والمسلمین مسیح مهاجری:
نگاه اسلام و امام این است که مردم آقا باشند/ کرونا نشان داد جامعه‌ای بشدت شکننده از نظر اقتصادی داریم/ حتی کرونا هم نتوانست ما را از شعارزدگی دور کند
یادداشتی از: ​عبدالرحیم اباذری
علی لاریجانی؛ منادی اعتدال
در نشست خبری ویژه سی و یکمین سالگرد ارتحال حضرت امام(س)؛
محمدعلی انصاری: نوشیدن جام زهر، عزل قائم مقام رهبری، ارتداد سلمان رشدی، نامه به گورباچف و.... از اقدامات انقلابی امام است/ مقام معظم رهبری در روز 14 خرداد به صورت زنده از طریق صدا و سیما با مردم ایران صحبت می کنند
در حرم امام خمینی(س)؛
همایش بین ‌المللی مجازی «نهضت عاشورا در اندیشه امام خمینی(س)» فردا برگزار می شود
یادداشتی از: حاج حسن وفایی
سالروز رحلت امام (س)
بازداشت پسر همراه رومینا
فرماندار کهگیلویه خبر داد:
آتش در ارتفاعات خائیز کهگیلویه و بویراحمد مهار شد
عماد افروغ:
انقلاب بدون مردم نزد امام معنا نداشت
سخنگوی وزارت بهداشت مطرح کرد:
بهترین راه پیشگیری از کرونا در حال حاضر
گلایه علی مطهری از تضعیف جایگاه مجلس/ انتقاد از مجمع تشخیص و شورای نگهبان
دادگستری: بازداشت رییس و قائم مقام اجرائیات شهرداری کرمانشاه در پی مرگ «آسیه پناهی»
در پیامی به مناسبت سی و یکمین سالگرد ارتحال امام عظیم الشان؛
خاخام یونس حمامی رهبر کلیمیان ایران، در پیامی به مناسبت سی و یکمین سالگرد ارتحال بنیانگذار جمهوری اسلامی، گفت: امام خمینی(س) سخنی را بیان می کرد که واقعا به آن ایمان داشت.
روایت روحانی از اقدامات مهم امام خمینی (س) در سال پایانی زندگی ایشان
در فراق روح الله (سلام الله علیه)
قسمت اول خاطرات حجت الاسلام سید حسن خمینی از بیماری امام
در فراق روح الله (سلام الله علیه)
قسمت دوم خاطرات حجت الاسلام سید حسن خمینی از بیماری امام
واشنگتن پست نوشت:
آمریکا در «هرج و مرج و آشوب کامل»
خط و نشان قالیباف برای دولت
قالیباف: مجلس یازدهم مذاکره و سازش با آمریکا را بی حاصل و پر ضرر می‌داند / دستگاه اجرایی کشور علاوه بر تمرکز بر نگاه به بیرون، مدیریت جهادی نیز باور ندارد؛ این، شرایط را خطرناک تر می‌کند
پیام تسلیت مقام معظم رهبری در پی درگذشت آیت‌الله ابوالقاسم محجوب


 
آمار بازديد از سايت 
تعداد بازدید امروز: 5925
تعداد بازدید دیروز: 9242
بازدید کل: 31816820
مشاهده آمار کامل
تمامي حقوق براي هيئت انصارالخميني (ره) محفوظ است.