امام خمینی (ره) والله اسلام تمامش سیاست است؛ ***** مقام معظم رهبری: به گفتار امام و کردار امام اهتمام بورزید ***** امام خمینی(ره): ان شاء الله ما اندوه دلمان را در وقت مناسب با انتقام از امریکا و آل سعود برطرف خواهیم ساخت و داغ و حسرت حلاوت این جنایت بزرگ را بر دلشان خواهیم نهاد 1367/4/29 ***** امام خمینی(رحمة الله علیه) : حکومت آل سعود، این وهابیهای پست بیخبر از خدا بسان خنجرند که همیشه از پشت در قلب مسلمانان فرو رفته‌اند 1366/5/12***** امام خمینی (ره) شهادت در راه خدا مسئله ای نیست که بشود با پیروزی در صحنه های نبرد مقایسه شود، مقام شهادت خود اوج بندگی و سیر و سلوک در عالم معنویت است ***** امام خمینی (ره): ما تابع امر خداییم، به همین دلیل طالب شهادتیم و تنها به همین دلیل است که زیر بار ذلت و بندگی غیر خدا نمی رویم ***** امام خمینی(ره) ”من برای آنکه شما جوانان شایسته ای هستید، علاقه دارم که جوانی خود را در راه خداوند و اسلام عزیز و جمهوری اسلامی صرف کنید تا سعادت هر دو جهان را دریابید.„ ***** حُسنُ الخلاقِ یُدِّرُ الرزاقَ وَ یونِسَ الرِّفاقَ؛ خوش اخلاقى روزى ها را زیاد مى کند و میان دوستان انس و الفت پدید مى آورد. «نهج الفصاحه، ح 781»***** امام خمینی(س) علم همراه تهذیبِ نفس است که انسان را به مقام انسانیت می رساند .هم در علم کوشا باشید و هم در عمل و هم در تهذیب اخلاق ***** بايد مسائل اسلامي حل بشود در اينجا و پياده بشود. بايد مستضعفين را حمايت بكنند، بايد مستضعفين تقويت بشوند حضرت امام خميني قدس سره الشريف صحیفه امام – جلد 6 – صفحه 461 ***** اهمیّت فضای مجازی به انداره ی انقلاب اسلامی است "مقام معظم رهبری" ***** آن کسی قلمش قلم انسانی است که از روی انصاف بنویسد. امام خمینی (ره) ***** همان طوري که در سابق عمل مي‌شد، روضه‌خواني بشود، مرثيه گفته بشود، شعر و نثر در فضايل اهل بيت و در مصائب آنها گفته بشود. حضرت امام خميني قدس سره الشريف صحيفه امام – جلد 15 – ص 332 ***** نگذاريد پيشكسوتان شهادت و خون در پيچ و خم زندگي روزمره خود به فراموشي سپرده شوند. حضرت امام خميني قدس سره الشريف صحيفه امام، ج 21، ص 93 ***** من در ميان شما باشم و يا نباشم، به همه شما وصيت و سفارش مي‌کنم که نگذاريد انقلاب به دست نااهلان و نامحرمان بيفتد. حضرت امام خميني قدس سره الشريف صحيفه امام، ج 21، ص 93 ***** پيامبر اسلام نيازي به مساجد اشرافي و مناره‌هاي تزئيناتي ندارد. پيامبر اسلام دنبال مجد و عظمت پيروان خود بوده است که متأسفانه با سياست‌هاي غلط حاکمان دست‌نشانده به خاک مذلت نشسته‌اند. حضرت امام خميني قدس سره الشريف صحيفه امام، ج 21، ص 80 ***** پيغمبر اسلام تمام عمرش در امور سياسي بود، تمام عمرش را صرف كرد در سياست اسلامي، و حكومت اسلامي تشكيل داد. حضرت امام خميني قدس سره الشريف صحيفه امام، ج 15، ص 11 ***** امام به همه فهماند که انسان کامل شدن، علی وار زیستن و تا نزدیکی مرزهای عصمت پیش رفتن افسانه نیست. مقام معظم رهبری ***** راه ما راه امام خمینی است و در این راه با همه قدرت و قاطعیت خود حرکت خواهیم کرد. مقام معظم رهبری

 

 

 

تاريخ انتشار: 13 شهريور 1398 ساعت 01:57:49
نگاهی دیگر(قسمت پانصدوچهلم)
تقابل محرم آئینی و معناگرا

گفتم: آقاجون فرماندهی نیروی انتظامی مجددا بر لزوم رعایت شئونات اسلامی و پرهیز دستجات و هیئت ها در استفاده از تصاویر ، اشکال ، ابزار آلودگی صوتی و اقداماتی مانند قمه زنی تاکید و فرمودند با متخلفین برخورد خواهند شد.
گفت: مراسم عزاداری اباعبدالله الحسین علیه السلام توسط گروه های مختلف اجتماعی به اشکال و با اهداف مختلف و حتی متقابل از دیرباز تا امروز جاری و برقرار بوده است.
*تلاش برای جذب ، اصلاح و همسان سازی آداب برگزاری مراسم توسط هیئت های متمایل به اعمال سنتی و آئینی به الگو گیری از سبک و سیاق هیئت های معناگرا و محتوا محور همچنان راه بجایی نبرده است.

گفتم: هیئت های متکی بر آداب و رسوم آئینی به دلیل اتکا بر وجه بیرونی تا نمایشی ناچار از طی هر راهی برای دستیابی به شور ، هیجان و مخاطب بیشتر هستند، لذا گرایش به بکارگیری ادوات و اشکال شور آفرینی فنی تا انسانی به نظر اجتناب ناپذیر میرسد.
گفت: متقابلا هیئت های معناگرا و محتوا محور غالبا در مساجد و حول محور روحانیون شکل گرفته و متکی بر وعظ و خطابه هستند، مراسم معناگرا فارغ از آئین گرایی حتی عامل شور آفرین انسانی مانند مداحان را نیز در حاشیه کلیت مراسم قابل تعریف می دانند.
گفتم: هیئت های معناگرا طبیعتا با اتکا بر روحانیون مساجد یا میهمان به طرح مباحث عالمانه متمایل به مباحث اخلاقی تا سیاسی یا اجتماعی تا حاکمیتی پرداخته و غالبا از مسئولیت انسانها در مسیر ظلم ستیزی و عدالتخواهی و حق طلبی می گویند.
گفت: چنانکه هیئت های متمایل به مراسم آئینی با تجهیز گسترده شکلی متمایل به اشعار عارفانه تا عاشقانه و تاکید بر رفتار مبتنی بر مرام ، گذشت ، جوانمردی و پهلوانی حرکت می کنند بی آنکه خود را نیازمند یا ملزم به ورود در عرصه مباحث سیاسی ، اجتماعی ، حکومتی و حتی اخلاقی بدانند.
*هیئت های آئینی و شور آفرین حول هیجان ابزاری تا مداحان و میان داران خبره شکل گرفته و به ندرت میزبان روحانیون و علما هستند.

گفتم: برخی هیئت های متکی بر اجرای مراسم و آداب آئینی هم قبل از شور نوحه خوانی از وعظ و خطاب روحانی و غیر روحانی استفاده می کنند؟
گفت: روحانیون و واعظین هیئت های متمایل به آداب آئینی غالبا به وصف محرم و عاشورا از منظر مظلومیت و زجرهای تحمیلی بر کاروان اباعبدالله (ع) و متقابلا شقاوت اشقیا توجه می دهند.
*واعظین هیئت های مذکور طبیعتا به شرایط مخاطب حتی به ناچار در سطح توصیف و تشریح صحنه های نبرد نابرابر و البته تاکید بر نمادهای گذشت جوانمردانه و .... تکیه می کنند که هرگز همسو و از جنس مباحث عالمانه و محققانه مباحث روحانیون هیئت های معناگرا و محتوا محور نیست.
*عالمان هیئت های معناگرا بر مفاهیم دینی تا اجتماعی یا سیاسی تا حکومتی تکیه کرده و معانی مانند ظلم و ظلم ستیزی تا استکبار و عدالتخواهی را با نمونه های تاریخی تا جاری و امروزی به تفسیر می کشند.

گفتم: هیئت های معناگرا اصولا عاشورای حسینی را روی دیگر صلح امام حسن می دانند و هر دو را در تلاش برای احیای اسلام محمدی و زدودن پیرایه هایی که در دوران خلفا و حاکمیت ظلم و دروغ اموی به نام اسلام بر مردم عرضه و تحمیل گردید تعبیر و به توضیح اسلام ناب علوی می پردازند.
گفت: اما هیئت های خالی از روحانیون و نگاه علمای دینی برای افزایش جذب و حفظ مخاطب طبیعتا ناچار از تشدید جذابیت های نمادهای آئینی هستند، حتی مسلمانی را شرط پذیرش و مقبولیت اثرگذاری و اثرپذیری از محرم و مراسم عاشورایی نمی دانند که حتی تاکید دارند غیر مسلمانی حاضرین یا متولیان برپایی مراسم می تواند نشان از خلوص و مقبولیت تلقی و اعلام گردد.
گفتم: فرماندهی نیروی انتظامی اخیر اعلام کرد که محموله اقلام عزاداری منقش به اشکال شیطان پرستی بر اقلام و البسه آماده عرضه به هیئت های عزاداری کشف و ضبط گردید.
گفت: آقاجون در مراسم به رنگ آئین رضا شاه می تواند در حین دین ستیزی و کشف حجاب به برپایی تکیه دولت و برپایی بزرگترین اجرای تعزیه اقدام کند، می تواند پابرهنه در پیشانی دسته عزاداری حرکت و دیگران را به سینه زنی و غیره ترغیب کند، عزاداری مبتنی بر آداب آئینی می تواند شاهد بزرگترین دسته تهران به مسئولیت شعبان بی مخ برپا و حرکت کند.
*اما مراسم محرم دین محور و معناگرا مراسمی است که هر روز با نماز آغاز و در آخرین روز به با شکوه ترین اقامه نماز خاتمه می یابد، اصولا اهل هیئت های معناگرا عاشورای سیدالشهدا(ع) را برای اقامه نماز می شناسند، نمازی که حتی در کشاکش نبرد ظهر عاشورا و زیر باران تیر اشقیا نمی توان مورد چشم پوشی قرار داد.





  تعداد بازديدها: 84


 
نظرات خوانندگان:
 

نظرات حاوي توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمي‌شود.

نام:
پست الکترونيک:
متن پيام:


 
آخرين اخبار و مطالب 
جزئیات طرح شناور شدن ساعت کاری دستگاه‌های دولتی تهران
زلزله گیلان و قزوین را لرزاند
نخست‌وزیر سابق قطر:
ایران تا ابد همسایه ماست و ما قدردان این کشور هستیم
در مراسم رونمایی از دو کتاب«فاجعه جهل مقدس» و «در دادگاه جهل مقدس»؛
محقق داماد: امان از زمانی که مدیریت جامعه به دست کسانی باشد که جاهلند و ندانند که جاهلند
پیام تسلیت وزیر اطلاعات در پی درگذشت آقای اسدالله عسگراولادی
نگاهی دیگر(قسمت پانصدوچهل وهفتم)
شکوه مقاومت
یادداشتی از:غلامرضا بنی اسدی:
پناهیان و ماجرای «واعظ غیر متعظ»
" نشنال اینترست":
سیاست فشار حداکثری بر ایران شکست خورده است
پناهیان و ایده «پول‌ها را جمع کنیم تا به جیب صهیونیست‌ها نرود» / پس از حوزه علمیه، «دبیرستان» پناهیان هم از راه رسید / «دبیرستان» پناهیان چقدر درآمد خواهد داشت؟ / از شهریه ۱۰ میلیونی «دبیرستان» تا برنامه ریزی برای تاسیس «دبستان» / آیا مدافع شفاف بودن آرای نمایندگان، درمورد فعالیت‌های اقتصادی خود شفاف‌سازی می‌کند؟
هشدار رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا به زائران اربعین/ داروهای ممنوعه کدام است؟
یادداشتی از: سید مهدی حسینی دورود
ابوذر زمان؛ فریادگر آزادی و اتحاد و همدلی:
یادداشت:
تفرقه افکنی از تریبون نماز جمعه و سرمایه‌ای که به خطر می‌افتد
موسوی تبریزی:
حرف‌های برخی از مداحان در شأن دین و ائمه نیست
نگاهی دیگر(قسمت پانصدوچهل وششم)
داستان ظهوری که ریشه در آموزه های شیعی ندارد.
گزارش تصویری از مراسم شام غریبان در هیئت انصارالخمینی(ره) 1398/6/19
از سوی رئیس دفتر ایشان صورت گرفت؛
تشریح نقش آیت‌الله العظمی سیستانی در عرصه مذهبی و سیاسی
گزارش تصویری از مراسم روز عاشورا در هیئت انصارالخمینی(ره) 1398/6/19
نگاهی دیگر(قسمت پانصدوچهل و پنجم)
دید موسی یک شبانی را به راه
به همت آقای حاج حسن وفایی
سخنانی گهر بار از امام سجاد علیه السلام
توییت کرد؛
واکنش محمود صادقی به اظهارات پناهیان

آرشیو همه مطالب


 
پربازديدها 
گزارش تصویری از خاتمه ی مراسم شب نهم در هیئت انصارالخمینی(ره) 1398/6/17
گزارش تصویری از مراسم شب دهم در هیئت انصارالخمینی(ره) 1398/6/18
حادثه در کربلا چندین کشته و زخمی برجای گذاشت/ یک دیوار بتنی مقابل حسینیه تهرانی فرو ریخت
سروش محلاتی:
اختیارات، توام با پاسخگویی و مسئولیت پذیری باشد/ آن روز است که دیگر خودسری نخواهیم داشت
در کانون توحید تهران مطرح کرد؛
فلسفه قیام عاشورا از نگاه داود فیرحی/ چرا امام حسین(ع) به «بازگشت به سنت» اصرار دارد؟
نگاهی دیگر(قسمت پانصدوچهل وچهارم)
امیدهای عاشورایی
در مراسم شب عاشورای حرم امام(س)؛
وزیر اطلاعات: برای حفظ حکومت اسلامی هم نباید مرتکب خلاف شرع شد
یادداشتی از: سید سراج الدین موسوی*
دعایی و ما ادراک ما دعایی؟
توسط آقای سعید رحیمی
تصاویری گرافیکی از مراسم عزاداری در هیئت انصارالخمینی(ره)
نگاهی دیگر(قسمت پانصدوچهل و پنجم)
دید موسی یک شبانی را به راه
گزارش تصویری از مراسم روز عاشورا در هیئت انصارالخمینی(ره) 1398/6/19
گزارش تصویری از مراسم شام غریبان در هیئت انصارالخمینی(ره) 1398/6/19
از سوی رئیس دفتر ایشان صورت گرفت؛
تشریح نقش آیت‌الله العظمی سیستانی در عرصه مذهبی و سیاسی
به همت آقای حاج حسن وفایی
سخنانی گهر بار از امام سجاد علیه السلام
توییت کرد؛
واکنش محمود صادقی به اظهارات پناهیان
نگاهی دیگر(قسمت پانصدوچهل وششم)
داستان ظهوری که ریشه در آموزه های شیعی ندارد.
هشدار رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا به زائران اربعین/ داروهای ممنوعه کدام است؟
موسوی تبریزی:
حرف‌های برخی از مداحان در شأن دین و ائمه نیست
یادداشتی از: سید مهدی حسینی دورود
ابوذر زمان؛ فریادگر آزادی و اتحاد و همدلی:
یادداشتی از:غلامرضا بنی اسدی:
پناهیان و ماجرای «واعظ غیر متعظ»


 
آمار بازديد از سايت 
تعداد بازدید امروز: 2062
تعداد بازدید دیروز: 11010
بازدید کل: 28788938
مشاهده آمار کامل
تمامي حقوق براي هيئت انصارالخميني (ره) محفوظ است.