امام خمینی (ره) والله اسلام تمامش سیاست است؛ ***** مقام معظم رهبری: به گفتار امام و کردار امام اهتمام بورزید ***** امام خمینی(ره): ان شاء الله ما اندوه دلمان را در وقت مناسب با انتقام از امریکا و آل سعود برطرف خواهیم ساخت و داغ و حسرت حلاوت این جنایت بزرگ را بر دلشان خواهیم نهاد 1367/4/29 ***** امام خمینی(رحمة الله علیه) : حکومت آل سعود، این وهابیهای پست بیخبر از خدا بسان خنجرند که همیشه از پشت در قلب مسلمانان فرو رفته‌اند 1366/5/12***** امام خمینی (ره) شهادت در راه خدا مسئله ای نیست که بشود با پیروزی در صحنه های نبرد مقایسه شود، مقام شهادت خود اوج بندگی و سیر و سلوک در عالم معنویت است ***** امام خمینی (ره): ما تابع امر خداییم، به همین دلیل طالب شهادتیم و تنها به همین دلیل است که زیر بار ذلت و بندگی غیر خدا نمی رویم ***** امام خمینی(ره) ”من برای آنکه شما جوانان شایسته ای هستید، علاقه دارم که جوانی خود را در راه خداوند و اسلام عزیز و جمهوری اسلامی صرف کنید تا سعادت هر دو جهان را دریابید.„ ***** حُسنُ الخلاقِ یُدِّرُ الرزاقَ وَ یونِسَ الرِّفاقَ؛ خوش اخلاقى روزى ها را زیاد مى کند و میان دوستان انس و الفت پدید مى آورد. «نهج الفصاحه، ح 781»***** امام خمینی(س) علم همراه تهذیبِ نفس است که انسان را به مقام انسانیت می رساند .هم در علم کوشا باشید و هم در عمل و هم در تهذیب اخلاق ***** بايد مسائل اسلامي حل بشود در اينجا و پياده بشود. بايد مستضعفين را حمايت بكنند، بايد مستضعفين تقويت بشوند حضرت امام خميني قدس سره الشريف صحیفه امام – جلد 6 – صفحه 461 ***** اهمیّت فضای مجازی به انداره ی انقلاب اسلامی است "مقام معظم رهبری" ***** آن کسی قلمش قلم انسانی است که از روی انصاف بنویسد. امام خمینی (ره) ***** همان طوري که در سابق عمل مي‌شد، روضه‌خواني بشود، مرثيه گفته بشود، شعر و نثر در فضايل اهل بيت و در مصائب آنها گفته بشود. حضرت امام خميني قدس سره الشريف صحيفه امام – جلد 15 – ص 332 ***** نگذاريد پيشكسوتان شهادت و خون در پيچ و خم زندگي روزمره خود به فراموشي سپرده شوند. حضرت امام خميني قدس سره الشريف صحيفه امام، ج 21، ص 93 ***** من در ميان شما باشم و يا نباشم، به همه شما وصيت و سفارش مي‌کنم که نگذاريد انقلاب به دست نااهلان و نامحرمان بيفتد. حضرت امام خميني قدس سره الشريف صحيفه امام، ج 21، ص 93 ***** پيامبر اسلام نيازي به مساجد اشرافي و مناره‌هاي تزئيناتي ندارد. پيامبر اسلام دنبال مجد و عظمت پيروان خود بوده است که متأسفانه با سياست‌هاي غلط حاکمان دست‌نشانده به خاک مذلت نشسته‌اند. حضرت امام خميني قدس سره الشريف صحيفه امام، ج 21، ص 80 ***** پيغمبر اسلام تمام عمرش در امور سياسي بود، تمام عمرش را صرف كرد در سياست اسلامي، و حكومت اسلامي تشكيل داد. حضرت امام خميني قدس سره الشريف صحيفه امام، ج 15، ص 11 ***** امام به همه فهماند که انسان کامل شدن، علی وار زیستن و تا نزدیکی مرزهای عصمت پیش رفتن افسانه نیست. مقام معظم رهبری ***** راه ما راه امام خمینی است و در این راه با همه قدرت و قاطعیت خود حرکت خواهیم کرد. مقام معظم رهبری


 

 

 

تاريخ انتشار: 08 مهر 1393 ساعت 22:25:43
آیت الله جوادی آملی: حق بر مدارامیرالمومنین(ع) می چرخد نه اینکه ایشان بخواهد در مدار حق بچرخد

حضرت آیت‌الله العظمی جوادی آملی در درس تفسیر خود بیان کرد: حق بر مدار حضرت علی(ع) می‌گردد چرا که ما حقی در خارج نداریم که بخواهیم کار ائمه معصومین(ع) را با آن بسنجیم، اینها منشا دین هستند، این طور نیست که ما قانون و شریعتی در خارج داشته باشیم که کار آنها را برابر آن تطبیق کنیم بلکه شریعت ما از قول و فعل و تقریر ائمه(ع) استنباط می‌شود،‌ برای فهمیدن اینکه چه چیزی صحیح یا باطل است چه چیزی صدق، کذب، حسن و ... است، باید ببینیم ائمه(ع) چه کردند لذا باید گفت حق بر مدار حضرت علی (ع) می‌چرخد.

به گزارش شفقنا، حضرت آیت‌الله العظمی جوادی آملی در سلسله جلسات درس تفسیر خود در تفسیر آیات 2 تا 5 سوره «زمر» روز دوشنبه، 7 مهر ماه، بیان کرد: فضای مکه فضای شرک آلود بود آنها به «الله» به عنوان رب العالمین و مدیر کل معتقد بودند اما به عنوان رب امور انسان و امثال انسان معتقد نبودند، به وحی و نبوت اعتقاد نداشتند به معاد هم معتقد نبودند و می‌گفتند پایان زندگی انسان مرگ است. البته اینکه در برخی از فرق اشخاص را با طلا و نقر و شتر و اینها دفن می‌کردند به سبب خرافات قومی بود و در بیشتر موارد اعتقاد به تناسخ بوده است و این کارشان هیچ دلیلی بر زندگی بعد از مرگ و معاد نداشته است.

وی ادامه داد: یکی از عناصر محوری سوره زمر مسئله اخلاص و ابطال هر گونه شرک است. در همین یکی دو آیه چند بار کلمه اخلاص تکرار شده است« فَاعْبُدِ اللَّهَ مُخْلِصًا لَهُ الدِّینَ »، «أَلَا لِلَّهِ الدِّینُ الْخَالِصُ» همان طور که در آیه یازده و آیه چهارده همین سوره باز سخن از اخلاص مطرح است« قُلْ إِنِّی أُمِرْتُ أَنْ أَعْبُدَ اللَّهَ مُخْلِصًا لَهُ الدِّینَ»، « قُلِ اللَّهَ أَعْبُدُ مُخْلِصًا لَهُ دِینِی» هم اخلاص در عمل و هم اخلاص در هویت که بالاتر از اخلاص در عمل است مطرح است. چرا که مشرکان مکه مبتلی به شرک بودند و تنها راه نجات از شرک اخلاص است.

آیت‌الله جوادی آملی اظهار کرد: اینکه خداوند بخواهد چندین و چند بار در قرآن برای معرفی خود بفرماید که خداوند نه والد است و نه مولد « لَوْ أَرَادَ اللَّهُ أَنْ یَتَّخِذَ وَلَدًا لَاصْطَفَى مِمَّا یَخْلُقُ مَا یَشَاءُ سُبْحَانَهُ هُوَ اللَّهُ الْوَاحِدُ الْقَهَّارُ؛ مى‌گویند: خدا فرزند گرفته است. اگر خدا مى‌خواست براى خود فرزندى بگیرد‌، از میان آنچه مى‌آفریند، هر که را مى‌خواست به فرزندى مى‌گرفت، ولى او کار ناشدنى را اراده نمى‌کند. منزّه است او، اوست خداى یگانه که بر هر چیز و هر کس چیره است پس چگونه ممکن است فرزند داشته باشد؟» نشان دهنده نهایت مظلومیت این معارف است. سخن گفتن از این معارف مانند این است که معاذالله بخواهیم در تعریف پیامبر و ائمه بگوییم که آنها فلان گناه را نمی‌کنند. خداوند بسیط الحقیقه است نه ولد است و نه مولد چون بسیط الحقیقه است.

وی افزود: مطلبی که در سوره زمر مورد بحث است اتخاذ ولد است یعنی گرفتن و انتخاب فرزند است که خداوند این را هم مستحیل اعلام می‌کند. چرا که خداوند واحد قهار است و کسی که واحد قهار باشد چیزی یا کسی را به عنوان فرزند خوانده اعلام نمی‌کند و محال است. تبنی برای این است که انسان بخش از کارهای خود را به فرزند خوانده‌اش بدهد و کمبود عاطفی یا مشکل خود را بخواهد حل کند اما چون خداوند واحدی است که عدیل ندارد و وحدتش قاهر هر گونه کثرت است، پس کسی شایسته آن نیست که فرزند خوانده او شود و کار او را انجام دهد چرا که او محتاج و نیازمند نیست چرا که همه تحت امر او هستند.

این مفسر قرآن کریم بیان کرد: در جریان قیامت خداوند فرمود که مشرکان منکر قیامت هستند اما خداوند در صحنه قیامت آنها را احضار می‌کند، بین اینها و معبود‌های اینها حکمت می‌کند و به ارباب‌ آنها می‌فرماید شما اینها را به پرستیدن دعوت کردید، بین عابد و معبود، بین مشرک و موحد و .... حکم می‌شود اما در نهایت همه اینها محکوم هستند چرا که آنها دروغگو هستند « إِنَّ اللَّهَ لَا یَهْدِی مَنْ هُوَ کَاذِبٌ کَفَّارٌ» اینها غیر خدا را خدا دانستند، توحید، وحی و نبوت را انکار کردند، همه اینها دروغ است.

وی ادامه داد: بعد از بیان این مسائل به جریان خلقت جهان و هستی اشاره می‌کند و می‌فرماید: «خَلَقَ السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْضَ بِالْحَقِّ یُکَوِّرُ اللَّیْلَ عَلَى النَّهَارِ وَیُکَوِّرُ النَّهَارَ عَلَى اللَّیْلِ وَسَخَّرَ الشَّمْسَ وَالْقَمَرَ کُلٌّ یَجْرِی لِأَجَلٍ مُسَمًّى أَلَا هُوَ الْعَزِیزُ الْغَفَّارُ تدبیر امور جهان هستى فقط در اختیار اوست ، زیرا او آسمان ها و زمین را به حق آفریده است. پیوسته شب را بر روز مى‌افکند و روز را بر شب مى افکند (رفت و آمدِ روز و شب را هماره برقرار مى‌دارد) و خورشید و ماه را رام ساخته و نظام آنها را تدبیر کرده است. هر یک تا سرآمدى معیّن در حرکتند آگاه باشید که اوست آن عزّتمندِ آمرزگار» حقی که در این جاست همان حقی است که در آیه 62 سوره حج آمده است « ذَلِکَ بِأَنَّ اللَّهَ هُوَ الْحَقُّ وَأَنَّ مَا یَدْعُونَ مِن دُونِهِ هُوَ الْبَاطِلُ وَأَنَّ اللَّهَ هُوَ الْعَلِیُّ الْکَبِیرُ؛ این بدان سبب است که خدا حق است و آنچه جز او به خدایی می‌خوانند باطل است و او بلند مرتبه و بزرگ است» حقی است که فعل دارد و مقابل دارد و مقابل آن باطل است. این تلقی از حق بر خلاف زمانی است که خداوند به حق متصف می‌شود چرا که وقتی خداوند به حق متصف می‌شود حقی است که مقابل ندارد که بخواهد باطل یا غیر باطل باشد چرا که مقابل او عدم است که قابل اتصاف باطل است او واحد قهار است و مقابل ندارد.

این مرجع تقلید تصریح کرد: بر اساس این آیه حق منحصرا برای خداوند است تنها خداوند است که حق است و هر چه غیر اوست نمی‌تواند به حق تلقی شود. بنابراین آنچه در نظام هستی یافت می‌شود حقی است که از خداوند تبارک و تعالی است، این حق که از خداست فعل خداست. اگر گفته می‌شود که حضرت امیر (ع) حق محور است یعنی اینکه حق بر مدار علی می‌گردد چرا که ما حقی در خارج نداریم که بخواهیم کار ائمه معصومین را با آن بسنجیم، اینها منشا دین هستند، این طور نیست که ما قانون و شریعتی در خارج داشته باشیم که کار ائمه(ع) را برابر آن تطبیق کنیم بلکه شریعت ما از قول و فعل و تقریر آنها استنباط می‌شود،‌ برای فهمیدن اینکه چه چیزی صحیح یا باطل است چه چیزی صدق است چه چیزی کذب چه چیزی حسن است باید ببینیم ائمه(ع) چه کردند لذا باید گفت حق بر مدار حضرت علی (ع) می‌چرخد، یعنی اینکه حق علی (ع) مدار است نه اینکه علی (ع) بر مدار حق باشد.





  تعداد بازديدها: 2011


 
نظرات خوانندگان:
 

نظرات حاوي توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمي‌شود.

نام:
پست الکترونيک:
متن پيام:


 
آخرين اخبار و مطالب 
مهدی پازوکی اقتصاددان:
مشکل اقتصاد ایران، جهالت مدیران رانتی و کوته‌بین است / مدیران سازمان برنامه و بودجه فارغ التحصیل دانشگاه‌های درجه چندمند
در اطلاعیه‌ای اعلام شد؛
درهای اصلی بهشت زهرا(س) در شب‌های قدر باز است
دکتر حسن روحانی : جلسه با فرماندهان سپاه برای صلح و صفا بود
واکنش زاکانی به حصارکشی و تغییرات در پارک قیطریه؛ «حتما در پارک‌ها مسجد می‌سازیم،‌ مسجد خوب هم می‌سازیم»
انتقاد ناصر امانی به شهرداری تهران/ ساخت مسجد در بوستان قیطریه موجب تخریب شعائر اسلامی و بدبینی می‌شود
واکنش تند مهاجری به خبر ساخت مسجد در پارک قیطریه؛ نوعی لجاجت است
پسر نتانیاهو هم از فلسطین اشغالی مهاجرت کرد
امان‌الله قرائی‌مقدم:
کوچک‌شدن طبقه متوسط؛ مهم‌ترین تغییر اجتماعی سال ۱۴۰۲/ جامعه ایران دیگر یک جامعه سنتی نیست
مالیات بر ارزش افزوده رسما ۱۰ درصد شد
آیت‌الله مکارم شیرازی: حجاب از طرفی واجب است و از طرف دیگر، نباید خشونتی در کار باشد / دشمن اصرار دارد قم را آلوده کند تا بتواند نتیجه گیری کند / باید اصرار بر پاک سازی شهر داشته باشیم
سازمان بین‌المللی مهاجرت: «ایرانیان در فهرست بالاترین میزان مهاجرت غیرقانونی برای ورود به بریتانیا»
حکایت کیسه بادام و راهی که به جماران ختم می‌شد
با مشاهده قیمت این داروها مغزتان سوت می‌کشد؛ از ژن درمانی و پیری زودرس تا سرطان چشم
گزارش آیت الله ایازی درباره انجمن مباحثات قرآنی ۸ فروردین
نرخ جریمه در تخلفات حادثه‌ساز ۵ برابر شد
حجت الاسلام والمسلمین مجید انصاری:
کشور ما توان بزرگی دارد؛ چرا باید شرایط طوری باشد که نخبگان ما به فکر مهاجرت باشند؟/ تریبون‌های نماز جمعه به دنبال دامن زدن به خشم و کینه نباشند/ سه انتخابات اخیر نشان داد در لبه خطر ناامیدی و واگرایی اجتماعی هستیم
یادداشتی از: حجت الاسلام والمسلمین هادی سروش
تحریف در "برخوردِمومنانه"
روایت محمدجواد ظریف از آغاز روند آستانه درباره سوریه/ از دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی دستور دادند دکتر دهقان در نشست ها با روسیه و ترکیه شرکت نکند/ بخش نظامی ما از ابتکاری که ایران آغاز کرد، کنار گذاشته شد
امام(ره) چگونه از بزرگان استقبال می‌کردند؟
یادداشتی از: محمد مهاجری
آقای حداد! نقل چنار و پاجوش نیست

آرشیو همه مطالب


 
پربازديدها 
سردار مصطفی مولوی: آقا مهدی باکری و شهید کاظمی همیشه در خط مقدم می‌جنگیدند/ مهدی هیچ‌گاه اجازه نمی‌داد خاکریز جبهه به مسائل سیاسی آلوده شود/ لیدر جریان خالص‌سازی همه توان‌ش را برای تضعیف آقا مهدی به کار گرفت
باهتمام مهندس سعید رحیمی
امام خمینی (ره): من نگران اسلام هستم
دعاهای بعد از نمازهای واجب در ماه مبارک رمضان
با سخنرانی یادگار امام؛
مراسم تحویل سال نو در حرم امام خمینی(ره) برگزار می‌شود
واکنش علم الهدی به شرکت نکردن اکثریت در انتخابات: مراد از اکثریت، اکثریت متدین است نه اکثریت متمرد
اختصاصی:
خدیجه الکبری سلام الله علیها "پوستری آیینی از خانم شیرین نوشیروان"
پیام نوروزی مقام معظم رهبری به مناسبت آغاز سال ۱۴۰۳
در سخنرانی نوروزی ۱۴۰۳؛
رهبر معظم انقلاب: در گذشته کسانی بودند که از امکانات دولتی سوء استفاده کردند/ نباید اختلاف سلیقه و اختلاف سیاسی موجب نفرت پراکنی شود/ روز به روز جبهه مقاومت در غرب آسیا باید تقویت شود/ برای موفقیت از مشارکت مردم به معنای واقعی کلمه استفاده شود
مراسم آغاز سال 1403 در حرم مطهر امام خمینی(س)؛
سید حسن خمینی: از هرآنچه غیر خدا است، مأیوس شویم
اطلاعیه:
برگزاری مراسم تشییع و تدفین والده ی مرحومه ی اخوان تدریسی
اطلاعیه:
والده ی ماجده ی اخوان تدریسی دعوت حق را لبیک گفت
پوستر:
برگزاری مراسم بزرگداشت مرحومه مغفوره حاجیه خانم اکرم السادات زارع (تدریسی)
گزارش تصویری:
تجلیل از هنرمند گرافیست آقای علی اکبر میرزایی در استان لرستان
حجت الاسلام انصاریان : شیعه‌ای نباشید که مردم با شما از دین ببرند
سردار رادان: تلخ است، اما دزدی به شغل تبدیل شده است
بیانیه بسیج دانشجویی دانشگاه تهران پیرامون اخباری مبنی بر زمین‌خواری در محله ازگل: چگونه ممکن است بعد از هشدار رهبری، ائمه جمعه هنوز مشغول فعالیت‌ اقتصادی باشند؟! نهادهای نظارتی دقیقا مشغول چه فعالیتی هستند؟
پوستر:
اطلاعیه برگزاری مراسم سالروز ولادت با سعادت حضرت امام حسن (ع) در هیئت انصارالخمینی (ره)
حجت الاسلام والمسلمین فاضل میبدی:
بالای 50 درصد از مردم در انتخابات شرکت نکردند؛ این بی تفاوتی نیست، اعتراض است/ دولت و حاکمان این پیام را دریافت کنند/ اگر شورای نگهبان بخواهد با همین فرمان در انتخابات بعدی جلو برود، همدلی ایجاد نمی‌شود/ مخاطب سخنان رهبری مسئولان هستند
نامه ی رسیده
ابراز تشکر از اوژانس تهران
قائم مقام سازمان تبلیغات:
رویکرد‌های سلبی و تقابلی نه تنها در ترویج حجاب موثر نیست بلکه می‌تواند نتایج عکس داشته باشد / تبعیض اقتصادی به نارضایتی و بی‌اعتمادی مردم نسبت به نظام منجر می‌شود؛ این نارضایتی گاه به صورت بی‌حجابی و بدحجابی به عنوان نوعی اعتراض بروز پیدا می‌کند / استفاده از روش‌های قهری در برخورد با بدحجابی باعث شده تا برخی از افراد نسبت به حجاب و حکومت جمهوری اسلامی ایران دیدگاه منفی پیدا کنند


 
آمار بازديد از سايت 
تعداد بازدید امروز: 19779
تعداد بازدید دیروز: 38925
بازدید کل: 65645816
مشاهده آمار کامل
تمامي حقوق براي هيئت انصارالخميني (ره) محفوظ است.