امام خمینی (ره) والله اسلام تمامش سیاست است؛ ***** مقام معظم رهبری: به گفتار امام و کردار امام اهتمام بورزید ***** امام خمینی(ره): ان شاء الله ما اندوه دلمان را در وقت مناسب با انتقام از امریکا و آل سعود برطرف خواهیم ساخت و داغ و حسرت حلاوت این جنایت بزرگ را بر دلشان خواهیم نهاد 1367/4/29 ***** امام خمینی(رحمة الله علیه) : حکومت آل سعود، این وهابیهای پست بیخبر از خدا بسان خنجرند که همیشه از پشت در قلب مسلمانان فرو رفته‌اند 1366/5/12***** امام خمینی (ره) شهادت در راه خدا مسئله ای نیست که بشود با پیروزی در صحنه های نبرد مقایسه شود، مقام شهادت خود اوج بندگی و سیر و سلوک در عالم معنویت است ***** امام خمینی (ره): ما تابع امر خداییم، به همین دلیل طالب شهادتیم و تنها به همین دلیل است که زیر بار ذلت و بندگی غیر خدا نمی رویم ***** امام خمینی(ره) ”من برای آنکه شما جوانان شایسته ای هستید، علاقه دارم که جوانی خود را در راه خداوند و اسلام عزیز و جمهوری اسلامی صرف کنید تا سعادت هر دو جهان را دریابید.„ ***** حُسنُ الخلاقِ یُدِّرُ الرزاقَ وَ یونِسَ الرِّفاقَ؛ خوش اخلاقى روزى ها را زیاد مى کند و میان دوستان انس و الفت پدید مى آورد. «نهج الفصاحه، ح 781»***** امام خمینی(س) علم همراه تهذیبِ نفس است که انسان را به مقام انسانیت می رساند .هم در علم کوشا باشید و هم در عمل و هم در تهذیب اخلاق ***** بايد مسائل اسلامي حل بشود در اينجا و پياده بشود. بايد مستضعفين را حمايت بكنند، بايد مستضعفين تقويت بشوند حضرت امام خميني قدس سره الشريف صحیفه امام – جلد 6 – صفحه 461 ***** اهمیّت فضای مجازی به انداره ی انقلاب اسلامی است "مقام معظم رهبری" ***** آن کسی قلمش قلم انسانی است که از روی انصاف بنویسد. امام خمینی (ره) ***** همان طوري که در سابق عمل مي‌شد، روضه‌خواني بشود، مرثيه گفته بشود، شعر و نثر در فضايل اهل بيت و در مصائب آنها گفته بشود. حضرت امام خميني قدس سره الشريف صحيفه امام – جلد 15 – ص 332 ***** نگذاريد پيشكسوتان شهادت و خون در پيچ و خم زندگي روزمره خود به فراموشي سپرده شوند. حضرت امام خميني قدس سره الشريف صحيفه امام، ج 21، ص 93 ***** من در ميان شما باشم و يا نباشم، به همه شما وصيت و سفارش مي‌کنم که نگذاريد انقلاب به دست نااهلان و نامحرمان بيفتد. حضرت امام خميني قدس سره الشريف صحيفه امام، ج 21، ص 93 ***** پيامبر اسلام نيازي به مساجد اشرافي و مناره‌هاي تزئيناتي ندارد. پيامبر اسلام دنبال مجد و عظمت پيروان خود بوده است که متأسفانه با سياست‌هاي غلط حاکمان دست‌نشانده به خاک مذلت نشسته‌اند. حضرت امام خميني قدس سره الشريف صحيفه امام، ج 21، ص 80 ***** پيغمبر اسلام تمام عمرش در امور سياسي بود، تمام عمرش را صرف كرد در سياست اسلامي، و حكومت اسلامي تشكيل داد. حضرت امام خميني قدس سره الشريف صحيفه امام، ج 15، ص 11 ***** امام به همه فهماند که انسان کامل شدن، علی وار زیستن و تا نزدیکی مرزهای عصمت پیش رفتن افسانه نیست. مقام معظم رهبری ***** راه ما راه امام خمینی است و در این راه با همه قدرت و قاطعیت خود حرکت خواهیم کرد. مقام معظم رهبری


 

 

 

تاريخ انتشار: 11 شهريور 1393 ساعت 22:06:53
منتجب نیا: اقتدار رهبری، اقتدار ملی است/ شفافیت "خبرگان" به نفع نظام است

باید به این نهاد اعتماد وجود داشته باشد، عملکرد بعضی از بزرگان همین مجلس که با طرح مسائل سیاسی نسبت به رئیس وقت خبرگان اهانت هایی هم کرده اند جای سوال است، اهانت هایی که به قصد تضعیف ایشان بوده است...
عصرایران ؛ یوسف فرهادی بابادی - رسول منتجب نیا یکی روحانیون پرسابقه است که پیشتر با مجمع روحانیون مبارز شناخته می شد و اکنون با عنوان قائم مقام دبیرکل حزب اعتماد ملی از فعالان سیاسی به حساب می آید. در نگاه اول میهمان نوازی و آرامش او به چشم می آید و این که درباره موضوعات سیاسی به دقت نظر می دهد و البته در عرصه فضای مجازی نیز حضوری فعال دارد.
او امامت مسجدی در صادقیه را بر عهده دارد و گفت وگوی ما با او نیز در محل همین مسجد صورت پذیرفته است. او در این گفت و گو ، از پیشینیه نظریه ولایت فقیه، شکل گیری و تحولات خبرگان رهبری و وظایف آن می گوید و تصریح می دارد که اقتدار رهبری ، اقتدار ملی است.
انگیزه این گفت و گو اجلاسیه پیش روی خبرگان رهبری است و نکات مرتبطی که در این باره قابل طرح است: 
 

* با توجه به تشکیل مجلس خبرگان رهبری در زمان حیات امام ،بفرمایید این مجلس بر اساس چه دیدگاهی شکل گرفت؟  
- مسئله تشکیل مجلس خبرگان مربوط می شود به یک موضوع سیاسی در فقه جعفری که همان مسئله ولایت فقیه است و من ابتدا درباره این موضوع صحبت خواهم کرد و از قبل این توضیحات سوال شما را پاسخ خواهم گفت.
این موضوع را هرچند شخصیت هایی مثل مرحوم نائینی و یا مدرس یا برخی علمای دیگر به صورت کم رنگ مطرح کرده اند اما  تبیین و طرح دقیق آن باز می گردد به کلاس های حضرت امام در نجف اشرف.
هسته مرکزی این نظریه عبارت است از رهبری غیر معصوم در عصر غیبت توسط یک فقیه جامع الشرایط، که به اعتبار استنادات حضرت امام در درس های نجف، یک تز برخاسته از آیات و روایات دینی ماست و همین بحث ها در کتابی تحت عنوان حکومت اسلامی به چاپ رسید و در اختیار همگان قرار گرفت، البته امام سخنرانی هایی هم در این باره داشته اند که آنها هم در سراسر جهان منتشر شده و نقد و ارزیابی  گسترده ای هم داشته است.
 

*به این تعبیر امام بنیان گذار فلسفه سیاسی جدیدی در این حوزه بوده اند؟
-بله، تمام تلاش امام بر این بود تا بعد نظام حکومتی اسلام  را تبیین کنند، در این جا رهبری فقیه، یعنی کسی که در زمان غیبت جانشین امام معصوم است و اختیارات وسیعی دارد و شرایطی را هم دارد که به همین دلیل می تواند رهبری جامعه را عهده دار شود.
تا قبل از این فهمی که از ولایت فقیه وجود داشت، محدود به ولایت بر صغار و مجانین و یا ارث بدون وارث و موضوعاتی مشابه بود، ولی ایشان موضوع را گسترش دادند و اختیارات ولی فقیه را همان طور که در زمان پیامبر وجود داشت شرح دادند و مبانی آن را برای مردم باز خوانی کردند.
 

*به عنوان یک روحانی آشنا به این مباحث که زمان حیات و شکل گیری آنها را تجربه کرده اید، بفرمایید بحث انتخاب مردم، چه می شود؟ آیا ولی فقیه انتصابی است یا انتخابی؟
-در مکتب امام ولی فقیه، فقیهی جامع الشرایط است که مورد تایید کار شناسان جامعه است، یا به تعبیری تخصصی هم می توان گفت کسانی که فقیه شناس هستند باید این جامعیت را تایید کنند که بعدا مبنای تشکیل مجلس خبرگان شد، یعنی یکی از وظایف مجلس خبرگان رهبری تایید اولیه جامع الشرایط بودن یک فقیه برای رهبری و نظارت بر استمرار این جامعیت بوده است که توسط فقیه شناسان صورت می گیرد.
در رابطه با انتصابی یا انتخابی بودن ولی فقیه هم می توانم بگویم که بعد از رحلت امام عده ای زمزمه کردند که ولایت در اینجا انتصابی است نه انتخابی ؛ استدلال شان این بود که ولی فقیه را در واقع خداوند و امام منصوب کرده اند و خبرگان تنها کاری که می کنند، این است که انتصاب الهی را کشف کنند، وگرنه انتخاب ایشان هیچ تاثیری در موضوع ندارد.
 

*نظر خود امام در این مورد چه بود؟ بعید است چنین موضوعی از طرف امام نادیده گرفته شده باشد.
-این مسائل در موقع حیات امام اصلا مطرح نبود و چنین چیزی که آقایان مطرح کردند همه بعد از امام و به عقیده من متفاوت با بینش و روش امام بوده است.
در زمان خود امام هم تایید و تثبیت اعلمیت امام توسط همه مراجع و در میان مردم شکل انتخابی به ماجرا داده بود، وقتی مردم رهبری انقلاب را به امام سپرده بودند مسئله مشخصا صورت انتخابی داشته و البته بعضی علما امام را اعلم می دیدند یعنی سرآمد علما. بین مردم هم تثبیت شده بود که تحقیقا شرایط در امام جمع است و نیازی به انتخاب توسط خبرگان نبود، پشتوانه انتخاب مردم هم حوزه های علمیه بودند.
 

*در واقع خبرگان تدبیری برای رهبری بعد از امام بوده است.
- من باید به نکته ای اشاره کنم، تایید جامع الشرایطی و استمرار تحقق این شرایط در رهبری حضرت امام خون هایی بود که مردم در شرایط انقلاب و جنگ می دادند. اما بعد از امام به این دلیل که مجموعا شرایطی که ایشان داشت منحصر به فرد بودند و تحقق پیدا نخواهند کرد باید مکانیزمی تدارک می شد که در قانون هم گنجانده شود.
خبر گان رهبری، مجموعه ای از مجتهد شناسان است که توسط مردم در انتخاباتی آزاد، برای نظارت از جانب مردم بر شرایط رهبر و استمرار آن شرایط تشکیل می شود و در نهایت این مجموعه رهبری را انتخاب خواهد کرد و بر آن نظارت می کند.
دیدگاه امام این بود که ولایت رهبری بعد از انتخاب خبرگان تحقق خواهد یافت و این در مقابل آن دیدگاهی قرار دارد که معتقد است ولایت انتصابی است؛ این دیدگاه در قانون هم آمده است.
 

*خبرگان رهبری از جمله مواردی است که بعد از رحلت امام، حین تغییراتی در قانون اساسی، دگرگونی هایی داشته است در این مورد چه نکاتی قابل ذکر است؟
بله، اولین خبرگان رهبری در زمان حیات و رهبری بی بدیل خود حضرت امام شکل گرفته بود، یعنی زمانی که نیازی به تعیین رهبر نبود و جامعه هم رهبری امام را تایید می کردند و از ایشان حمایت می کردند، بعد از رحلت هم همان خبرگان به وظیفه خود عمل کردند و  در جلسه ای با اکثریت آراء حضرت آیت الله خامنه ای به عنوان رهبر انتخاب شدند.
اما نکاتی در مورد انتخابات مجلس خبرگان وجود دارد؛ مثلا در زمان امام در آیین نامه انتخاباتی این مجلس آمده است که خبرگان کسانی هستند که در معرض انتخاب مردم قرار می گیرند و صلاحیت علمی آنها باید توسط چند تن از مراجع و اساتید و بزرگان حوزه تایید شود، این آیین نامه بعد از رحلت امام به فاصله کمی تغییر یافت و به جای فقها و استادان و بزرگان حوزه، شش نفر فقیه شورای نگهبان را گذاشتند، همان موقع هم موجب اعتراض شماری از علما و سیاسیون قرار گرفت که با وظیفه نظارتی آن مغایرت دارد. ثانیا علاوه بر آن چرا ما دست علما ، مراجع و مدرسان حوزه را کوتاه کنیم و تنها به 6 فقیه شورای نگهبان اختیار کامل بدهیم؟ البته توجهی به این اعتراضات نشد و روند تازه به اجرا درآمد.
مسئله بعدی نظارت بر خبرگان رهبری بوده است، قبل از رحلت امام و در قانون اساسی نظارت بر خبرگان وجود نداشت بعد از رحلت امام شورای نگهبان این موضوع را پیشنهاد کرد و شورای باز نگری هم تصویب کرد و این هم یکی از تحولات صورت گرفته است.
البته باید اشاره کنم که یک نکته هم با صلاحدید و با دستور امام لحاظ شد که همان حذف لزوم مرجعیت از شرایط رهبری بود که خود امام با دور اندیشی دستور دادند در بازنگری این مورد حذف شود، چرا که در زمان خود امام شرط مرجعیت وجود داشت اما با این دستور دوراندیشانه، دیگر لزومی نبود کسی که رهبر شده است حتما مرجع هم باشد.
 

*نظارت بر رهبری یکی از وظایف خبرگان رهبری است، آیا این مجلس وظایف دیگری هم دارد؟  
-مجموعا خبرگان رهبری دو وظیفه دارد،یکی انتخاب رهبر و دیگری نظارت. رهبری یک جامعه کار دشواری است و رهبر هم باید شرایطی داشته باشد و در این شرایط هم باید استمرار داشته باشد، تقوا، دیانت، عدالت، عقل، هوش، سلامت جسمی و موارد دیگری که باید احراز  شوند؛ تنها مرجعی که این مسوولیت  را دارد مجلس خبرگان است که موظف است رهبری را در  حوزه دستورها، دستگاه های تحت امر، گفته ها، نوشته ها و عملکردها زیر نظر داشته باشند و بر شرایط جسمی و روحی رهبری نیز نظارت کنند که مبادا در مسائلی مثل صحت جسمی و  روحی یا عدالت و تقوا مشکلی پیش آید.
 

*در واقع با ابتکار امام نهادی خلق شد که عالی ترین و قدرتمند ترین نهاد کشور باشد که حتی بر رهبری نظارت دارد و رهبری بر آن نظارت ندارد.
- موضوع نظارت خبرگان موضوع پیچیده ای نیست که انجام پذیر نباشد. مهم کیفیت این نظارت است و در این باره چند نکته حایز اهمیت وجود دارد: اول اینکه انتخابات باید کاملا آزاد باشد و صلاحیت اولیه را باید مراجع مستقل از حکومت انجام دهند، مثل زمان امام دو یا سه نفر گواهی دهند که این شخص در حدی هست که این کار به او سپرده شود و مردم هم انتخاب کنند نه اینکه وضعی پیش بیاید که شورای محترم نگهبان هم که در مواردی به اعتقاد من و خیلی ها خوب عمل نکرده در این مورد عهد دار قضیه باشد که البته با این راهکار هم حرمت شورا حفظ می شود هم سنگ بنای کار محکم و استوار است.
دوم انتخابات باید انتخابات سالمی باشد، این گونه نباشد که همه را رد صلاحیت کنند که یکی رای بیاورد. دیده شده است که در بعضی استان ها همه رد شده اند و فقط به تعداد خبرگان مورد نیاز از آن استان افرادی باقی مانده اند، این در مخمصه قرار دادن مردم است. این گونه می شود که به جای زمینه سازی برای حضور مردم مجبور می شویم انتخابات این مجلس را در کنار انتخابات های پرشور برگزار کنیم تا نمودی داشته باشد.
قدم بعدی، در رابطه با نظارت خبرگان بعد از انتخاب شدن شان تحقق پیدا می کند که در این جا خبرگان باید خود را ملزم بدانند که به وظیفه شرعی خود عمل کنند. البته رهبری مورد احترام همه هستند و نظارت هم نشانه اقتدار رهبری است.
 

*یکی از نکات مورد توجه در سخنان شما بحث انتخاب مردمی است، مردم برای ارزیابی یک نماینده احتیاج دارند عملکرد آن نماینده را هم مورد ارزیابی قرار دهند، این در حالی است که جلسات خبرگان معمولا غیر علنی است. بر فرض وجود و یا کامل بودن این مسائلی که شما ذکر کردید، آیا فکر نمی کنید غیر علنی بودن توان ارزیابی مردم را تقلیل می دهد؟
-به طور کلی هر چه حاکمیت شفاف تر عمل کند و از پنهان کاری بپرهیزد، به اعتماد مردم نسبت به خودش کمک کرده است و همچنین اسباب تثبیت و موفقیت خودش را بیشتر کرده است. بر خلاف بعضی که گمان می کنند اگر مردم در جریان امور باشند موقعیت مسؤولان به خطر می افتد، شفافیت ضمانت حفظ حق مردم و سلامت جامعه است و به اقتدار مردمی حاکمان می انجامد.
اما در مورد مجلس خبرگان درست است که این مجلس وظیفه خطیری را بر عهده دارد ولی این به معنای آن نیست که مذاکرات آنها محرمانه بماند و یا نامه ای بدون نام و امضا بدهند در این شرایط حتی اگر صددرصد هم خبرگان به خوبی عمل کنند این سوء ظن وجود دارد، البته مسائل سری باید مکتوم بماند اما تقویت رهبری و نظام به شفافیت است. در حالی که شما می بینید گاه که بعضی ها نطق پیش از دستور را مکتوب کرده اند و منتشر ساخته اند مورد مواخذه قرار می گیرند. خبرگان مورد نظر امام و قانون اساسی خبرگانی منتقد و هوشیار هستند نه این که سالی یکبار یک بیانیه بدهند و تمام .
این مسأله خصوصا از این جهت مهم است که باید به این نهاد اعتماد وجود داشته باشد، عملکرد بعضی از بزرگان همین مجلس که با طرح مسائل سیاسی نسبت به رئیس وقت خبرگان اهانت هایی هم کرده اند جای سوال است، اهانت هایی که به قصد تضعیف ایشان بوده است  و در ادامه هم نامه ای نوشتند و خبرگان را وارد مسائل جناحی و باندی کردند که این به نفع خبرگان و نظام نیست.
 

*اشاره کردید به موضوع آقای هاشمی، یکی از نکاتی که به دلیل آن نقدهایی متوجه ایشان شده بود، طرح شورای رهبری است که به ایشان نسبت می دهند. آیا طرح شورای رهبری می تواند از جمله اختیارات خبرگان باشد؟ و اساساً طبق آئین نامه این مجلس آیا رییس خبرگان حق بیان چنین مطالبی را دارد؟
- شورای رهبری در زمان خود حضرت امام هم مطرح بود. امام در زمان رهبری خودشان در نوشته ها و وصیت نامه شان همیشه از لفظ رهبری و شورای رهبری استفاده می کردند، به تعبیری تا زمان حیات امام شورای رهبری یکی از گزینه ها بود و با دیدگاه امام، کشور هم می توانست رهبری و هم شورای رهبری داشته باشد. البته بعدا در زمان بازنگری قانون اساسی بعد از رحلت امام شورای رهبری حذف شد و معلوم نیست چرا اعضای بازنگری شورای رهبری را حذف کردند چرا که امام در نامه خود به شورا تنها به هشت مورد اشاره کردند و اسمی از شورای رهبری در این بین نبود. کما اینکه یکی دیگر از بحث ها این بود که آیا رهبری دائمی باشد یا نه برای مدت ده سال انتخاب شود.
 

*شما در این گفت و گو به اقتدار رهبری اشاره کردید. یکی از مهم ترین انتقادات جریان مخالف سخنان آقای هاشمی هم بحث تضعیف اقتدار رهبری بوده است. تلقی شما از اقتدار رهبری چیست؟ این تعریف در چه نقاطی با تعریف جریان مقابل متفاوت است؟
 -اقتدار رهبری نوعی اقتدار ملی است؛ اقتداری که میان تمام آحاد ملت وجود دارد. این اقتدار اتفاقا با وجود دستگاه نظارتی شکل می گیرد همان طور که امام در جواب منتقدان می گفتند من که جزء اصول دین نیستم. تضعیف رهبری یعنی مبرا دانستن ایشان از نظارت عملی و تشریفاتی کردن آن و دائما کسی را تایید کردن؛ متاسفانه برخی آقایان اقتدار را اشتباه فهمیده اند.
 

 * آیا می توانید مواردی را مثال بزنید که خبرگان رهبری نظری مخالف رهبری امام داشته اند؟ واکنش امام در این مورد یا موارد چگونه بود؟
-در زمان امام خیلی موارد به صورتی حل می شد که ناشی از روش و منش منحصر به فرد ایشان بود اما در مسئله مربوط به قائم مقامی رهبری [انتخاب آیت الله منتظری]خبرگان بدون نظر امام وارد مسئله شده بودند که در جلسه هم اعلام شد این انتخاب سری بماند ولی پس از دو هفته در خطبه های نماز جمعه توسط یک خطیب افشا شد و امام هم موافق نبودند ولی مخالفت نکردند و بعد از ماجرای عزل نیز به صراحت گفتند من از اول با این موضوع مخالف بودم درحالی که تا قبل از این اتفاق مخالفتی با نظر خبرگان اعمال نکرده بودند.





  تعداد بازديدها: 1349


 
نظرات خوانندگان:
 

نظرات حاوي توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمي‌شود.

نام:
پست الکترونيک:
متن پيام:


 
آخرين اخبار و مطالب 
انتقاد امام جمعه شیراز: اگر نمی‌توانید مدیریت کنید، به سبک خودم مدیریت کنم
انتقاد تند وزیر بهداشت روحانی: مگر همه ما مرده‌‌ایم؟
جرات داشته باشید بگویید چرا فردوسی‌پور را کنار گذاشتید + اتهام ده سال پیش
سخنی آموزنده از شهید مظلوم آیت الله دکتر بهشتی
دیدار دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین و هیئت همراه با رهبر معظم انقلاب اسلامی
نمودار:
بزرگترین تولید کنندگان نفت جهان
گزارش تصویری:
برگزاری مراسم سالروز ولادت با سعادت حضرت امام حسن (ع) در هیئت انصارالخمینی (ره) 1403/1/6
مهدی پازوکی اقتصاددان:
مشکل اقتصاد ایران، جهالت مدیران رانتی و کوته‌بین است / مدیران سازمان برنامه و بودجه فارغ التحصیل دانشگاه‌های درجه چندمند
در اطلاعیه‌ای اعلام شد؛
درهای اصلی بهشت زهرا(س) در شب‌های قدر باز است
دکتر حسن روحانی : جلسه با فرماندهان سپاه برای صلح و صفا بود
واکنش زاکانی به حصارکشی و تغییرات در پارک قیطریه؛ «حتما در پارک‌ها مسجد می‌سازیم،‌ مسجد خوب هم می‌سازیم»
انتقاد ناصر امانی به شهرداری تهران/ ساخت مسجد در بوستان قیطریه موجب تخریب شعائر اسلامی و بدبینی می‌شود
واکنش تند مهاجری به خبر ساخت مسجد در پارک قیطریه؛ نوعی لجاجت است
پسر نتانیاهو هم از فلسطین اشغالی مهاجرت کرد
امان‌الله قرائی‌مقدم:
کوچک‌شدن طبقه متوسط؛ مهم‌ترین تغییر اجتماعی سال ۱۴۰۲/ جامعه ایران دیگر یک جامعه سنتی نیست
مالیات بر ارزش افزوده رسما ۱۰ درصد شد
آیت‌الله مکارم شیرازی: حجاب از طرفی واجب است و از طرف دیگر، نباید خشونتی در کار باشد / دشمن اصرار دارد قم را آلوده کند تا بتواند نتیجه گیری کند / باید اصرار بر پاک سازی شهر داشته باشیم
سازمان بین‌المللی مهاجرت: «ایرانیان در فهرست بالاترین میزان مهاجرت غیرقانونی برای ورود به بریتانیا»
حکایت کیسه بادام و راهی که به جماران ختم می‌شد
با مشاهده قیمت این داروها مغزتان سوت می‌کشد؛ از ژن درمانی و پیری زودرس تا سرطان چشم

آرشیو همه مطالب


 
پربازديدها 
سردار مصطفی مولوی: آقا مهدی باکری و شهید کاظمی همیشه در خط مقدم می‌جنگیدند/ مهدی هیچ‌گاه اجازه نمی‌داد خاکریز جبهه به مسائل سیاسی آلوده شود/ لیدر جریان خالص‌سازی همه توان‌ش را برای تضعیف آقا مهدی به کار گرفت
باهتمام مهندس سعید رحیمی
امام خمینی (ره): من نگران اسلام هستم
دعاهای بعد از نمازهای واجب در ماه مبارک رمضان
با سخنرانی یادگار امام؛
مراسم تحویل سال نو در حرم امام خمینی(ره) برگزار می‌شود
واکنش علم الهدی به شرکت نکردن اکثریت در انتخابات: مراد از اکثریت، اکثریت متدین است نه اکثریت متمرد
اختصاصی:
خدیجه الکبری سلام الله علیها "پوستری آیینی از خانم شیرین نوشیروان"
پیام نوروزی مقام معظم رهبری به مناسبت آغاز سال ۱۴۰۳
در سخنرانی نوروزی ۱۴۰۳؛
رهبر معظم انقلاب: در گذشته کسانی بودند که از امکانات دولتی سوء استفاده کردند/ نباید اختلاف سلیقه و اختلاف سیاسی موجب نفرت پراکنی شود/ روز به روز جبهه مقاومت در غرب آسیا باید تقویت شود/ برای موفقیت از مشارکت مردم به معنای واقعی کلمه استفاده شود
مراسم آغاز سال 1403 در حرم مطهر امام خمینی(س)؛
سید حسن خمینی: از هرآنچه غیر خدا است، مأیوس شویم
اطلاعیه:
برگزاری مراسم تشییع و تدفین والده ی مرحومه ی اخوان تدریسی
پوستر:
برگزاری مراسم بزرگداشت مرحومه مغفوره حاجیه خانم اکرم السادات زارع (تدریسی)
اطلاعیه:
والده ی ماجده ی اخوان تدریسی دعوت حق را لبیک گفت
گزارش تصویری:
تجلیل از هنرمند گرافیست آقای علی اکبر میرزایی در استان لرستان
حجت الاسلام انصاریان : شیعه‌ای نباشید که مردم با شما از دین ببرند
سردار رادان: تلخ است، اما دزدی به شغل تبدیل شده است
بیانیه بسیج دانشجویی دانشگاه تهران پیرامون اخباری مبنی بر زمین‌خواری در محله ازگل: چگونه ممکن است بعد از هشدار رهبری، ائمه جمعه هنوز مشغول فعالیت‌ اقتصادی باشند؟! نهادهای نظارتی دقیقا مشغول چه فعالیتی هستند؟
پوستر:
اطلاعیه برگزاری مراسم سالروز ولادت با سعادت حضرت امام حسن (ع) در هیئت انصارالخمینی (ره)
حجت الاسلام والمسلمین فاضل میبدی:
بالای 50 درصد از مردم در انتخابات شرکت نکردند؛ این بی تفاوتی نیست، اعتراض است/ دولت و حاکمان این پیام را دریافت کنند/ اگر شورای نگهبان بخواهد با همین فرمان در انتخابات بعدی جلو برود، همدلی ایجاد نمی‌شود/ مخاطب سخنان رهبری مسئولان هستند
نامه ی رسیده
ابراز تشکر از اوژانس تهران
قائم مقام سازمان تبلیغات:
رویکرد‌های سلبی و تقابلی نه تنها در ترویج حجاب موثر نیست بلکه می‌تواند نتایج عکس داشته باشد / تبعیض اقتصادی به نارضایتی و بی‌اعتمادی مردم نسبت به نظام منجر می‌شود؛ این نارضایتی گاه به صورت بی‌حجابی و بدحجابی به عنوان نوعی اعتراض بروز پیدا می‌کند / استفاده از روش‌های قهری در برخورد با بدحجابی باعث شده تا برخی از افراد نسبت به حجاب و حکومت جمهوری اسلامی ایران دیدگاه منفی پیدا کنند


 
آمار بازديد از سايت 
تعداد بازدید امروز: 28235
تعداد بازدید دیروز: 38925
بازدید کل: 65654272
مشاهده آمار کامل
تمامي حقوق براي هيئت انصارالخميني (ره) محفوظ است.