امام خمینی (ره) والله اسلام تمامش سیاست است؛ ***** مقام معظم رهبری: به گفتار امام و کردار امام اهتمام بورزید ***** امام خمینی(ره): ان شاء الله ما اندوه دلمان را در وقت مناسب با انتقام از امریکا و آل سعود برطرف خواهیم ساخت و داغ و حسرت حلاوت این جنایت بزرگ را بر دلشان خواهیم نهاد 1367/4/29 ***** امام خمینی(رحمة الله علیه) : حکومت آل سعود، این وهابیهای پست بیخبر از خدا بسان خنجرند که همیشه از پشت در قلب مسلمانان فرو رفته‌اند 1366/5/12***** امام خمینی (ره) شهادت در راه خدا مسئله ای نیست که بشود با پیروزی در صحنه های نبرد مقایسه شود، مقام شهادت خود اوج بندگی و سیر و سلوک در عالم معنویت است ***** امام خمینی (ره): ما تابع امر خداییم، به همین دلیل طالب شهادتیم و تنها به همین دلیل است که زیر بار ذلت و بندگی غیر خدا نمی رویم ***** امام خمینی(ره) ”من برای آنکه شما جوانان شایسته ای هستید، علاقه دارم که جوانی خود را در راه خداوند و اسلام عزیز و جمهوری اسلامی صرف کنید تا سعادت هر دو جهان را دریابید.„ ***** حُسنُ الخلاقِ یُدِّرُ الرزاقَ وَ یونِسَ الرِّفاقَ؛ خوش اخلاقى روزى ها را زیاد مى کند و میان دوستان انس و الفت پدید مى آورد. «نهج الفصاحه، ح 781»***** امام خمینی(س) علم همراه تهذیبِ نفس است که انسان را به مقام انسانیت می رساند .هم در علم کوشا باشید و هم در عمل و هم در تهذیب اخلاق ***** بايد مسائل اسلامي حل بشود در اينجا و پياده بشود. بايد مستضعفين را حمايت بكنند، بايد مستضعفين تقويت بشوند حضرت امام خميني قدس سره الشريف صحیفه امام – جلد 6 – صفحه 461 ***** اهمیّت فضای مجازی به انداره ی انقلاب اسلامی است "مقام معظم رهبری" ***** آن کسی قلمش قلم انسانی است که از روی انصاف بنویسد. امام خمینی (ره) ***** همان طوري که در سابق عمل مي‌شد، روضه‌خواني بشود، مرثيه گفته بشود، شعر و نثر در فضايل اهل بيت و در مصائب آنها گفته بشود. حضرت امام خميني قدس سره الشريف صحيفه امام – جلد 15 – ص 332 ***** نگذاريد پيشكسوتان شهادت و خون در پيچ و خم زندگي روزمره خود به فراموشي سپرده شوند. حضرت امام خميني قدس سره الشريف صحيفه امام، ج 21، ص 93 ***** من در ميان شما باشم و يا نباشم، به همه شما وصيت و سفارش مي‌کنم که نگذاريد انقلاب به دست نااهلان و نامحرمان بيفتد. حضرت امام خميني قدس سره الشريف صحيفه امام، ج 21، ص 93 ***** پيامبر اسلام نيازي به مساجد اشرافي و مناره‌هاي تزئيناتي ندارد. پيامبر اسلام دنبال مجد و عظمت پيروان خود بوده است که متأسفانه با سياست‌هاي غلط حاکمان دست‌نشانده به خاک مذلت نشسته‌اند. حضرت امام خميني قدس سره الشريف صحيفه امام، ج 21، ص 80 ***** پيغمبر اسلام تمام عمرش در امور سياسي بود، تمام عمرش را صرف كرد در سياست اسلامي، و حكومت اسلامي تشكيل داد. حضرت امام خميني قدس سره الشريف صحيفه امام، ج 15، ص 11 ***** امام به همه فهماند که انسان کامل شدن، علی وار زیستن و تا نزدیکی مرزهای عصمت پیش رفتن افسانه نیست. مقام معظم رهبری ***** راه ما راه امام خمینی است و در این راه با همه قدرت و قاطعیت خود حرکت خواهیم کرد. مقام معظم رهبری


 

 

 

تاريخ انتشار: 06 شهريور 1393 ساعت 15:07:00
خلاصه ای از زندگانی حضرت معصومه سلام الله علیها

فاطمه معصومه (س) دختر امام کاظم (ع)، از بانوان برجسته و بافضیلت خاندان اهل بیت (ع) و از جمله امامزادگان شهر قم است که از عظمت و جایگاه ویژه‌ای برخوردار است. وی که در مدینه تولد یافته، در سال 201 ق وارد ایران شده و به علت بیماری در شهر قم از دنیا می رود. بزرگانو عالمان دین، ویژگی های شخصیتی و مقام علمی وی را ستوده و از او روایاتی نیز نقل کرده اند.

امروزه آرامگاه وی در شهر قم از زیارتگاههای مشهور بین شیعیان است. در برخی روایات، زیارت او معادل بهشت نقل شده است.

ولادت و نسب

در منابع متقدم، ذکری از روز ولادت حضرت معصومه (س) نیامده ولی منابع متأخر ولادت ایشان را در اول ذی القعده سال 173 ق در شهر مدینه می دانند.[۱] پدرش، موسی بن جعفر(ع) امام هفتم شیعیان است. شیخ مفید در بین فرزندان دختر امام کاظم(ع) دو دختر را به نام های فاطمه صغری و فاطمه کبری ذکر می کند.[۲] ابن جوزی، در شمارش فرزندان امام کاظم(ع) علاوه بر این دو اسم، از فاطمه وُسطی و اُخری نیز نام می برد.[۳] مادر وی نجمه خاتون است که مادر امام رضا(ع) هم می باشد.[۴]

اسماء و القاب

معصومه، مشهورترین نام وی می باشد. این نام، از روایتی منتسب به علی بن موسی الرضا(ع) آمده است که فرمود: هر کس معصومه را در قم زیارت کند مانند کسی است که مرا زیارت کرده است.[۵] همچنین نقل شده که وی خود را معصومه، خواهر امام رضا(ع) معرفی کرده است.[۶] از القاب وی می توان به طاهره، حمیده، بِرّه، رشیده، تقیه، نقیه، رضیه، مرضیه، سیده، اخت الرضا اشاره کرد.[۷] در زیارتنامه ای به دو لقب صدیقه و سیده نساءالعالمین نیز اشاره شده است.[۸] حضرت معصومه امروزه به کریمه اهل بیت(ع) شهرت دارد.

ویژگی های شخصیتی

در منابع و متون دینی، این گونه نقل شده است که در میان فرزندان کثیر موسی بن جعفر(ع) پس از امام رضا(ع) کسی همپای معصومه نمی باشد.[۹]شیخ عباس قمی می گوید: در میان دختران موسی بن جعفر(ع) افضل آنان سیده جلیله معظمه، فاطمه است که به معصومه شهرت دارد.[۱۰]

امام خمینی (ره) در قصیده‎ای که شامل 44 بیت است او را با حضرت زهرا(س) مقایسه کرده و در بخشی از آن می‎ گوید:

دختر چون این دو در مشیمه قدرت
نامد و ناید دگر هماره مقدر
آن یک امواج علم را شده مبــدأ
ویـن یک افواج حلم را شده مصدر
آن یک در عالم جلالت کعبه
وین یک در ملک کبریایـی مشــعر
لم یلدم بسته لب و گرنه بگفتم
دخت خدایند این دو نور مطهر
آن یک خاک مدینه کـرد مزین
صفحه قم را نمود این یک انور
خاک قم این کرد از شرافت جنت
آب مدینه نموده آن یک کوثر

[۱۱]

مقام علمی

در باب مکانت علمی معصومه نقل‏ شده است که روزى عده‏ اى از شیعیان وارد مدینه شدند و پرسش هایى ‏داشتند که می ‏خواستند از محضر امام کاظم(ع) بپرسند و ایشان در سفر بود. از این رو فاطمه معصومه(س) پاسخ آن پرسش ها را نوشت و به آن ها تسلیم نمود. آن ها از مدینه خارج شده و در بیرون شهر با امام(ع) مصادف‏ شدند. هنگامى که امام(ع) پرسش هاى آنان و پاسخ هاى معصومه(س) را مشاهده کرد، سه بار فرمود: «فِداها اَبوها» پدرش به فدایش باد.[۱۲]

عدم ازدواج

بنابر آن چه یعقوبی نقل می کند، امام موسی بن جعفر(ع) وصیت فرمود دخترانش ازدواج نکنند[۱۳] اما برخی این خبر را مجعول دانسته و آن را رد می کنند.[۱۴] در وصیت امام کاظم(ع)، تبعیت همه فرزندان از امام رضا(ع) تأکید شده و آمده است: هیچ یک از دخترانم را نباید برادران مادری، سلاطین و یا عموهایشان شوهر دهند، مگر با نظر و مشورت رضا(ع)، اگر بدون اجازه او به چنین کاری اقدام کنند، با خدا و رسول خدا مخالفت ورزیده اند و در سلطنت خدا منازعه نموده اند؛ زیرا او به مصالح قومش در امر ازدواج آگاه تر است، پس هر کسی را او بخواهد تزویج می کند و هر کسی را او نخواهد تزویج نمی کند.[۱۵]

اما نظر دقیق تر درباره عدم ازدواج حضرت معصومه (س) این است که از آنجا که در دوران هارون الرشید و مامون، شیعیان و علویان و به ویژه امام کاظم (ع) مورد سخت ترین فشارها و آزارها بودند و ارتباطات اجتماعی آنان به شدت محدود بود، کسی جرات نزدیک شدن به خاندان اهل بیت را پیدا نمی کرد؛ چه رسد به آنکه با آنان پیوند نیز برقرار سازد.

احادیث نقل شده از وی

از فاطمه معصومه(س) در جایگاه راوی، احادیثی نقل شده است که می توان به حدیث غدیر،[۱۶]حدیث منزلت،[۱۷] حبّ آل محمد(ص)،[۱۸] مقام امام علی(ع) و شیعیان وی [۱۹] و ... اشاره کرد.

هجرت به ایران و ورود به قم

صاحب کتاب تاریخ قم می گوید: در سال 200 مأمون خلیفه عباسی، امام علی بن موسی الرضا(ع) را از مدینه به مرو به جهت ولیعهدی آن جناب طلب نمود و خواهر ایشان در سال 201 به قصد دیدار برادر راهی مرو شد.[۲۰] گفته شده فاطمه معصومه پس از دریافت نامه برادرش، خود را آماده سفر نمود.[۲۱] معصومه با کاروانی از بستگان و خویشانِ خویش راهی ایران شدند. چون به ساوه رسیدند دچار جنگ سختی با دشمنان اهل بیت شدند و همه برادران و برادر زادگان وی به شهادت رسیدند. فاطمه معصومه پس از دیدن جنازه های غرقه به خون عزیزانش به سختی بیمار شد.[۲۲] وی پس از این جریان، خادم خود را امر فرمود که او را به قم ببرد.[۲۳]

قول دیگر آن است چون خبر بیماری ایشان به آل سعد رسید تصمیم به آن گرفتند خدمت ایشان رسیده و از وی درخواست کنند تا به قم بیایند. در این میان موسی بن خزرج از اصحاب امام رضا(ع) بر این امر تقدم جست و خدمت فاطمه معصومه رسید. مهار شتر ایشان را گرفت و ایشان را وارد قم ساخت و در خانه خویش منزل داد.[۲۴] در بعضی از منابع متاخر روز ورود حضرت معصومه (س) را 23 ربیع الاول دانسته اند.  [۲۵] فاطمه معصومه 17 روز در این خانه ساکن و به عبادت و راز و نیاز مشغول بود. اکنون عبادت گاه ایشان در منزل موسی بن خزرج در شهر قم، به «ستیه» یا «بیت النور» مشهور است.[۲۶]

وفات

از سالروز وفات حضرت معصومه در منابع متقدم خبری نیست ولی منابع متاخر سالروز وفات ایشان را در روز 10 ربیع الثانی سال 201 ه ق در 28 سالگی عنوان کرده اند.[۲۷] برخی نیز روز 12 ربیع الثانی را نقل کرده اند.[۲۸] شیعیان پیکر او را تشییع کرده و در منطقه ای به نام بابلان که متعلق به موسی بن خزرج بود به خاک سپردند. نقل شده است هنگامی که قبر مهیا گردید در این که چه کسی وارد قبر شود به مشورت پرداختند و در پیرمردی پرهیزگار به نام قادر به توافق رسیدند. پس کسی را به دنبالش فرستادند که ناگاه دو سواره با نقاب بر چهره از جانب ریگزار آمدند و به تجهیز وی پرداختند. آن دو پس از پایان مراسم دفن، بدون این که با احدی سخن بگویند، بر اسب های خود سوار شده و از محل دور شدند.[۲۹] آن گاه موسی بن خزرج سایبانی از بوریا بر فراز قبر وی قرار داد تا در سال 256 زینب دختر امام جواد(ع) که برای زیارت مزار عمه خویش به قم آمده بود، قبه ای بر فراز آن بنا کرد.[۳۰]

فضیلت زیارت

در فضیلت زیارت حضرت معصومه(س)احادیثی از ناحیه ائمه معصومین(س) وارد شده است. امام صادق(ع) می فرماید:خدا را حرمی است و آن مکه است، رسول خدا(ص) را حرمی است و آن مدینه است، امیر مؤمنان(ع) را حرمی است و آن کوفه است، ما اهل بیت(ع) را حرمی است و آن قم است.[۳۱]

روایت دیگری از امام صادق(ع) که می فرماید: در قم، بانوئی از فرزندان من که نامش «فاطمه دُخت موسی» است رحلت می کند و با شفاعت او همه شیعیانِ ما وارد بهشت می شوند.[۳۲] و در بیانی دیگر زیارت او معادل بهشت نقل شده است.[۳۳]

در حدیثی از امام رضا(ع) آمده است که هر کس او را زیارت کند مرا زیارت کرده[۳۴] و در فرمایشی دیگر می فرماید: بهشت از آن اوست.[۳۵]

امام جواد(ع)می فرماید : هرکس قبر عمّه ام حضرت معصومه سلام اللّه علیها را با علاقه و معرفت در قم زیارت کند، أهل بهشت خواهد بود.[۳۶][۳۷]

پی نوشت:

مستدرک سفینه البحار، ج 8، ص 261.
الارشاد، ج 2، ص 244.
تذکرة الخواص، ص 315.
دلائل الامامه، ص 309.
ریاحین الشریعة، ج 5، ص 35.
دارالسلام، ج 2، ص 170.
انوار المشعشعین، ج 1، ص 211.
زبدة التصانیف، ج 6، ص 159.
تواریخ النبی و الآل، ص 65.
منتهی الآمال، ج 2، ص 378.
بنیاد اندیشه اسلامی.
کریمه اهل بیت، ص 63 و 64 به نقل از کشف اللئالی.
تاریخ یعقوبی، ج 3، ص 151.
حیاة الامام موسی بن جعفر، ج2، ص 497.
کافی، ج 1، ص 317.
الغدیر، ج 1، ص 107.
الغدیر، همان.
العوالم، ج 21، ص 354.
بحارالانوار، ج 65، ص 76.
الغدیر، ج 1، ص 170.
من لایحضره الخطیب، ج 4، ص 461.
قیام سادات علوی، ص 160.
تاریخ قم، ص 163.
بحارالانوار، ج 48، ص 290.
حضرت معصومه، فاطمه دوم ،ص111
منتهی الآمال، ج 2، ص 379.
انجم فروزان، ص 58 - گنجینه آثار قم، ج 1 ص 386 .
مستدرک سفینة البحار، ص 257.
تاریخ قم، ص 166. بحارالانوار، ج 48، ص 290.
منتهی الآمال، ج 2، ص 379.
بحارالانوار، ج 48، ص 317.
مستدرک سفینة البحار، ص 596. النقض، ص 196.
بحارالانوار، ج 57، ص 219.
ریاحین الشریعة، ج 5، ص 35.
عیون اخبارالرضا(ع)، ج 2، ص 271. مجالس المؤمنین، ج 1، ص 83.
کامل الزیارات، ص 536، ح 827
بحارالانوار، ج 102، ص 266.

منابع

نمازی شاهرودی، علی، مستدرک سفینه البحار، قم: مؤسسه النشر الاسلامی، 1419ق.
شیخ مفید، محمد بن محمد بن نعمان، الارشاد فی معرفه حجج الله علی العباد، بیروت: دار المفید، 1414ق.
طبری، محمد بن جریر، دلائل الامامه، قم، 1413ق.
محلاتی، ذبیح الله ، ریاحین الشریعه، تهران، بی تا.
نوری، میرزا حسین نوری، دارالسلام، قم، بی تا.
کاتوزیان، محمد علی بن حسین، انوار المشعشعین، چاپ سنگی، تهران، بی تا.
خوانساری، مولی حیدر، زبده اتصانیف، قم، 1415ق.
تستری، محد تقی، تورایخ النبی و الآل، تهران، 1391ق.
قمی، شیخ عباس، منتهى الآمال فی تواریخ النبی و الآل، قم: جامعه مدرسین‏، 1422ق.
مهدی پور، علی اکبر، کریمه اهل بیت، قم.
یعقوبی، ابن واضح اخباری، تاریخ یعقوبی، نجف، 1384ق.
قرشی، باقر شریف، حیاة الإمام موسى بن جعفر علیهما السلام، بیروت: ‏دار البلاغة، 1413ق.
کلینی، محمد بن یعقوب، الکافی، تهران:دار الکتب الاسلامیه، 1363 ش.
امینی، علامه عبدالحسین،الغدیر، ترجمه‏: جمعى از نویسندگان‏، تهران: بنیاد بعثت، بی تا.
بحرانی، شیخ عبدالله، عوالم، قم، 1409ق.
مجلسی، محمد باقر، بحارالانوار، بیروت: دار احیاء التراث العربی، 1403ق.
داخل بن سید، سید حسین، من لایحضره الخطیب، بیروت، 1412ق.
تشید، علی اکبر، قیام سادات علوی، تهران، 1331 ش.
ناصر الشریعه، محمد حسین، تاریخ قم، بی جا: علامه طباطبایی، 1383 ش.
شیخ صدوق، محمد بن علی بن بابویه، عیون اخبار الرضا،بیروت: مؤسسه الاعلمی، 1404ق.
شوشتری، قاضی نورالله، مجالس المؤمنین، تهران، بی تا.
قزوینی رازی، عبدالجلیل، النقض، تهران، 1358 ش.

منبع:ویکی شیعه





  تعداد بازديدها: 2681


 
نظرات خوانندگان:
 

نظرات حاوي توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمي‌شود.

نام:
پست الکترونيک:
متن پيام:


 
آخرين اخبار و مطالب 
مهدی پازوکی اقتصاددان:
مشکل اقتصاد ایران، جهالت مدیران رانتی و کوته‌بین است / مدیران سازمان برنامه و بودجه فارغ التحصیل دانشگاه‌های درجه چندمند
در اطلاعیه‌ای اعلام شد؛
درهای اصلی بهشت زهرا(س) در شب‌های قدر باز است
دکتر حسن روحانی : جلسه با فرماندهان سپاه برای صلح و صفا بود
واکنش زاکانی به حصارکشی و تغییرات در پارک قیطریه؛ «حتما در پارک‌ها مسجد می‌سازیم،‌ مسجد خوب هم می‌سازیم»
انتقاد ناصر امانی به شهرداری تهران/ ساخت مسجد در بوستان قیطریه موجب تخریب شعائر اسلامی و بدبینی می‌شود
واکنش تند مهاجری به خبر ساخت مسجد در پارک قیطریه؛ نوعی لجاجت است
پسر نتانیاهو هم از فلسطین اشغالی مهاجرت کرد
امان‌الله قرائی‌مقدم:
کوچک‌شدن طبقه متوسط؛ مهم‌ترین تغییر اجتماعی سال ۱۴۰۲/ جامعه ایران دیگر یک جامعه سنتی نیست
مالیات بر ارزش افزوده رسما ۱۰ درصد شد
آیت‌الله مکارم شیرازی: حجاب از طرفی واجب است و از طرف دیگر، نباید خشونتی در کار باشد / دشمن اصرار دارد قم را آلوده کند تا بتواند نتیجه گیری کند / باید اصرار بر پاک سازی شهر داشته باشیم
سازمان بین‌المللی مهاجرت: «ایرانیان در فهرست بالاترین میزان مهاجرت غیرقانونی برای ورود به بریتانیا»
حکایت کیسه بادام و راهی که به جماران ختم می‌شد
با مشاهده قیمت این داروها مغزتان سوت می‌کشد؛ از ژن درمانی و پیری زودرس تا سرطان چشم
گزارش آیت الله ایازی درباره انجمن مباحثات قرآنی ۸ فروردین
نرخ جریمه در تخلفات حادثه‌ساز ۵ برابر شد
حجت الاسلام والمسلمین مجید انصاری:
کشور ما توان بزرگی دارد؛ چرا باید شرایط طوری باشد که نخبگان ما به فکر مهاجرت باشند؟/ تریبون‌های نماز جمعه به دنبال دامن زدن به خشم و کینه نباشند/ سه انتخابات اخیر نشان داد در لبه خطر ناامیدی و واگرایی اجتماعی هستیم
یادداشتی از: حجت الاسلام والمسلمین هادی سروش
تحریف در "برخوردِمومنانه"
روایت محمدجواد ظریف از آغاز روند آستانه درباره سوریه/ از دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی دستور دادند دکتر دهقان در نشست ها با روسیه و ترکیه شرکت نکند/ بخش نظامی ما از ابتکاری که ایران آغاز کرد، کنار گذاشته شد
امام(ره) چگونه از بزرگان استقبال می‌کردند؟
یادداشتی از: محمد مهاجری
آقای حداد! نقل چنار و پاجوش نیست

آرشیو همه مطالب


 
پربازديدها 
سردار مصطفی مولوی: آقا مهدی باکری و شهید کاظمی همیشه در خط مقدم می‌جنگیدند/ مهدی هیچ‌گاه اجازه نمی‌داد خاکریز جبهه به مسائل سیاسی آلوده شود/ لیدر جریان خالص‌سازی همه توان‌ش را برای تضعیف آقا مهدی به کار گرفت
باهتمام مهندس سعید رحیمی
امام خمینی (ره): من نگران اسلام هستم
با سخنرانی یادگار امام؛
مراسم تحویل سال نو در حرم امام خمینی(ره) برگزار می‌شود
دعاهای بعد از نمازهای واجب در ماه مبارک رمضان
واکنش علم الهدی به شرکت نکردن اکثریت در انتخابات: مراد از اکثریت، اکثریت متدین است نه اکثریت متمرد
اختصاصی:
خدیجه الکبری سلام الله علیها "پوستری آیینی از خانم شیرین نوشیروان"
پیام نوروزی مقام معظم رهبری به مناسبت آغاز سال ۱۴۰۳
در سخنرانی نوروزی ۱۴۰۳؛
رهبر معظم انقلاب: در گذشته کسانی بودند که از امکانات دولتی سوء استفاده کردند/ نباید اختلاف سلیقه و اختلاف سیاسی موجب نفرت پراکنی شود/ روز به روز جبهه مقاومت در غرب آسیا باید تقویت شود/ برای موفقیت از مشارکت مردم به معنای واقعی کلمه استفاده شود
مراسم آغاز سال 1403 در حرم مطهر امام خمینی(س)؛
سید حسن خمینی: از هرآنچه غیر خدا است، مأیوس شویم
اطلاعیه:
برگزاری مراسم تشییع و تدفین والده ی مرحومه ی اخوان تدریسی
پوستر:
برگزاری مراسم بزرگداشت مرحومه مغفوره حاجیه خانم اکرم السادات زارع (تدریسی)
اطلاعیه:
والده ی ماجده ی اخوان تدریسی دعوت حق را لبیک گفت
سردار رادان: تلخ است، اما دزدی به شغل تبدیل شده است
حجت الاسلام انصاریان : شیعه‌ای نباشید که مردم با شما از دین ببرند
گزارش تصویری:
تجلیل از هنرمند گرافیست آقای علی اکبر میرزایی در استان لرستان
بیانیه بسیج دانشجویی دانشگاه تهران پیرامون اخباری مبنی بر زمین‌خواری در محله ازگل: چگونه ممکن است بعد از هشدار رهبری، ائمه جمعه هنوز مشغول فعالیت‌ اقتصادی باشند؟! نهادهای نظارتی دقیقا مشغول چه فعالیتی هستند؟
پوستر:
اطلاعیه برگزاری مراسم سالروز ولادت با سعادت حضرت امام حسن (ع) در هیئت انصارالخمینی (ره)
حجت الاسلام والمسلمین فاضل میبدی:
بالای 50 درصد از مردم در انتخابات شرکت نکردند؛ این بی تفاوتی نیست، اعتراض است/ دولت و حاکمان این پیام را دریافت کنند/ اگر شورای نگهبان بخواهد با همین فرمان در انتخابات بعدی جلو برود، همدلی ایجاد نمی‌شود/ مخاطب سخنان رهبری مسئولان هستند
نامه ی رسیده
ابراز تشکر از اوژانس تهران
قائم مقام سازمان تبلیغات:
رویکرد‌های سلبی و تقابلی نه تنها در ترویج حجاب موثر نیست بلکه می‌تواند نتایج عکس داشته باشد / تبعیض اقتصادی به نارضایتی و بی‌اعتمادی مردم نسبت به نظام منجر می‌شود؛ این نارضایتی گاه به صورت بی‌حجابی و بدحجابی به عنوان نوعی اعتراض بروز پیدا می‌کند / استفاده از روش‌های قهری در برخورد با بدحجابی باعث شده تا برخی از افراد نسبت به حجاب و حکومت جمهوری اسلامی ایران دیدگاه منفی پیدا کنند


 
آمار بازديد از سايت 
تعداد بازدید امروز: 30323
تعداد بازدید دیروز: 42444
بازدید کل: 65617435
مشاهده آمار کامل
تمامي حقوق براي هيئت انصارالخميني (ره) محفوظ است.