امام خمینی (ره) والله اسلام تمامش سیاست است؛ ***** مقام معظم رهبری: به گفتار امام و کردار امام اهتمام بورزید ***** امام خمینی(ره): ان شاء الله ما اندوه دلمان را در وقت مناسب با انتقام از امریکا و آل سعود برطرف خواهیم ساخت و داغ و حسرت حلاوت این جنایت بزرگ را بر دلشان خواهیم نهاد 1367/4/29 ***** امام خمینی(رحمة الله علیه) : حکومت آل سعود، این وهابیهای پست بیخبر از خدا بسان خنجرند که همیشه از پشت در قلب مسلمانان فرو رفته‌اند 1366/5/12***** امام خمینی (ره) شهادت در راه خدا مسئله ای نیست که بشود با پیروزی در صحنه های نبرد مقایسه شود، مقام شهادت خود اوج بندگی و سیر و سلوک در عالم معنویت است ***** امام خمینی (ره): ما تابع امر خداییم، به همین دلیل طالب شهادتیم و تنها به همین دلیل است که زیر بار ذلت و بندگی غیر خدا نمی رویم ***** امام خمینی(ره) ”من برای آنکه شما جوانان شایسته ای هستید، علاقه دارم که جوانی خود را در راه خداوند و اسلام عزیز و جمهوری اسلامی صرف کنید تا سعادت هر دو جهان را دریابید.„ ***** حُسنُ الخلاقِ یُدِّرُ الرزاقَ وَ یونِسَ الرِّفاقَ؛ خوش اخلاقى روزى ها را زیاد مى کند و میان دوستان انس و الفت پدید مى آورد. «نهج الفصاحه، ح 781»***** امام خمینی(س) علم همراه تهذیبِ نفس است که انسان را به مقام انسانیت می رساند .هم در علم کوشا باشید و هم در عمل و هم در تهذیب اخلاق ***** بايد مسائل اسلامي حل بشود در اينجا و پياده بشود. بايد مستضعفين را حمايت بكنند، بايد مستضعفين تقويت بشوند حضرت امام خميني قدس سره الشريف صحیفه امام – جلد 6 – صفحه 461 ***** اهمیّت فضای مجازی به انداره ی انقلاب اسلامی است "مقام معظم رهبری" ***** آن کسی قلمش قلم انسانی است که از روی انصاف بنویسد. امام خمینی (ره) ***** همان طوري که در سابق عمل مي‌شد، روضه‌خواني بشود، مرثيه گفته بشود، شعر و نثر در فضايل اهل بيت و در مصائب آنها گفته بشود. حضرت امام خميني قدس سره الشريف صحيفه امام – جلد 15 – ص 332 ***** نگذاريد پيشكسوتان شهادت و خون در پيچ و خم زندگي روزمره خود به فراموشي سپرده شوند. حضرت امام خميني قدس سره الشريف صحيفه امام، ج 21، ص 93 ***** من در ميان شما باشم و يا نباشم، به همه شما وصيت و سفارش مي‌کنم که نگذاريد انقلاب به دست نااهلان و نامحرمان بيفتد. حضرت امام خميني قدس سره الشريف صحيفه امام، ج 21، ص 93 ***** پيامبر اسلام نيازي به مساجد اشرافي و مناره‌هاي تزئيناتي ندارد. پيامبر اسلام دنبال مجد و عظمت پيروان خود بوده است که متأسفانه با سياست‌هاي غلط حاکمان دست‌نشانده به خاک مذلت نشسته‌اند. حضرت امام خميني قدس سره الشريف صحيفه امام، ج 21، ص 80 ***** پيغمبر اسلام تمام عمرش در امور سياسي بود، تمام عمرش را صرف كرد در سياست اسلامي، و حكومت اسلامي تشكيل داد. حضرت امام خميني قدس سره الشريف صحيفه امام، ج 15، ص 11 ***** امام به همه فهماند که انسان کامل شدن، علی وار زیستن و تا نزدیکی مرزهای عصمت پیش رفتن افسانه نیست. مقام معظم رهبری ***** راه ما راه امام خمینی است و در این راه با همه قدرت و قاطعیت خود حرکت خواهیم کرد. مقام معظم رهبری


 

 

 

تاريخ انتشار: 22 آبان 1390 ساعت 19:09:45
سرگذشت غدير خم

 مراسم حج به پايان رسيد. مسلمانان، اعمال حج را از پيامبر عالى قدر آموختند. در اين هنگام، پيامبر گرامى تصميم گرفت كه مكه را به عزم مدينه ترك گويد. فرمان حركت صادر گرديد. هنگامى كه كاروان به سرزمين «رابغ» «2»- كه در سه ميلى «جحفه» «3» قرار دارد- رسيد؛ امين وحى در محلى به نام «غدير خم» فرود آمد و او را با آيه زير خطاب كرد:

بَلِّغْ ما أُنْزِلَ إِلَيْكَ مِنْ رَبِّكَ وَ إِنْ لَمْ تَفْعَلْ فَما بَلَّغْتَ رِسالَتَهُ‏ «4»؛ آن چه كه از طرف خدا فرستاده شده، به مردم ابلاغ كن و اگر ابلاغ نكنى رسالت خود را تكميل نكرده‏اى، خداوند تو را از شر مردم حفظ مى‏كند.

لحن آيه حاكى است كه خداوند انجام امر خطيرى را به عهده پيامبر گذاشته است.

______________________________ (1). تاريخ طبرى، ج 2، ص 216 و الكامل في التاريخ، ج 2، ص 410.

(2). «رابغ»، هم اكنون بر سر راه مكه به مدينه است.

(3). يكى از «ميقات‏هاى» احرام است و راه اهل مدينه و مصر و عراق از آنجا منشعب مى‏شد.

(4). مائده (5) آيه 67.

-------------------------------------------------------------------------

چه امر خطيرى بالاتر از اين كه در برابر ديدگان صد هزار نفر، على را به مقام خلافت و وصايت و جانشينى نصب كند. از اين نظر، دستور توقف صادر شد. كسانى كه جلو كاروان بودند، از حركت بازايستادند و آن‏ها كه دنبال كاروان بودند، به آنان پيوستند.

وقت ظهر هوا به شدت گرم بود. مردم قسمتى از رداى خود را بر سر و قسمتى را زير پا مى‏افكندند. براى پيامبر با چادرى كه روى درخت افكنده بودند سايبانى درست كردند. پيامبر نماز ظهر را با جماعت خواند. سپس در حالى كه جمعيت گرد او حلقه زده بودند، بر روى نقطه بلندى كه از جهاز شتر ترتيب داده بودند، قرار گرفت و با صداى بلند و رسا خطبه‏اى خواند.

 

خطبه پيامبر در غدير خم‏

 

حمد و ثنا مخصوص خدا است. از او يارى مى‏طلبيم و به او ايمان داريم و بر او توكل مى‏كنيم. از بدى‏هاى خود و اعمال ناشايست خود به او پناه مى‏بريم. خدايى كه جز او هادى و راهنمايى نيست. هر كس را كه هدايت نمود، گمراه كننده‏اى براى او نخواهد بود. گواهى مى‏دهم كه جز او معبودى نيست و محمد بنده و پيامبر او است.

 

هان اى مردم! نزديك است من دعوت حق را لبيك بگويم و از ميان شما بروم. من مسئولم و شما نيز مسئوليد، درباره من چه فكر مى‏كنيد؟ در اين موقع صداى جمعيت به تصديق بلند شد و گفتند : ما گواهى مى‏دهيم كه تو رسالت خود را انجام دادى و كوشيدى، خدا تو را پاداش نيك دهد.

 

پيامبر فرمود: آيا گواهى مى‏دهيد كه معبود جهان يكى است و محمد بنده خدا و پيامبر او است و بهشت و دوزخ و زندگى جاويدان در سراى ديگر جاى ترديد نيست؟ همگى گفتند : صحيح است و گواهى مى‏دهيم.

 

سپس فرمود : مردم! من دو چيز نفيس و گران‏مايه در ميان شما مى‏گذارم، ببينيم چگونه با دو يادگار من رفتار مى‏كنيد؟ در اين وقت يك نفر برخاست و با صداى بلند گفت : منظور از اين دو چيز نفيس چيست؟ پيامبر فرمود : يكى كتاب خدا كه يك‏ طرف آن در دست خدا و طرف ديگر آن در دست شما است و ديگرى عترت و اهل بيت من. خداوند به من خبر داده كه اين دو يادگار، هرگز از هم جدا نخواهند شد.

 

هان اى مردم! بر قرآن و عترت من پيشى نگيريد و در عمل به هر دو، كوتاهى نورزيد كه هلاك مى‏شويد.

 

در اين لحظه دست على را گرفت و آن قدر بلند كرد كه سفيدى زير بغل هر دو براى مردم نمايان گشت و او را به همه مردم معرفى نمود. سپس فرمود : سزاوارتر بر مؤمنان از خود آن‏ها كيست؟ همگى گفتند : خدا و پيامبر او داناترند.

 پيامبر فرمود :

خدا مولاى من و من مولاى مؤمنان هستم و من بر آن‏ها از خودشان اولى و سزاوارترم.

هان اى مردم! من كنت مولاه فهذا عليّ مولاه، «1» اللّهمّ وال من والاه و عاد من عاداه، و أحبّ من أحبّه، و أبغض من أبغضه، و انصر من نصره، و اخذل من خذله، و أدر الحقّ معه حيث دار؛ هر كس را من مولايم، على مولى او است. خداوندا! كسانى كه على را دوست دارند، آنان را دوست بدار و كسانى كه او را دشمن بدارند، دشمن دار.

 

خدايا! ياران على را يارى كن، دشمنان على را خوار و ذليل كن و او را محور حق قرار بده.

 

جاودانگى واقعه غدير

 

اراده حكيمانه خداوند بر آن تعلق گرفته است كه واقعه تاريخى غدير، در تمام قرون و اعصار به صورت يك تاريخ زنده كه قلبها به طرف آن جذب مى‏شوند، بماند و نويسندگان اسلامى در هر عصر و زمانى در كتاب‏هاى تفسير، تاريخ، حديث و كلام درباره آن سخن بگويند و گويندگان مذهبى در مجالس وعظ و خطابه درباره آن سخن دهند و آن را از فضايل غير قابل انكار امام بشمارند. نه تنها خطيبان و گويندگان، بلكه شاعران و سرايندگان، از اين واقعه الهام گرفته و ذوق ادبى خود را از تفكر و

______________________________ (1). پيامبر براى اطمينان خاطر اين جمله را سه بار تكرار كرد كه مبادا بعدها اشتباهى رخ دهد.

-------------------------------------------------------------------------

انديشه در مورد اين حادثه و از مزيد اخلاص به صاحب ولايت مشتعل سازند و عالى‏ترين قطعاتى را به صورت‏هاى گوناگون و به زبان‏هاى مختلف از خود به يادگار بگذارد.

 

از اين رو، كمتر واقعه تاريخى در جهان، بسان رويداد «غدير» مورد توجه طبقات مختلف، از محدث و مفسر و از متكلم و فيلسوف، از خطيب و شاعر و از مورخ و سيره نويس قرار گرفته و اين اندازه درباره آن عنايت مبذول شده است.

 

يكى از علل ابديت و جاودانگى بودن اين حديث، نزول دو آيه‏ «1» از آيات قرآن درباره اين واقعه است و تا روزى كه قرآن ابدى و جاودانى است، اين واقعه تاريخى نيز ابدى بوده و از خاطره‏ها محو نخواهد شد.

از آن جا كه جامعه اسلامى در اعصار ديرينه و هم اكنون جامعه شيعه، آن را يكى از اعياد مذهبى مى‏شمارند و مراسمى را كه در ديگر اعياد اسلامى برپا مى‏دارند، در اين روز نيز انجام مى‏دهند، طبعا واقعه تاريخى غدير رنگ جاودانگى به خود گرفته و هيچ‏گاه از خاطره‏ها فراموش نمى‏شود.

از مراجعه به تاريخ، به خوبى معلوم مى‏شود كه روز هيجدهم ذى الحجة الحرام، در ميان مسلمانان به نام روز «عيد غدير» معروف بود، تا آن جا كه «ابن خلكان» درباره «المستعلى بن المستنصر» مى‏گويد : در سال 487 در روز عيد غدير خم كه روز هيجدهم ذى الحجة الحرام است، مردم با او بيعت كردند. «2»

 

و درباره المستنصر بالله العبيدى مى‏نويسد : وى در سال 487 درگذشت كه دوازده شب به آخر ماه ذى الحجّه باقى مانده بود. اين شب همان شب هيجدهم ماه ذى الحجّه، «عيد غدير» است. «3»

«ابو ريحان بيرونى» در كتاب الآثار الباقيه، عيد غدير را از عيدهاى شمرده كه همه‏

______________________________ (1). مائده (5) آيه 3 و 67.

(2). وفيات الاعيان، ج 1، ص 60.

(3). همان، ج 2، ص 223.

------------------------------------------------------------------------

مسلمانان، برپا مى‏داشتند و جشن مى‏گرفتند. «1»

 

نه تنها ابن خلكان و ابو ريحان بيرونى، اين روز را عيد مى‏نامند، بلكه «ثعالبى» نيز، اين شب را از شب‏هاى معروف در ميان امت اسلامى شمرده است. «2»

ريشه اين عيد اسلامى به خود روز غدير بازمى‏گردد، زيرا در آن روز پيامبر به مهاجران و انصار، بلكه به همسران خود دستور داد كه بر على وارد شوند و به او در مورد چنين فضيلتى بزرگ تبريك بگويند.

«زيد بن ارقم» مى‏گويد: از مهاجران : ابو بكر، عمر، عثمان، طلحه و زبير، نخستين كسانى بودند كه با على دست بيعت دادند و مراسم تبريك و بيعت تا مغرب ادامه داشت.

 

دلايل ديگر ابديت اين واقعه‏

 

در اهميت اين رويداد تاريخى، همين اندازه كافى است كه اين واقعه تاريخى را 110 صحابى نقل كرده‏اند. البته اين جمله نه به آن معنا است كه از آن گروه زياد تنها همين افراد، اين حادثه را نقل كرده‏اند، بلكه تنها در كتاب‏هاى دانشمندان اهل تسنن، نام 110 تن به چشم مى‏خورد. درست است كه پيامبر سخنان خود را در جامعه صد هزار نفرى القا نمود، ولى گروه زيادى از آنان از نقاط دور دست حجاز بودند كه از آنان حديثى نقل نشده است و گروهى از آن‏ها اين واقعه را نقل كرده‏اند، اما تاريخ موفق به درج نام آنان نگرديده است و اگر هم ثبت كرده است، به دست ما نرسيده است.

 

در قرن دوم اسلامى كه عصر تابعان است، هشتاد و نه تن از آنان به نقل اين حديث پرداخته‏اند.

راويان حديث غدير، در قرنهاى بعدى همگى عالمان و دانشمندان اهل تسنن مى‏باشند.

______________________________ (1). ترجمه الآثار الباقيه، ص 395 و الغدير، ج 1، ص 267.

(2). ثمار القلوب، ص 511.

--------------------------------------------------------------------------

360 تن از آنان اين حديث را در كتاب‏هاى خود گرد آورده و گروه زيادى به صحت و استوارى آن‏ها اعتراف نموده‏اند.

در قرن سوم 92 دانشمند، در قرن چهارم 43، در قرن پنجم 24، در قرن ششم بيست، در قرن هفتم 21، در قرن هشتم هيجده، در قرن نهم شانزده، در قرن دهم چهارده، در قرن يازدهم دوازده، در قرن دوازدهم سيزده، در قرن سيزدهم دوازده، و در قرن چهاردهم بيست دانشمند، اين حديث را نقل كرده‏اند.

 

گروهى تنها به نقل اين حديث اكتفا نكرده، بلكه درباره اسناد و مفاد آن به طور مستقل كتاب‏هايى نوشته‏اند.

مورخ بزرگ اسلامى، طبرى كتابى به نام الولايه في طرق حديث الغدير نوشته و اين حديث را از 72 طريق از پيامبر نقل كرده است.

ابن عقده كوفى، در رساله ولايت اين حديث را از 105 تن نقل كرده است.

ابو بكر محمد بن عمر بغدادى، معروف به جمعانى، اين حديث را از 25 طريق نقل نموده است.

از بزرگان حديث :

احمد بن حنبل شيبانى به چهل سند نقل كرده است.

ابن حجر عسقلانى به 25 سند نقل كرده است.

جزرى شافعى به هشتاد سند نقل كرده است.

ابو سعيد سجستانى به 120 سند نقل كرده است.

امير محمد يمنى به چهل سند نقل كرده است.

نسائى به 250 سند نقل كرده است.

ابو العلاء همدانى به صد سند نقل كرده است.

ابو العرفان حبان به سى سند نقل كرده است.

تعداد كسانى كه مستقلا درباره خصوصيات اين واقعه تاريخى كتاب نوشته‏اند، 26 نفر است و شايد كسانى باشند كه در مورد اين رويداد رساله و كتاب نوشته‏اند كه‏ تاريخ نام آن‏ها را ضبط نكرده است. «1»

 

دانشمندان شيعه، در خصوص اين واقعيت تاريخى، كتاب‏هاى ارزنده‏اى نوشته‏اند.

جامع‏ترين آن‏ها كتاب تاريخى الغدير است كه به خامه تواناى نويسنده نامى اسلامى، علامه مجاهد مرحوم آية الله امينى نگارش يافته است.

 

آن‏گاه فرمود :

مردم! اكنون فرشته وحى نازل گرديد و اين آيه را آورد :

الْيَوْمَ أَكْمَلْتُ لَكُمْ دِينَكُمْ وَ أَتْمَمْتُ عَلَيْكُمْ نِعْمَتِي وَ رَضِيتُ لَكُمُ الْإِسْلامَ دِيناً «2»؛ امروز دين شما را كامل نمودم و نعمت را بر شما تمام كردم و اسلام را يگانه آيين انتخاب كردم.

 

در اين موقع صداى تكبير پيامبر بلند شد. سپس فرمود :

خدا را سپاس‏گزارم كه آيين خود را كامل كرد و نعمت خود را به پايان رسانيد و از وصايت و ولايت و جانشينى على پس از من خشنود گشت. سپس پيامبر از نقطه مرتفع فرود آمد و به على فرمود : در زير خيمه‏اى بنشيند، تا سران و شخصيت‏هاى بارز اسلام با على مصافحه كرده و به او تبريك گويند.

پيش از همه، شيخين به على تبريك گفتند و او را مولاى خود خواندند.

حسان بن ثابت، فرصت را مغتنم شمرد، با كسب اجازه از محضر پيامبر، اشعارى چند سرود و در آن جا برابر پيامبر اكرم خواند كه ما دو بيت آن را در اين جا نقل مى‏كنيم :

 

فقال لهم : قم يا على، فإنّنى‏ 

 

رضيتك من بعدي إماما و هاديا 

فمن كنت مولاه فهذا وليه‏ 

 

فكونوا له أتباع صدق مواليا

     

 

______________________________ (1). مجموع اين آمارها از كتاب الغدير، ج 1، گرفته شده است كه در نگارش اين بخش از اين كتاب استفاده فراوانى به عمل آمد.

(2). مائده (5) آيه 3.

---------------------------------------------------------------------------

- به على فرمود : برخيز كه من تو را براى جانشينى و راهنمايى مردم پس از خويش انتخاب كردم.

- من مولاى هر كسى باشم على ولى او است. شما در حالى كه او را از صميم دل دوست مى‏داريد، از پيروان او باشيد.

 

اين حديث در طول تاريخ، بزرگ‏ترين سند بر فضيلت و برترى امام على بر تمام صحابه اسلام بوده است. حتى امير مؤمنان، در جلسه شوراى خلافت- كه پس از درگذشت خليفه دوم منعقد گرديد- و در دوران خلافت عثمان و ايام خلافت خويش، با آن احتجاج كرده است. از اين گذشته، شخصيت‏هاى بزرگى از مسلمانان، همواره با اين حديث در برابر مخالفان و منكران حقوق على عليه السّلام احتجاج كرده‏اند.

ماخذ : فروغ ابديت، آيت الله جعفر سبحانى، صفحه 937 تا 944 ، ناشر بوستان كتاب قم     

 

(استفاده از اين مطلب بدون ذكر نشاني سايت جايز نيست)







 
نظرات خوانندگان:
 

نظرات حاوي توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمي‌شود.

نام:
پست الکترونيک:
متن پيام:


 
آخرين اخبار و مطالب 
مهدی پازوکی اقتصاددان:
مشکل اقتصاد ایران، جهالت مدیران رانتی و کوته‌بین است / مدیران سازمان برنامه و بودجه فارغ التحصیل دانشگاه‌های درجه چندمند
در اطلاعیه‌ای اعلام شد؛
درهای اصلی بهشت زهرا(س) در شب‌های قدر باز است
دکتر حسن روحانی : جلسه با فرماندهان سپاه برای صلح و صفا بود
واکنش زاکانی به حصارکشی و تغییرات در پارک قیطریه؛ «حتما در پارک‌ها مسجد می‌سازیم،‌ مسجد خوب هم می‌سازیم»
انتقاد ناصر امانی به شهرداری تهران/ ساخت مسجد در بوستان قیطریه موجب تخریب شعائر اسلامی و بدبینی می‌شود
واکنش تند مهاجری به خبر ساخت مسجد در پارک قیطریه؛ نوعی لجاجت است
پسر نتانیاهو هم از فلسطین اشغالی مهاجرت کرد
امان‌الله قرائی‌مقدم:
کوچک‌شدن طبقه متوسط؛ مهم‌ترین تغییر اجتماعی سال ۱۴۰۲/ جامعه ایران دیگر یک جامعه سنتی نیست
مالیات بر ارزش افزوده رسما ۱۰ درصد شد
آیت‌الله مکارم شیرازی: حجاب از طرفی واجب است و از طرف دیگر، نباید خشونتی در کار باشد / دشمن اصرار دارد قم را آلوده کند تا بتواند نتیجه گیری کند / باید اصرار بر پاک سازی شهر داشته باشیم
سازمان بین‌المللی مهاجرت: «ایرانیان در فهرست بالاترین میزان مهاجرت غیرقانونی برای ورود به بریتانیا»
حکایت کیسه بادام و راهی که به جماران ختم می‌شد
با مشاهده قیمت این داروها مغزتان سوت می‌کشد؛ از ژن درمانی و پیری زودرس تا سرطان چشم
گزارش آیت الله ایازی درباره انجمن مباحثات قرآنی ۸ فروردین
نرخ جریمه در تخلفات حادثه‌ساز ۵ برابر شد
حجت الاسلام والمسلمین مجید انصاری:
کشور ما توان بزرگی دارد؛ چرا باید شرایط طوری باشد که نخبگان ما به فکر مهاجرت باشند؟/ تریبون‌های نماز جمعه به دنبال دامن زدن به خشم و کینه نباشند/ سه انتخابات اخیر نشان داد در لبه خطر ناامیدی و واگرایی اجتماعی هستیم
یادداشتی از: حجت الاسلام والمسلمین هادی سروش
تحریف در "برخوردِمومنانه"
روایت محمدجواد ظریف از آغاز روند آستانه درباره سوریه/ از دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی دستور دادند دکتر دهقان در نشست ها با روسیه و ترکیه شرکت نکند/ بخش نظامی ما از ابتکاری که ایران آغاز کرد، کنار گذاشته شد
امام(ره) چگونه از بزرگان استقبال می‌کردند؟
یادداشتی از: محمد مهاجری
آقای حداد! نقل چنار و پاجوش نیست

آرشیو همه مطالب


 
پربازديدها 
سردار مصطفی مولوی: آقا مهدی باکری و شهید کاظمی همیشه در خط مقدم می‌جنگیدند/ مهدی هیچ‌گاه اجازه نمی‌داد خاکریز جبهه به مسائل سیاسی آلوده شود/ لیدر جریان خالص‌سازی همه توان‌ش را برای تضعیف آقا مهدی به کار گرفت
باهتمام مهندس سعید رحیمی
امام خمینی (ره): من نگران اسلام هستم
با سخنرانی یادگار امام؛
مراسم تحویل سال نو در حرم امام خمینی(ره) برگزار می‌شود
دعاهای بعد از نمازهای واجب در ماه مبارک رمضان
واکنش علم الهدی به شرکت نکردن اکثریت در انتخابات: مراد از اکثریت، اکثریت متدین است نه اکثریت متمرد
اختصاصی:
خدیجه الکبری سلام الله علیها "پوستری آیینی از خانم شیرین نوشیروان"
پیام نوروزی مقام معظم رهبری به مناسبت آغاز سال ۱۴۰۳
در سخنرانی نوروزی ۱۴۰۳؛
رهبر معظم انقلاب: در گذشته کسانی بودند که از امکانات دولتی سوء استفاده کردند/ نباید اختلاف سلیقه و اختلاف سیاسی موجب نفرت پراکنی شود/ روز به روز جبهه مقاومت در غرب آسیا باید تقویت شود/ برای موفقیت از مشارکت مردم به معنای واقعی کلمه استفاده شود
مراسم آغاز سال 1403 در حرم مطهر امام خمینی(س)؛
سید حسن خمینی: از هرآنچه غیر خدا است، مأیوس شویم
اطلاعیه:
برگزاری مراسم تشییع و تدفین والده ی مرحومه ی اخوان تدریسی
پوستر:
برگزاری مراسم بزرگداشت مرحومه مغفوره حاجیه خانم اکرم السادات زارع (تدریسی)
اطلاعیه:
والده ی ماجده ی اخوان تدریسی دعوت حق را لبیک گفت
سردار رادان: تلخ است، اما دزدی به شغل تبدیل شده است
حجت الاسلام انصاریان : شیعه‌ای نباشید که مردم با شما از دین ببرند
گزارش تصویری:
تجلیل از هنرمند گرافیست آقای علی اکبر میرزایی در استان لرستان
بیانیه بسیج دانشجویی دانشگاه تهران پیرامون اخباری مبنی بر زمین‌خواری در محله ازگل: چگونه ممکن است بعد از هشدار رهبری، ائمه جمعه هنوز مشغول فعالیت‌ اقتصادی باشند؟! نهادهای نظارتی دقیقا مشغول چه فعالیتی هستند؟
پوستر:
اطلاعیه برگزاری مراسم سالروز ولادت با سعادت حضرت امام حسن (ع) در هیئت انصارالخمینی (ره)
حجت الاسلام والمسلمین فاضل میبدی:
بالای 50 درصد از مردم در انتخابات شرکت نکردند؛ این بی تفاوتی نیست، اعتراض است/ دولت و حاکمان این پیام را دریافت کنند/ اگر شورای نگهبان بخواهد با همین فرمان در انتخابات بعدی جلو برود، همدلی ایجاد نمی‌شود/ مخاطب سخنان رهبری مسئولان هستند
نامه ی رسیده
ابراز تشکر از اوژانس تهران
قائم مقام سازمان تبلیغات:
رویکرد‌های سلبی و تقابلی نه تنها در ترویج حجاب موثر نیست بلکه می‌تواند نتایج عکس داشته باشد / تبعیض اقتصادی به نارضایتی و بی‌اعتمادی مردم نسبت به نظام منجر می‌شود؛ این نارضایتی گاه به صورت بی‌حجابی و بدحجابی به عنوان نوعی اعتراض بروز پیدا می‌کند / استفاده از روش‌های قهری در برخورد با بدحجابی باعث شده تا برخی از افراد نسبت به حجاب و حکومت جمهوری اسلامی ایران دیدگاه منفی پیدا کنند


 
آمار بازديد از سايت 
تعداد بازدید امروز: 33896
تعداد بازدید دیروز: 42444
بازدید کل: 65621008
مشاهده آمار کامل
تمامي حقوق براي هيئت انصارالخميني (ره) محفوظ است.