امام خمینی (ره) والله اسلام تمامش سیاست است؛ ***** مقام معظم رهبری: به گفتار امام و کردار امام اهتمام بورزید ***** امام خمینی(ره): ان شاء الله ما اندوه دلمان را در وقت مناسب با انتقام از امریکا و آل سعود برطرف خواهیم ساخت و داغ و حسرت حلاوت این جنایت بزرگ را بر دلشان خواهیم نهاد 1367/4/29 ***** امام خمینی(رحمة الله علیه) : حکومت آل سعود، این وهابیهای پست بیخبر از خدا بسان خنجرند که همیشه از پشت در قلب مسلمانان فرو رفته‌اند 1366/5/12***** امام خمینی (ره) شهادت در راه خدا مسئله ای نیست که بشود با پیروزی در صحنه های نبرد مقایسه شود، مقام شهادت خود اوج بندگی و سیر و سلوک در عالم معنویت است ***** امام خمینی (ره): ما تابع امر خداییم، به همین دلیل طالب شهادتیم و تنها به همین دلیل است که زیر بار ذلت و بندگی غیر خدا نمی رویم ***** امام خمینی(ره) ”من برای آنکه شما جوانان شایسته ای هستید، علاقه دارم که جوانی خود را در راه خداوند و اسلام عزیز و جمهوری اسلامی صرف کنید تا سعادت هر دو جهان را دریابید.„ ***** حُسنُ الخلاقِ یُدِّرُ الرزاقَ وَ یونِسَ الرِّفاقَ؛ خوش اخلاقى روزى ها را زیاد مى کند و میان دوستان انس و الفت پدید مى آورد. «نهج الفصاحه، ح 781»***** امام خمینی(س) علم همراه تهذیبِ نفس است که انسان را به مقام انسانیت می رساند .هم در علم کوشا باشید و هم در عمل و هم در تهذیب اخلاق ***** بايد مسائل اسلامي حل بشود در اينجا و پياده بشود. بايد مستضعفين را حمايت بكنند، بايد مستضعفين تقويت بشوند حضرت امام خميني قدس سره الشريف صحیفه امام – جلد 6 – صفحه 461 ***** اهمیّت فضای مجازی به انداره ی انقلاب اسلامی است "مقام معظم رهبری" ***** آن کسی قلمش قلم انسانی است که از روی انصاف بنویسد. امام خمینی (ره) ***** همان طوري که در سابق عمل مي‌شد، روضه‌خواني بشود، مرثيه گفته بشود، شعر و نثر در فضايل اهل بيت و در مصائب آنها گفته بشود. حضرت امام خميني قدس سره الشريف صحيفه امام – جلد 15 – ص 332 ***** نگذاريد پيشكسوتان شهادت و خون در پيچ و خم زندگي روزمره خود به فراموشي سپرده شوند. حضرت امام خميني قدس سره الشريف صحيفه امام، ج 21، ص 93 ***** من در ميان شما باشم و يا نباشم، به همه شما وصيت و سفارش مي‌کنم که نگذاريد انقلاب به دست نااهلان و نامحرمان بيفتد. حضرت امام خميني قدس سره الشريف صحيفه امام، ج 21، ص 93 ***** پيامبر اسلام نيازي به مساجد اشرافي و مناره‌هاي تزئيناتي ندارد. پيامبر اسلام دنبال مجد و عظمت پيروان خود بوده است که متأسفانه با سياست‌هاي غلط حاکمان دست‌نشانده به خاک مذلت نشسته‌اند. حضرت امام خميني قدس سره الشريف صحيفه امام، ج 21، ص 80 ***** پيغمبر اسلام تمام عمرش در امور سياسي بود، تمام عمرش را صرف كرد در سياست اسلامي، و حكومت اسلامي تشكيل داد. حضرت امام خميني قدس سره الشريف صحيفه امام، ج 15، ص 11 ***** امام به همه فهماند که انسان کامل شدن، علی وار زیستن و تا نزدیکی مرزهای عصمت پیش رفتن افسانه نیست. مقام معظم رهبری ***** راه ما راه امام خمینی است و در این راه با همه قدرت و قاطعیت خود حرکت خواهیم کرد. مقام معظم رهبری


 

 

 

تاريخ انتشار: 17 شهريور 1390 ساعت 19:30:00
زندگی نامه امام حسین علیه السلام

امام حسين (ع)، ابوعبدالله حسين‌ بن علي‌ بن ابي‌طالب (ع)، امام سوم از ائمۀ اثني‌عشر (ع) و پنجمين معصوم از چهارده معصوم (ع)، فرزند دوم علي ‌بن ابي‌طالب (ع) از حضرت فاطمه (ع) در سوم يا پنجم شعبان سال چهارم هجري در مدينه به دنيا آمد. مدت حملش را شش ماه و ده روز نوشته‌اند. تفاوت سن او با برادر بزرگترش امام حسن (ع) كمتر از يك سال بود. پس از تولدش بشارت به رسول اكرم (ص) بردند و حضرت شادمانه به ديدار فرزند و فرزندزادۀ خود شتافت، در گوش راست نوزاد اذان و در گوش چپش اقامه گفت و نام او را با اشتقاق از نام حسن (ع) «حسين» (يعني حسن كوچك) - كه تا آن زمان در عرف عرب سابقه نداشت ـ نهاد.

 

 روز هفتم ولادتش گوسفندي  عقيقه كرد و فرمود موي سرش را برچينند و هم‌وزن آن نقره صدقه دهند. پيامبر اكرم (ص) او را پسر و پارۀ تن خود، گل خوش‌بوي خويش و سيد جوانان اهل بهشت خواند. او را بر دوش خود سوار مي‌كرد و به سينۀ خود مي‌چسباند و دهان و گلوي او را مي‌بوسيد و محبوبترين انسان‌ها نزد اهل آسمانهايش معرفي مي‌كرد. ائمۀ اهل سنت به اسناد متعدد روايت كرده‌اند كه رسول‌الله (ص) از شهادت و مشهد امام حسين (ع) خبر داد و نصرت او را واجب و قاتلانش را لعن كرد (اسدالغابۀ، 123، 349) حسين را از خود وخود را از حسين دانسته و فرموده است خدايا دوست بدار هر كه حسين را دوست بدارد (صحيح ترمذي، 2/357).  

 

عمر شريفش 57 يا 58 سال بود كه 7 سال آن در آغوش رسول‌الله (ص)، 37 سال با پدر و بقيه را در صحبت برادر يا در مقام امامت بود. كنيه‌اش ابوعبدالله و مشهورترين لقب پس از شهادتش سيدالشهداء مي‌باشد. سجع خاتمهاي شريفش «لكل اجل كتاب» و «حسبي‌الله» و «ان‌الله بالغ امره» بود. از او شش پسر و سه دختر به وجود آمدند كه سه پسرش در كربلا شهيد شدند و يكي از پسرانش علي اوسط زين‌العابدين (ع) امام چهارم شيعيان است. حسين (ع) چراغ هدايت و كشتي نجات و سالار شهيدان و ثارالله (كسي كه خون‌خواه او خدا است) مي‌باشد، در تربت پاكش شفا و در زير قبه‌اش استجابت دعا و در زيارت قبر مطهرش ثواب بسيار روزي مي‌شود. امام احمدبن حنبل روايت  كرده است كه حسين (ع) فرمود: هر كس در مصيبت من حتي يك بار اشك بريزد خداي عزوجل بهشت را روزي او خواهد فرمود. 

 

قيام آن حضرت بر ضد يزيدبن معاويه و امتناع از بيعت با يزيد، كه او را به هيچ‌وجه شايستۀ خلاف مسلمين نمي‌دانست و مقاومت بيمانند او و يارانش در برابر سپاه يزيد و سر فرود نياوردن او به ننگ تسليم و استقبال او از شهادت در راه عقيدۀ خود و در راه اسلام، برنامۀ حكومت آل ابي‌سفيان را كه انقراض اسلام و بازگردانيدن آثار جاهليت بود نابود كرد و او را برجسته‌ترين چهره‌هاي ديني و سياسي تاريخ اسلام نمود.

  

شيعيان قدر فداكاري بي‌نظير او را در راه آرمانهاي اسلام به خوبي شناخته‌اند و ياد او را چنان گرامي مي دارند كه در هيچ‌يك از اديان و مذاهب عالم سابقه ندارد؛ حتي يادي كه مسيحيان جهان از رنجها و آلام مسيح (ع) مي‌كنند هرگز به پاي آنچه شيعيان در ذكر مصائب و آلام آن حضرت و ياران و اهل‌بيتش و در اقامۀ سوگواري براي او به عمل مي‌آوردند نمي‌رسد. عزاداري امام حسين (ع) و شهداي كربلا كه در سرتاسر سال به طور عموم و در ايام محرم به طور خاص در ميان شيعيان مرسوم است،‌به صورت رمزي براي اقامۀ شعائر دين و زنده نگاه داشتن شور و شوق عميق مذهبي و تمثل و مقاومت در برابر ظلم ظالمان و سرپيچي از حكم حكام جور زمان درآمده است.

 

اگرچه بسياري از مخالفان و معاندان مذهب تشيع گريه و عزاداري همه‌ساله را بر حسين (ع) و يارانش امري غيرطبيعي و نامعقول جلوه مي‌دهند و اشك ريختن بر كساني را كه قرنها از شهادتشان گذشته است ناشي از جهل و تعصب كور مي‌دانند، ولي از اين حقيقت غافلند كه شيعيان با اقامۀ مراسم سوگواري بر سيدالشهداء (ع) در حقيقت از بي‌عدالتي و زورگوئي نفرت مي‌جويند و انزجار خود را از گردنكشان زمانه اظهار مي‌دارند و اشكشان بر فضيلت و تقوا و فداكاري در راه اعتقاد و لعنتشان بر رذيلت و فسق و پايمال ساختن حقوق ضعيفان است و اين تولي و تبري را به صورت قالبي ديني و عبادي درآورده‌اند و با اين مراسم و با اين اشكها در حقيقت درخت تقوا را آبياري مي‌كنند و آن را باردار مي‌سازند و مهمتر از همه آن‌كه دين را به صورت نهادي سياسي كه سر فرود نياوردن به متغلبان جهان و سر فرود آوردن در برابر حكومت عدل الهي باشد درمي‌آورند. اگر مسيحيان جهان با باز شمردن رنجها و آلام مسيح (ع) بر نجات روح انساني تكيه مي‌كنند،‌ شيعيان علاوه بر آن‌كه حسين (ع) را « رحمت واسعۀ الهي» و «باب نجات امت» مي‌دانند حكومت‌هاي جابر جهان را به مبارزه مي‌طلبند و عمل حسين (ع) حماسۀ شرف و فضيلت و درس ايمان و استقامت و مثل اعلاي فداكاري و حميت در راه كسب خشنودي خداوند است.

  

به قول ماربين فيلسوف آلماني در كتاب سياست اسلامي، حركت امام حسين از مكه به كربلا با زنان و فرزندان و استقبال از مرگ تذكاري خونين براي شيعيان بود تا از بني‌اميه انتقام بگيرند. هم او گويد: تاريخ كسي را سراغ ندارد كه خود و عزيزترين كسان خود را براي احقاق حق (سلب شده) به كام مرگ فرستد جز حسين كبير آن يگانه مردي كه دانست چگونه دولت عظيم و وسيع بني‌اميه را متلاشي كند و اركان سلطنت ايشان را فرو ريزد. حادثۀ طف سر بقاء اسلام و موجب درخشندگي و تداوم تاريخ اين شريعت مقدس گرديده است، شيخ محسن حويزي آل ابي‌الحب در قصيدۀ غراي حائريۀ خود به همين مفهوم اديبانه (از قول امام) اشاره مي‌كند كه:

  

ان كان دين محمد لم يستقم 

الا بقتلي يا سيوف خذيني  

اگر دين محمد جز با كشته شدن من استقامت خود را نمي‌يابد اي شمشيرها مرا فرو گيريد ...

 

 

 

حسين‌بن‌ علي (ع) به حكم رسول‌الله (ص) و وصيت برادرش حسن (ع) از روز پنج‌شنبه 28 صفر سال 50 ق بعد از شهادت برادر به امامت رسيد و حدود 11 سال اين وظيفۀ خطير را عهده‌دار بود. تربت پاكش زيارتگاه شيعيان جهان و ذكر مصيبات و گريه بر مظلوميتش پاك‌كنندۀ گناهان است. مزار امام حسين (ع) را نخستين بار اعراب بني‌اسد مشخص نمودند و پس از آن بارها دستخوش تبديل و تغيير و تخريب و تعمير گرديد تا به سال 767 ق در عهد سلطان اويس ايلخان بناي فعلي روضۀ مطهرۀ حسيني ساخته شد.

 

 (دايرة المعارف تشيع، جلد دوم، صفحه 349 تا 354)

 

* استفاده بدون ذكر نشاني سابت ممنوع است*







 
نظرات خوانندگان:

17 فروردين 1393   
یکی
عالی
 

نظرات حاوي توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمي‌شود.

نام:
پست الکترونيک:
متن پيام:


 
آخرين اخبار و مطالب 
پزشکیان : امروز در مجلس اولویت عده‌ای موضوع حجاب است/ این موضوع با زور و گشت ارشاد نتیجه‌ عکس خواهد داد
واکنش ایران به بیانیه کویت و اردن در خصوص میدان آرش
سلبریتی‌ها و سندروم فتوشاپ سازی/ در حاشیۀ بیماری ترانه علیدوستی
در مراسم رونمایی از کتاب «چالش‌های تاریخی»؛
مرتضی اشراقی: اندیشه‌های امام به‌طور هدفمند تحریف می‌شود/ شاخص و ملاک حقیقت اندیشه حضرت امام، رهبر معظم انقلاب هستند/ یکی از وظایف مهم مورخ، جهاد تببین است/ امروز مردم غزه تاریخ ساز یک حماسه عظیم هستند
با دعوت از وزرای اقتصاد و صمت به مناظره تاکید شد؛
فرشاد مومنی: به سوی روند قهقرایی گسترش فقر و عقب ماندگی حرکت می کنیم/ راحت می گویند نقشی در افزایش نرخ ارز نداریم! / وزیر مسئول تولید، می گوید آنقدر واردات کرده ایم که گلوگاه های گمرکی بند آمده! با عنوان «اصلاحات پارامتریک» از جیب حقوق بگیران سرقت می کنند
به مناسبت اولین روز از هفته کار و کارگر
بیانات مقام معظم رهبری در دیدار کارگران
سرو قلیان اکسیژن و جوانانی که موش آزمایشگاهی شده‌اند
به بهانه ی چهلمین سالگرد شهادت
مثنوی " علمدار بسيج " در وصف شهيد بزرگوار احمد دلاكه (دالکه) سروده ی علی اکبر پورسلطان (مهاجر)
یادداشتی از: آقای میکائیل جواهری
نماز را در هر حال و حالتی بجا آوریم
گزارش تصویری:
بمناسبت 5 اردیبهشت، چهلمین سالگرد شهادت یار دیرین، شهید والامقام احمد دالکه
یادداشت:
ملت که نباید همیشه در شعب ابی طالب زندگی کنند
حجت الاسلام والمسلمین حاج شیخ حسین انصاریان‌:
نمازهای جماعت الان در کشور ما ورشکسته است
یادداشتی از: حجه الاسلام هادی سروش
چه کسانی نهی از منکر را از حریم «منطق و عقل» دور کردند؟!
آمار تکان دهنده از 200 روز جنگ و نسل‌کشی در نوار غزه
یادداشتی از: حجت الاسلام عبدالرحیم اباذری
به مناسبت دهمین سالگرد درگذشت آیت الله ملکوتی/منادی شفاف سازی در تولیت
یادداشت:
آمریکا و نکبت وابستگی به صهیونیسم
روایت عباس عبدی از بازدیدش از مسجد پارک قیطریه : مسجد را در تقابل با نهادهای دیگر قرار دادن، اعتبار نهاد دین را افزایش نمی‌دهد
گزارشی از خانم یاسمین طالقانی:
سکوت رئیسی و احمدی‌نژاد!
سالار عقیلی: وظیفه ماست که جوانان را با ادبیات کهن آشتی دهیم
خانه به دوشی اکثریت مردم ایران!

آرشیو همه مطالب


 
پربازديدها 
یادداشت:
تنها راه تامین ثبات در منطقه
یونیسف: غزه خطرناک‌ترین مکان برای کودکان است
پیام تسلیت سید حسن خمینی به محسن مهرعلیزاده
گزیده ی یادداشتی از حاج حسن وفایی
خرمشهر تا باران پهپاد و موشکی
یادداشتی از: آقای میکائیل جواهری
خدا، انسان، جهان
ارتش اسرائیل یک مقام ارشد حزب الله را ترور کرد
جزئیات اعزام حج عمره از ۳ اردیبهشت
اعزام ۸۷ هزار زائر در عملیات حج تمتع/ ۱۸ فرودگاه معین حج هستند
پیام تبریک رهبر معظم انقلاب اسلامی به قهرمانان کشتی آزاد و فرنگی به مناسبت قهرمانی در آسیا
نگاه دولت های عربی به درگیری ایران و اسراییل
یادداشتی از: روزبه علمداری
سخنی با مدعی العموم
براساس آمار تورم مسکن از بهار 1400 تا بهار 1402؛
جهش 2 ساله قیمت مسکن؛ آمارهای استانی چه می‌گوید؟
مهاجری: طبیعی است که رسانه‌های اسرائیلی عملیات وعده صادق را ناموفق نشان بدهند/ عملکرد غلط صدا و سیما باعث شده مردم اخبار فضای رسانه‌ای غیر رسمی را بخوانند/ الآن چاره‌ای جز این نیست که نیروهای مسلح چهره‌های رسانه‌ای و رسانه‌های معتبر داخلی را توجیه کنند
7 نکته درباره حمله تلافی جویانه ایران و احتمالات بعدی
نتیجه جنگ احتمالی ایران و اسرائیل چه خواهد بود؟
سید حسن خمینی: قهرمانی تیم‌های ملی کشتی آزاد و کشتی فرنگی کشورمان در آسیا موجب افتخار و خوشحالی همه ایرانیان ورزش دوست است
پرتویی از کلام امام (ره)
نقشه استعمار، ایجاد اسرائیل بزرگ
۱۲ سوال جدی درباره پرونده حجت الاسلام کاظم صدیقی
وزیر دفاع پاکستان: پاسخ به تجاوزهای اسرائیل حق مشروع ایران است
واکنش نخست‌وزیر مالزی به پاسخ ایران به اسرائیل
مقام سابق امنیتی ترکیه: خسارت پاسخ نظامی ایران سنگین بود


 
آمار بازديد از سايت 
تعداد بازدید امروز: 50622
تعداد بازدید دیروز: 44731
بازدید کل: 66806075
مشاهده آمار کامل
تمامي حقوق براي هيئت انصارالخميني (ره) محفوظ است.