امام خمینی (ره) والله اسلام تمامش سیاست است؛ ***** مقام معظم رهبری: به گفتار امام و کردار امام اهتمام بورزید ***** امام خمینی(ره): ان شاء الله ما اندوه دلمان را در وقت مناسب با انتقام از امریکا و آل سعود برطرف خواهیم ساخت و داغ و حسرت حلاوت این جنایت بزرگ را بر دلشان خواهیم نهاد 1367/4/29 ***** امام خمینی(رحمة الله علیه) : حکومت آل سعود، این وهابیهای پست بیخبر از خدا بسان خنجرند که همیشه از پشت در قلب مسلمانان فرو رفته‌اند 1366/5/12***** امام خمینی (ره) شهادت در راه خدا مسئله ای نیست که بشود با پیروزی در صحنه های نبرد مقایسه شود، مقام شهادت خود اوج بندگی و سیر و سلوک در عالم معنویت است ***** امام خمینی (ره): ما تابع امر خداییم، به همین دلیل طالب شهادتیم و تنها به همین دلیل است که زیر بار ذلت و بندگی غیر خدا نمی رویم ***** امام خمینی(ره) ”من برای آنکه شما جوانان شایسته ای هستید، علاقه دارم که جوانی خود را در راه خداوند و اسلام عزیز و جمهوری اسلامی صرف کنید تا سعادت هر دو جهان را دریابید.„ ***** حُسنُ الخلاقِ یُدِّرُ الرزاقَ وَ یونِسَ الرِّفاقَ؛ خوش اخلاقى روزى ها را زیاد مى کند و میان دوستان انس و الفت پدید مى آورد. «نهج الفصاحه، ح 781»***** امام خمینی(س) علم همراه تهذیبِ نفس است که انسان را به مقام انسانیت می رساند .هم در علم کوشا باشید و هم در عمل و هم در تهذیب اخلاق ***** بايد مسائل اسلامي حل بشود در اينجا و پياده بشود. بايد مستضعفين را حمايت بكنند، بايد مستضعفين تقويت بشوند حضرت امام خميني قدس سره الشريف صحیفه امام – جلد 6 – صفحه 461 ***** اهمیّت فضای مجازی به انداره ی انقلاب اسلامی است "مقام معظم رهبری" ***** آن کسی قلمش قلم انسانی است که از روی انصاف بنویسد. امام خمینی (ره) ***** همان طوري که در سابق عمل مي‌شد، روضه‌خواني بشود، مرثيه گفته بشود، شعر و نثر در فضايل اهل بيت و در مصائب آنها گفته بشود. حضرت امام خميني قدس سره الشريف صحيفه امام – جلد 15 – ص 332 ***** نگذاريد پيشكسوتان شهادت و خون در پيچ و خم زندگي روزمره خود به فراموشي سپرده شوند. حضرت امام خميني قدس سره الشريف صحيفه امام، ج 21، ص 93 ***** من در ميان شما باشم و يا نباشم، به همه شما وصيت و سفارش مي‌کنم که نگذاريد انقلاب به دست نااهلان و نامحرمان بيفتد. حضرت امام خميني قدس سره الشريف صحيفه امام، ج 21، ص 93 ***** پيامبر اسلام نيازي به مساجد اشرافي و مناره‌هاي تزئيناتي ندارد. پيامبر اسلام دنبال مجد و عظمت پيروان خود بوده است که متأسفانه با سياست‌هاي غلط حاکمان دست‌نشانده به خاک مذلت نشسته‌اند. حضرت امام خميني قدس سره الشريف صحيفه امام، ج 21، ص 80 ***** پيغمبر اسلام تمام عمرش در امور سياسي بود، تمام عمرش را صرف كرد در سياست اسلامي، و حكومت اسلامي تشكيل داد. حضرت امام خميني قدس سره الشريف صحيفه امام، ج 15، ص 11 ***** امام به همه فهماند که انسان کامل شدن، علی وار زیستن و تا نزدیکی مرزهای عصمت پیش رفتن افسانه نیست. مقام معظم رهبری ***** راه ما راه امام خمینی است و در این راه با همه قدرت و قاطعیت خود حرکت خواهیم کرد. مقام معظم رهبری


 

 

 

تاريخ انتشار: 03 آذر 1401 ساعت 23:54:18
یادداشتی از: آقای میکائیل جواهری
شربت زعفران و سمّ مهلک!!

سال‌هاست دو سوال مهم و اساسی مطرح است. این دو سوال پس از وقوع هر حادثه تلخ، تاسف بار، غم‌انگیز، و ناامید کننده، مانند وقایع سال‌های ۷۸ تا امروز، به روز شده، و بروز و ظهور بیشتری پیدا می‌کند.
 سوال اول: چرا اینطوری شد؟
سوال دوم: چه باید کرد؟

قرآن کریم و احادیث نورانی اهل بیت علیهم السلام، پاسخ داده‌اند و می‌دهند، هر چند آن‌هایی که باید بشنوند، ببینند، بفهمند و عمل کنند؛ چنین نکردند! و بر خود و جامعه خویش نتایج سنگین شکست و بدبختی را تحمیل نمودند.
 *ما مشرک بودیم و هستیم!!!*
 ما خیال کردیم:
 می‌توان با مخلوط کردن، در هم آمیختن و التقاط توحید و شرک- خدا و طاغوت- حق و باطل- صحیح و سقیم- دروغ و راست- پاکی و نجاست- سلامت و بیماری- امید و توهم- ثبات و تزلزل- ستم و داد- خودپرستی و منافع ملی- خودخواهی و مردم سالاری- تقوا و فسق- ایمان و عمل فاسد- یکسان سازی و وحدت- فراعنه و موسی- یزید و امام حسین و... به اهداف توحیدی که همان اهداف انقلاب اسلامی بود، برسیم.
ما خیال کردیم:
این تضاد و تناقض‌ها با هم قابل جمع است و جمع ما را به سعادت دنیا و عقبی می‌رساند!
 ما نفهمیدیم که معجون حق و باطل و ستم و داد، همان باطل است که از حضرت آدم(ع) تاکنون خدای متعال و اولیاء او ما را از آن پرهیز داده‌اند و نتایج آن را برای انسان‌ها تشریح نموده و تعلیم داده‌اند.
مخلوط سمّ با هر چیز مفید و لو شربت زعفران باشد، مسموم و نابود کننده است!
التقاط حق و باطل و لو نعوذ بالله از معصوم(ع) سر زند، هتک و سقوط حق است!
تخلیط شرک و توحید، شرک، کفر و نفاق است!
 هر باطلی تخلیط با هر باطلی را می‌پذیرد، چنان که هر باطلی تخلیط با حق را می‌پذیرد، و اصلاً هیچ باطلی بدون تخلیط با حق وجود و دوام نخواهد داشت زیرا حق وجود دارد و باطل عدمی است و هر عدم با اضافه به وجود، رنگ هستی به خود می‌گیرد.
این مختصر پاسخ هر دو سوال بالاست. اینطوری شد چون ما خداپرستی را با شریک پرستی در هم آمیختیم و راه نجاتی از عذاب نداریم جز این که به توحید برگردیم.
سخن بالا را کنار گذاشته و اصلاً آن را رد نموده و دور بریزید.
کمی قرآن بخوانیم و تفسیر آن را از عترت بشنویم:

 *سوره یوسف(ع)، آیه ۱۰۵ تا ۱۰۷:*

وَ *كَأَيِّن مِّنۡ ءَايَةٖ فِي ٱلسَّمَٰوَٰاتِ وَ ٱلۡأَرۡضِ يَمُرُّونَ عَلَيۡهَا وَ هُمۡ عَنۡهَا مُعۡرِضُونَ (۱۰۵)*
‌چه بسیار نشانه‌هایى [در درون انسان‌ها، طبیعت، تاریخ، اجتماع] که در آسمان‌ها و زمین است که بر آن مى‌گذرند، در حالى که آنان از آن [نشانه‌ها] رویگردانند.

وَ *مَا يُؤۡمِنُ أَكۡثَرُهُم بِٱللَّهِ إِلَّا وَ هُم مُّشۡرِكُونَ (۱۰۶)*
‌بیشتر آنان به خدا ایمان نمى‌آورند مگر آن که در همان حال، مشرکند. [و شرک به خدا را در باورها و عمل‌های خویش مخلوط و التقاط نمودند]

أَ *فَأَمِنُوٓاْ أَن تَأۡتِيَهُمۡ غَٰاشِيَةٞ مِّنۡ عَذَابِ ٱللَّهِ أَوۡ تَأۡتِيَهُمُ ٱلسَّاعَةُ بَغۡتَةٗ وَ هُمۡ لَا يَشۡعُرُونَ (۱۰۷)*
‌پس آیا ایمن اند [آیا خدا به ایشان، به هر قیمت، به هر بهانه و به هر آرزو و امید باطلی؛ تعهد امنیت، رفاه، رشد، توسعه، موفقیت، یاری نمودن، و خوبی‌های دیگر داده؟!!] از این که [عذاب] فراگیرنده ای از جانب خدا بر آنان بیاید یا قیامت، به ناگاه بر آنان فرا رسد در حالى که بى خبرند؟ [و شعورشان را به کار نبستند]

 *الصّادق (علیه السلام):*
 عَنْ أَبِی‌بَصِیرٍ وَ إِسْحَاقَ‌بْنِ‌عَمَّارٍ عَنْ أَبِی‌عَبْدِ‌اللَّهِ (علیه السلام) فِی قَوْلِ اللَّهِ عَزَّوَجَلَّ وَ ما یُؤْمِنُ أَکْثَرُهُمْ بِاللهِ إِلَّا وَ هُمْ مُشْرِکُونَ قَالَ: یُطِیعُ الشَّیْطَانَ مِنْ حَیْثُ لَا یَعْلَمُ فَیُشْرِکُ.

امام صادق (علیه السلام): ابوبصیر و اسحاق‌بن‌عمّار از امام صادق (علیه السلام) روایت کرده‌اند که در توضیح آیه: وَ مَا یُؤْمِنُ أَکْثَرُهُمْ بِالله إِلَّا وَ هُم مُّشْرِکُونَ فرمود: «منظور آن است که به‌ گونه‌ای از شیطان اطاعت می‌کنند که خود نیز متوجّه نمی‌شوند و در نتیجه شرک می‌ورزند.»
 _منبع اصلی: تفسیر اهل بیت علیهم السلام، مرحوم علی بن ابراهیم، ج ۷، ص ۱۹۰. به نقل از: الکافی، ج ۲، ص ۳۹۷/ بحارالأنوار، ج ۶۹، ص ۱۰۳/ مشکاهًْ الأنوار، ص ۳۹/ نورالثقلین/ البرهان._

 *الباقر (علیه السلام):*
 شِرْکُ طَاعَهًْ لَیْسَ شِرْکَ عِبَادَهًْ وَ الْمَعَاصِی الَّتِی یَرْتَکِبُونَ فَهِیَ شِرْکُ طَاعَهًْ أَطَاعُوا فِیهَا الشَّیْطَانَ فَأَشْرَکُوا بِاللَّهِ فِی الطَّاعَهًْ لِغَیْرِهِ وَ لَیْسَ بِإِشْرَاکِ عِبَادَهًْ أَنْ یَعْبُدُوا غَیْرَ اللَّهِ.

امام باقر (علیه السلام): مقصود، شرک در اطاعت است، نه در عبادت؛ و گناهانی که مرتکب می‌شوند، شرک طاعت است؛ یعنی با انجام‌ دادن گناه، از شیطان اطاعت کردند و چون از غیر خدا اطاعت کردند، به خداوند شرک ورزیدند. مقصود، شرک در عبادت نیست که غیر خدا را بپرستند.
 _منبع اصلی: همان، ج ۷،

جواهری همراه, [21.11.22 21:02]
ص ۱۹۰. به نقل از: الکافی، ج ۲، ص ۳۹۷/ وسایل الشیعهًْ، ج ۲۷، ص ۱۲۶/ القمی، ج ۱، ص ۳۵۸/ نورالثقلین/ البرهان، بتفاوتٍ._

 *علی‌بن‌إبراهیم (رحمة الله علیه):*
وَ قَوْلُهُ وَ وَیْلٌ لِلْمُشْرِکِینَ وَ هُمُ الَّذِینَ أَقَرُّوا بِالْإِسْلَامِ وَ أَشْرَکُوا بِالْأَعْمَالِ. وَ هُوَ قَوْلُهُ: وَ مَا یُؤْمِنُ أَکْثَرُهُمْ بِاللهِ إِلَّا وَ هُمْ مُشْرِکُونَ یَعْنِی بِالْأَعْمَالِ إِذَا أُمِرُوا بِأَمْرٍ عَمِلُوا خِلَافَ مَا قَالَ اللَّهُ، فَسَمَّاهُمُ اللَّهُ مُشْرِکِینَ.

علیّ‌بن‌ابراهیم (رحمة الله علیه): منظور از مشرکین در آیه وَ ویْل للمُشْرِکِینَ (فصلت/۶) کسانی هستند که به اسلام اقرار و اعتراف کرده‌اند اما در اعمالشان مرتکب شرک می‌شوند. این همان امری است که خداوند در آیه زیر بیان نموده و فرموده است: و مَا یُؤْمِنُ أَکْثَرُهُمْ بِاللهِ إِلاَّ و هُم مُّشْرِکُونَ یعنی آن‌ها به وسیله اعمالشان مرتکب شرک می‌شوند. هرگاه به آن‌ها دستور انجام کاری داده شود، بر خلاف فرموده خداوند عمل می‌کنند. به همین دلیل خداوند آن‌ها را مشرک نامیده است.
 _منبع اصلی: همان، ج ۷، ص ۱۹۰. به نقل از: القمی، ج ۲، ص ۲۶۱._

 *أمیرالمؤمنین (علیه السلام):*
 فَأَمَّا مَا جَاءَ مِنْ ذِکْرِ الشِّرْکِ فِی کِتَابِ اللَّهِ تَعَالَی فَمِنْ أَرْبَعَهًْ أَوْجُه ... وَ أَمَّا الْوَجْهُ الثَّانِی مِنَ الشِّرْکِ فَهُوَ شِرْکُ الْأَعْمَالِ قَالَ اللَّهُ تَعَالَی:
 "وَ ما یُؤْمِنُ أَکْثَرُهُمْ بِاللهِ إِلَّا وَ هُمْ مُشْرِکُونَ وَ قَوْلُهُ سُبْحَانَهُ اتَّخَذُوا أَحْبارَهُمْ وَ رُهْبانَهُمْ أَرْباباً مِنْ دُونِ اللهِ"
 أَلَا إِنَّهُمْ لَمْ یَصُومُوا لَهُمْ وَ لَمْ یُصَلُّوا وَ لَکِنَّهُمْ أَمَرُوهُمْ وَ نَهَوْهُمْ فَأَطَاعُوهُمْ وَ قَدْ حَرَّمُوا عَلَیْهِمْ حَلَالًا وَ أَحَلُّوا لَهُمْ حَرَاماً فَعَبَدُوهُمْ مِنْ حَیْثُ لَا یَعْلَمُونَ فَهَذَا شِرْکُ الْأَعْمَالِ وَ الطَّاعَات.

امام علی (علیه السلام): در قرآن مجید از شرک هم در چهار موضوع گفتگو شده است ... وجه دوّم از شرک، شرک اعمال است. خداوند می‌فرماید: وَ ما یُؤْمِنُ أَکْثَرُهُمْ بِالله إِلَّا وَ هُمْ مُشْرِکُونَ، در جای دیگری فرموده است: [آن‌ها] دانشمندان و راهبان [روحانیان] خویش را معبودهایی در برابر خدا قرار دادند. (توبه/۳۱) البتّه معلوم است که آن‌ها برای رهبران دینی خود روزه نگرفتند و برای آنان نماز هم نگذاردند، ولی هرچه آن‌ها گفتند و مردم از آن‌ها اطاعت کردند، حلال‌ها را برای آن‌ها حرام نمودند، و حرام‌ها را حلال ساختند، مردم در نتیجه آن‌ها را پرستیدند در حالی‌ که نمی‌دانستند آن‌ها را می‌پرستند و به این می‌گویند: شرک در اعمال و طاعات.
 _منبع اصلی: همان، ج ۷، ص ۱۹۲. به نقل از: بحارالأنوار، ج ۶۹، ص ۱۰۰/ بحارالأنوار، ج ۹۰، ص ۶۱._





  تعداد بازديدها: 1853


 
نظرات خوانندگان:
 

نظرات حاوي توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمي‌شود.

نام:
پست الکترونيک:
متن پيام:


 
آخرين اخبار و مطالب 
یادداشتی از: حجت الاسلام هادی سروش
اگر مطهری و مبارزه او با تحجر ادامه داشت
یادداشتی از: علیرضا کنگرلو
ما هیچ، ما نگاه
به مناسبت گرامیداشت روز معلّم
بیانات مقام معظم رهبری در دیدار معلمان
یادداشتی از: امیررضا لطفی پناه
ناگهانی بود. اصلا قرار نبود که اینطوری شود!
موج مهاجرت پرستاران؛ عمان ۶ برابر ایران حقوق می‌دهد
به اهتمام آقای میکائیل جواهری
چند خاطره سازنده مخصوص روحانیان حاکم درباره سجایای روحانی مرحوم حجت‌الاسلام محمدتقی بهلول
ارزش مقام معلم در جهان
افشای بهانه بعدی تل‌آویو برای ماجراجویی علیه تهران!/ تقلای آمریکا برای مهار اسرائیل
چگونه با مرد یک و نیم تریلیون دلاری ابوظبی جلسه ملاقات بگیریم؟ / گزارش بلومبرگ از «شیخ طحنون» را بخوانید
نصیرایی، نماینده مجلس: اظهارات منتشر شده در خبرگزاری ایرنا به نقل از من در مورد مرکز پژوهش ها خلاف واقع است
توصیه پلیس برای نصب ردیاب روی خودرو
پوستر:
مراسم سالگرد تدفین 5 شهید گمنام در امامزاده حسن (ع) و اولین سالگرد جانباز شهید حاج رحیم حیدریان
اختصاصی:
دو پوستر فرهنگی، اجتمایی بمناسبت روزکارگر و معلم، آثاری از خانم شیرین نوشیروان
گزارش تصویری:
برگزاری کلاس درس نهج البلاغه توسط استاد حاج بهرام رحیمی در هیئت انصارالخمینی (ره) حسینیه ی آل یاسین (ع) 1403/2/10
دبیرکل خانه پرستار: آمار ۱۵ درصدی ترک کار پرستاران تکان‌دهنده است/ بخش زیادی از جامعه پرستاری ناراضی و به ستوه آمده است
محمد مهاجری خطاب به مهدی نصیری: چرا قاطی سلطنت طلبان و شاهزاده می‌شوید؟ از این راه برگردید!
نماینده مهاباد: مجلس در مورد کاظم صدیقی سکوت کرد، در مورد چای دبش لاپوشانی / تعداد افراد زیر خط فقر دو برابر شده است
گزارشی از: مهدي بيك‌اوغلي
جنجال نظرات مهدی نصیری
پشت پرده مصادره اموال ایران در باکو
در دیدار جمعی از وزرا و معاونان سابق رئیس‌جمهور؛
روحانی: پاسخ من به شورای نگهبان به زودی منتشر می‌شود تا مردم از سطح درک اعضای این شورا از مسائل حیاتی کشور مطلع شوند!

آرشیو همه مطالب


 
پربازديدها 
برخی از پیام های تسلیت در پی درگذشت همسر شهید آیت الله سید مصطفی خمینی
اطلاعیه ی هیئت انصارالخمینی (ره) در مورد برگزاری جلسات هفتگی نهج البلاغه
حسینیون از شهادت حاج طالع یوسف زاده خبر داد
پوستر:
محمد مهدی ایرانمنش از مجروحان حادثه ی تروریستی 13 دی کرمان در بیمارستان به شهادت رسید
پوستر:
اطلاعیه ی اولین سالگرد رحلت زنده یاد حاج رحیم حیدریان
به مناسبت اولین روز از هفته کار و کارگر
بیانات مقام معظم رهبری در دیدار کارگران
یادداشتی از: آقای میکائیل جواهری
نماز را در هر حال و حالتی بجا آوریم
سرکوب اعتراضات دانشجویی حامیان فلسطین در دانشگاه های آمریکا با گارد ایالتی (+عکس)
گزارش تصویری:
بمناسبت 5 اردیبهشت، چهلمین سالگرد شهادت یار دیرین، شهید والامقام احمد دالکه
یادداشتی از: حجه الاسلام هادی سروش
چه کسانی نهی از منکر را از حریم «منطق و عقل» دور کردند؟!
حجت الاسلام والمسلمین حاج شیخ حسین انصاریان‌:
نمازهای جماعت الان در کشور ما ورشکسته است
در مراسم رونمایی از کتاب «چالش‌های تاریخی»؛
مرتضی اشراقی: اندیشه‌های امام به‌طور هدفمند تحریف می‌شود/ شاخص و ملاک حقیقت اندیشه حضرت امام، رهبر معظم انقلاب هستند/ یکی از وظایف مهم مورخ، جهاد تببین است/ امروز مردم غزه تاریخ ساز یک حماسه عظیم هستند
رئیس قوه قضاییه در دیدار با منتخبان مجلس دوازدهم:
با حرف زدن مشارکت مردم محقق نمی‌شود؛ سنگ را از پیش پای مردم برداریم کار پیش می‌رود
به بهانه ی چهلمین سالگرد شهادت
مثنوی " علمدار بسيج " در وصف شهيد بزرگوار احمد دلاكه (دالکه) سروده ی علی اکبر پورسلطان (مهاجر)
آیت الله علوی بروجردی: روحانیت در عصر آیت‌الله بروجردی، با سازمان‌دهی ایشان به اوج رسید/ ایشان معتقد بودند ما برای دنیا حرف داریم
استاد حوزه علمیه قم : اگر برای آبادانی دین کاری نمی کنیم، دین را خراب تر نکنیم
روایت همسر حاج‌آقا مصطفی از آداب معاشرت امام
یادداشتی از: حجت الاسلام عبدالرحیم اباذری
به مناسبت دهمین سالگرد درگذشت آیت الله ملکوتی/منادی شفاف سازی در تولیت
مثنوی "گرگ درون" سروده ی فریدون مشیری
در دیدار امام و کانون نویسندگان چه گذشت؟


 
آمار بازديد از سايت 
تعداد بازدید امروز: 15665
تعداد بازدید دیروز: 27993
بازدید کل: 67085604
مشاهده آمار کامل
تمامي حقوق براي هيئت انصارالخميني (ره) محفوظ است.