امام خمینی (ره) والله اسلام تمامش سیاست است؛ ***** مقام معظم رهبری: به گفتار امام و کردار امام اهتمام بورزید ***** امام خمینی(ره): ان شاء الله ما اندوه دلمان را در وقت مناسب با انتقام از امریکا و آل سعود برطرف خواهیم ساخت و داغ و حسرت حلاوت این جنایت بزرگ را بر دلشان خواهیم نهاد 1367/4/29 ***** امام خمینی(رحمة الله علیه) : حکومت آل سعود، این وهابیهای پست بیخبر از خدا بسان خنجرند که همیشه از پشت در قلب مسلمانان فرو رفته‌اند 1366/5/12***** امام خمینی (ره) شهادت در راه خدا مسئله ای نیست که بشود با پیروزی در صحنه های نبرد مقایسه شود، مقام شهادت خود اوج بندگی و سیر و سلوک در عالم معنویت است ***** امام خمینی (ره): ما تابع امر خداییم، به همین دلیل طالب شهادتیم و تنها به همین دلیل است که زیر بار ذلت و بندگی غیر خدا نمی رویم ***** امام خمینی(ره) ”من برای آنکه شما جوانان شایسته ای هستید، علاقه دارم که جوانی خود را در راه خداوند و اسلام عزیز و جمهوری اسلامی صرف کنید تا سعادت هر دو جهان را دریابید.„ ***** حُسنُ الخلاقِ یُدِّرُ الرزاقَ وَ یونِسَ الرِّفاقَ؛ خوش اخلاقى روزى ها را زیاد مى کند و میان دوستان انس و الفت پدید مى آورد. «نهج الفصاحه، ح 781»***** امام خمینی(س) علم همراه تهذیبِ نفس است که انسان را به مقام انسانیت می رساند .هم در علم کوشا باشید و هم در عمل و هم در تهذیب اخلاق ***** بايد مسائل اسلامي حل بشود در اينجا و پياده بشود. بايد مستضعفين را حمايت بكنند، بايد مستضعفين تقويت بشوند حضرت امام خميني قدس سره الشريف صحیفه امام – جلد 6 – صفحه 461 ***** اهمیّت فضای مجازی به انداره ی انقلاب اسلامی است "مقام معظم رهبری" ***** آن کسی قلمش قلم انسانی است که از روی انصاف بنویسد. امام خمینی (ره) ***** همان طوري که در سابق عمل مي‌شد، روضه‌خواني بشود، مرثيه گفته بشود، شعر و نثر در فضايل اهل بيت و در مصائب آنها گفته بشود. حضرت امام خميني قدس سره الشريف صحيفه امام – جلد 15 – ص 332 ***** نگذاريد پيشكسوتان شهادت و خون در پيچ و خم زندگي روزمره خود به فراموشي سپرده شوند. حضرت امام خميني قدس سره الشريف صحيفه امام، ج 21، ص 93 ***** من در ميان شما باشم و يا نباشم، به همه شما وصيت و سفارش مي‌کنم که نگذاريد انقلاب به دست نااهلان و نامحرمان بيفتد. حضرت امام خميني قدس سره الشريف صحيفه امام، ج 21، ص 93 ***** پيامبر اسلام نيازي به مساجد اشرافي و مناره‌هاي تزئيناتي ندارد. پيامبر اسلام دنبال مجد و عظمت پيروان خود بوده است که متأسفانه با سياست‌هاي غلط حاکمان دست‌نشانده به خاک مذلت نشسته‌اند. حضرت امام خميني قدس سره الشريف صحيفه امام، ج 21، ص 80 ***** پيغمبر اسلام تمام عمرش در امور سياسي بود، تمام عمرش را صرف كرد در سياست اسلامي، و حكومت اسلامي تشكيل داد. حضرت امام خميني قدس سره الشريف صحيفه امام، ج 15، ص 11 ***** امام به همه فهماند که انسان کامل شدن، علی وار زیستن و تا نزدیکی مرزهای عصمت پیش رفتن افسانه نیست. مقام معظم رهبری ***** راه ما راه امام خمینی است و در این راه با همه قدرت و قاطعیت خود حرکت خواهیم کرد. مقام معظم رهبری

 

 

 

تاريخ انتشار: 29 مهر 1400 ساعت 00:23:19
یادداشتی از: حجت الاسلام احمد حیدری
معصومین، «هفته وحدت» و عملکرد ما!

امامان توصیه می‌کردند اگر می‌خواهید ما را محبوب و مطاع مردم سازید، کلام جذّاب و سیره حق و عدل ما را برایشان بیان کنید زیرا ما در این میدان بی‌رقیبیم. امروز نشان دادن عملی زیبایی‌های کلام و سیره امامان به جهان اسلام، بهترین راه رسیدن به وحدت و جذب مسلمانان به اهل بیت و عترت رسول خداست نه تمسک به شعارهای تفرقه‌افکن و خاص مذهبی!

جماران: غایت جمهوری اسلامی تحقق‌بخشی آرمان‌های پیامبر و اهل بیت از جمله رساندن جامعه اسلامی و بلکه جامعه بشری به وحدت زیر چتر عبودیت خدا و کرامت انسان است. در این مسیر سال 1360 مرحوم آیت الله منتظری خواستار نامگذاری 12 تا 19 ربیع الاول[ایام ولادت رسول خدا] به عنوان «هفته وحدت» شد و با استقبال امام، «هفته وحدت» در تقویم جمهوری اسلامی ماندگار گردید ولی این مهم که مدّ نظر خاص امامان شیعه بود، به شایستگی مورد توجه واقع نشد. به بعضی توصیه‌های امامان در این راستا اشاره می‌کنیم.

شیخ صدوق در کتاب فتوایی‌اش[فقیه] روایاتی که نزد او حجّت و معتبر بوده‌اند را به عنوان فتوا ذکر کرده و از امام صادق(ع) خطاب به یکی از اصحابش نقل می‌کند که فرمود: فلانی با مردم(عموم مردم آن زمان سنی مذهب بودند) با اخلاق خوب مواجه شوید، در مساجد آنان نماز بخوانید، مریض‌هایشان را دیدار، دلجویی و احوالپرسی کنید، در تشییع جنازه‌هایشان شرکت کنید، اگر توانستید «پیش‌نماز و اذان‌گوی» آنان باشید که اگر چنین کردید، می‌گویند پیروان جعفر بن محمد چقدر خوبند! خدا جعفر بن محمد را رحمت کند که اصحابش را به این نیکویی تربیت کرده؛ ولی اگر این گونه نباشید؛ به کنایه و عیبجویی گویند: اینان شاگردان جعفر بن محمدند! و خدا به حسابش برسد که چه بد پیروانی تربیت کرده است!(فقیه 1/383)

این حدیث واقعا تکان دهنده است. یک شیعه و یک حکومت شیعی باید چنان رفتار کند که اهل سنت و جهان اسلام، شیعیان و کشور شیعی را مقتدای خود بگیرند و شیعیان را امام جماعت و اذان‌گوی خود[آن هم با اهمیتی که اسلام و اهل سنت به اذان‌گویان می‎دهند] قرار دهند و طبیعی است که اگر شیعیان بخواهند بر مسائل اختلافی و شعارهای خاص شیعی اصرار داشته باشند، به هیچ وجه اهل سنت و جهان اسلام حاضر نخواهند شد به آنان اقتدا کنند و آنان را امام و پیشوا سازند. 

امام علی(ع) خود اسوه «وحدت طلبی» بود. وقتی جامعه به هر دلیل حاضر نشد با او همراهی کند، از حق خود گذشت و برای حفظ اسلام و جامعه اسلامی با عموم همراه شد[البته با حفظ امر به معروف دوستانه و منطقی] و وقتی هم به خلافت رسید، حتی الامکان از زنده کردن مسائل اختلافی گذشته چشم پوشید و حتی در بسیاری از مسائل مثل به جماعت خواندن نماز تراویح، از مخالفت دست کشید. دو جریان زیر به خوبی نشان از اهمیت دادن فوق العاده ایشان به وحدت جهان اسلام دارد:

اول: بعد از این که با خواست و اصرار بی‌نظیر عمومی، خلافت را به عهده گرفت؛ اصلا سعی نکرد داستان غم‌انگیز خلافت بعد از پیامبر را تشریح کند. حتی وقتی یک بار به جهت مطرح شدن موضوع، ناچار شد پرده را بالا بزند و بر آن تاریکی نوری بیفشاند، بعد از این که چند جمله‌ای در شایستگی بی‌نظیر و استحقاق منحصر به فرد خود نسبت به خلافت و اقدام ناپسند دیگران در تصدی خلافت و ...، سخن گفت، فردی وارد شد و نامه‎ای به حضرت داد و حواس حضرت منعطف به نامه شد و بعد از آن، با وجود اصرار ابن عباس با آن جایگاه متعالی‌اش نزد امام، حاضر نشد کلام را ادامه دهد و فرمود: «تِلْکَ شِقْشِقَةٌ هَدَرَتْ‌ ثُمَّ قَرَّتْ» یعنی کأنّه درد، صبر از من ربود و سخنانی بی‌اختیار گفتم ولی دوباره به قرار و صبر بازگشتم. ابن عباس تا آخر عمر تأسف می‌خورد که چرا این سخن امام قطع شد و ادامه نیافت.(نهج البلاغه خطبه 3) که خود گواه است حضرت تا آخر عمر آن موضوع را مطرح نکرده است. 

دوم: یکی از اصحاب حضرت در جمع یاران از ایشان پرسید: چگونه قومتان با شایستگی منحصر به فرد شما، از خلافت کنارتان زدند؟ حضرت با شنیدن این سؤال، ابتدا او را مذمت کردند که تو به مانند هودجی که کمربندش به کمر اسب محکم بسته نشده، استقرار نداری و بی‌موقع وسط می‌آیی و طرح سؤال می‌کنی! بعد هم حضرت خیلی سربسته جواب داد: جماعتی بر متاع دنیایی خلافت حرص ورزیدند و جماعت دیگری از آن چشم پوشیدند و خداوند به عدالت در قیامت بین آنان حکم خواهد کرد و مسأله امروز مسلمانان فرزند ابی‌سفیان است»(خطبه 162). حضرت با این جواب کوتاه نشان داد که نباید مسائل گذشته را اصلی کرد و از مسائل اصلی باز ماند. 

امامان هم توصیه می‌کردند اگر می‌خواهید ما را محبوب و مطاع مردم سازید، کلام جذّاب و سیره حق و عدل ما را برایشان بیان کنید[حبّبونا / محاسن کلامنا؛ کافی8/229] زیرا ما در این میدان بی‌رقیبیم. امروز نشان دادن عملی زیبایی‌های کلام و سیره امامان به جهان اسلام، بهترین راه رسیدن به وحدت و جذب مسلمانان به اهل بیت و عترت رسول خداست نه تمسک به شعارهای تفرقه‌افکن و خاص مذهبی! امید که غایت وحدت جهان اسلام بیش از پیش مورد توجه واقع شود.





  تعداد بازديدها: 129


 
نظرات خوانندگان:
 

نظرات حاوي توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمي‌شود.

نام:
پست الکترونيک:
متن پيام:


 
آخرين اخبار و مطالب 
یادداشتی از: رضا بردستانی
لعنت به آن روزی که آرامشِ «استان یزد» زیر پای تصمیمی نادرست دفن شد!
تذکر امام (ره) به مجلس، شورای نگهبان، دولت و قوه قضاییه برای تسریع در امور
هزاران اردنی در مخالفت با عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی به خیابان‌ها آمدند
اعتراض خانگی زنان در کابل علیه خشونت طالبان
یادداشت:
مهم‌تر از مذاکرات وین
واکنش قاطع ایران به اتهامات رژیم صهیونیستی در نشست شورای حکام
در نشست پیش‌همایش بزرگداشت آیت‌الله ‌مطرح شد
آیت‌الله سیدجواد‌ حسینی‌خامنه‌ای تجسمی از زهد و تقوا
سایه جلیلی بر دولت رئیسی
فصل مشترک بهزاد و سعید
یادداشتی از: مطهره شفیعی
ناکامی یک دلواپس‌ دراتهام زنی
یادداشتی از: منیره چگینی
راه حقـابه از تنـش نمي‌گذرد...
یادداشتی از: یاسمین طالقان
پاسخ 30 صفحه‌ای لاریجانی به شورای نگهبان
یادداشتی از: حاج حسن وفایی
خاموشی سیاست خارجه
یادداشت رسیده:
آتش بس درفضای سیاسی کشور
اختصاصی:
خشونت علیه زنان " پوستری از آقای علی اکبر میرزائی"
یادداشتی از: حاج حسن وفایی
دشمن اینجاست و ما ...
یادداشتی از: حاج حسن وفایی
قره خانی تا قالیباف
یادداشتی از: ​حجت الاسلام محمدکاظم تقوی
اسلام و شخصیت زنان در نگاه امام خمینی (س)
یادداشتی از: حاج حسن وفایی
فیش علم گریزی
یادداشت:
داستان آب و ضرورت نگاه حاکمیتی
یادداشتی از: حجت السلام حسن پویا
بسیج لشکر مخلص خدا

آرشیو همه مطالب


 
پربازديدها 
حجت الاسلام و المسلمین ابوترابی:
جامعه با علم و عدالت رشد می کند
گزیده ی یادداشتی از: حاج حسن وفایی
اینجا کجاست!؟
یادداشتی از: حاج حسن وفایی
آتش زدن برجام
دیدار سید حسن خمینی با آیت الله العظمی صافی گلپایگانی
در دادگاه نظامی استان تهران؛
دادگاه رسیدگی به پرونده هواپیمای اوکراینی برگزار شد/ 103 نفر از اولیای دم شکایت خود را تنظیم کردند
یادداشتی از: جلال خوش‌چهره
توافق جامع یا موقت در وین؟
مرجع انقلابی و تحول‌خواه
نگاهی به زندگی علمی و سیاسی آیت‌الله موسوی‌ اردبیلی به مناسبت پنجمین سالگرد رحلت
گزارش؛
دولت رئیسی ایده قدیمی محسن رضایی را اجرا می کند؟/ فدرالیسم ایرانی چگونه خواهد بود؟
دسته گل تامین اجتماعی در اطلاع رسانی!
یادداشتی از: علیرضا خانی
بگذارید مردم نفس بکشند
تجمع خانواده‌های قربانیان هواپیمای اوکراینی
یادداشتی از: حشمت‌ا... فلاحت‌پیشه نماینده ادوار مجلس
جستجوی آتش‌بس قبل از هشتم آذر
یادداشتی از: حمید شجاعی
بازگشت فردوسي پور در حرف، نه عمل
عفو بین‌الملل:
وضعیت افغانستان «وحشتناک» و «غیرانسانی» است
پوستر:
پیش بینی یک مجله ایتالیایی در سال 1962
اتفاقی عجیب در مورد شفافیت؛ پنهان‌کاری‌های دولت و مجلس از یکدیگر و مردم!
احمد توکلی و مصباحی مقدم مطرح کردند
سکوت مجمع تشخیص و دو پاسخ متفاوت
یادداشتی از: مطهره شفیعی
مي‌روند؛ اما ساكت و ناخشنود...
یادداشتی از: حاج حسن وفایی
مدیریت نخبه گریز
رئیس‌جمهور و گزینه سوم


 
آمار بازديد از سايت 
تعداد بازدید امروز: 12902
تعداد بازدید دیروز: 23513
بازدید کل: 42451178
مشاهده آمار کامل
تمامي حقوق براي هيئت انصارالخميني (ره) محفوظ است.