امام خمینی (ره) والله اسلام تمامش سیاست است؛ ***** مقام معظم رهبری: به گفتار امام و کردار امام اهتمام بورزید ***** امام خمینی(ره): ان شاء الله ما اندوه دلمان را در وقت مناسب با انتقام از امریکا و آل سعود برطرف خواهیم ساخت و داغ و حسرت حلاوت این جنایت بزرگ را بر دلشان خواهیم نهاد 1367/4/29 ***** امام خمینی(رحمة الله علیه) : حکومت آل سعود، این وهابیهای پست بیخبر از خدا بسان خنجرند که همیشه از پشت در قلب مسلمانان فرو رفته‌اند 1366/5/12***** امام خمینی (ره) شهادت در راه خدا مسئله ای نیست که بشود با پیروزی در صحنه های نبرد مقایسه شود، مقام شهادت خود اوج بندگی و سیر و سلوک در عالم معنویت است ***** امام خمینی (ره): ما تابع امر خداییم، به همین دلیل طالب شهادتیم و تنها به همین دلیل است که زیر بار ذلت و بندگی غیر خدا نمی رویم ***** امام خمینی(ره) ”من برای آنکه شما جوانان شایسته ای هستید، علاقه دارم که جوانی خود را در راه خداوند و اسلام عزیز و جمهوری اسلامی صرف کنید تا سعادت هر دو جهان را دریابید.„ ***** حُسنُ الخلاقِ یُدِّرُ الرزاقَ وَ یونِسَ الرِّفاقَ؛ خوش اخلاقى روزى ها را زیاد مى کند و میان دوستان انس و الفت پدید مى آورد. «نهج الفصاحه، ح 781»***** امام خمینی(س) علم همراه تهذیبِ نفس است که انسان را به مقام انسانیت می رساند .هم در علم کوشا باشید و هم در عمل و هم در تهذیب اخلاق ***** بايد مسائل اسلامي حل بشود در اينجا و پياده بشود. بايد مستضعفين را حمايت بكنند، بايد مستضعفين تقويت بشوند حضرت امام خميني قدس سره الشريف صحیفه امام – جلد 6 – صفحه 461 ***** اهمیّت فضای مجازی به انداره ی انقلاب اسلامی است "مقام معظم رهبری" ***** آن کسی قلمش قلم انسانی است که از روی انصاف بنویسد. امام خمینی (ره) ***** همان طوري که در سابق عمل مي‌شد، روضه‌خواني بشود، مرثيه گفته بشود، شعر و نثر در فضايل اهل بيت و در مصائب آنها گفته بشود. حضرت امام خميني قدس سره الشريف صحيفه امام – جلد 15 – ص 332 ***** نگذاريد پيشكسوتان شهادت و خون در پيچ و خم زندگي روزمره خود به فراموشي سپرده شوند. حضرت امام خميني قدس سره الشريف صحيفه امام، ج 21، ص 93 ***** من در ميان شما باشم و يا نباشم، به همه شما وصيت و سفارش مي‌کنم که نگذاريد انقلاب به دست نااهلان و نامحرمان بيفتد. حضرت امام خميني قدس سره الشريف صحيفه امام، ج 21، ص 93 ***** پيامبر اسلام نيازي به مساجد اشرافي و مناره‌هاي تزئيناتي ندارد. پيامبر اسلام دنبال مجد و عظمت پيروان خود بوده است که متأسفانه با سياست‌هاي غلط حاکمان دست‌نشانده به خاک مذلت نشسته‌اند. حضرت امام خميني قدس سره الشريف صحيفه امام، ج 21، ص 80 ***** پيغمبر اسلام تمام عمرش در امور سياسي بود، تمام عمرش را صرف كرد در سياست اسلامي، و حكومت اسلامي تشكيل داد. حضرت امام خميني قدس سره الشريف صحيفه امام، ج 15، ص 11 ***** امام به همه فهماند که انسان کامل شدن، علی وار زیستن و تا نزدیکی مرزهای عصمت پیش رفتن افسانه نیست. مقام معظم رهبری ***** راه ما راه امام خمینی است و در این راه با همه قدرت و قاطعیت خود حرکت خواهیم کرد. مقام معظم رهبری

 

 

 

تاريخ انتشار: 27 مهر 1400 ساعت 23:49:00
پژوهشکده امام خمینی و انقلاب اسلامی برگزار کرد؛
اسلام محوری، گمشده جهان اسلام

مصطفی ذوالفقارطلب، عضو هیأت علمی دانشگاه تهران، گفت: مسائل اقتصادی و اجتماعی منحصر به یک فرد نیست. وقتی انسان در یک سرزمین زندگی می کند و مذاهب مختلفی در آن زندگی می کنند، این سیاست متعلق به همه است و نمی تواند بگوید مختص گروه من است و هیچ شخص یا گروهی نمی تواند «امت» را مصادره کند. چون این سرزمین مانند پدری است متعلق به همه خانواده است.

نشست مجازی «اسلام محوری، گمشده جهان اسلام» پیش از ظهر امروز(سه شنبه 27 مهر ماه) توسط پژوهشکده امام خمینی(س) و جماران، مصطفی ذوالفقارطلب در این نشست گفت: اصالت اسلام ناظر بر اولویت دین بر مذهب است. به این معنا که مراد تأکید بر مشترکات و اصول کلی دین به هدف همگرایی و انسجام است. صرف نظر از تفاوت معنایی بین تقریب و وحدت اسلامی، وحدت اسلامی یک واژه فرهنگی و عبادی ناظر بر همگرایی در سطح مسائل اسلامی ولی تقریب مذاهب در زمینه مسائل علمی و پیش زمینه ای برای وحدت اسلامی است.

عضو هیأت علمی دانشگاه تهران افزود: وقتی که من به عنوان یک اهل سنت به مسائل اسلامی می نگرم باید با رویکرد جهان شمولی و امت محوری نگاه کنم. اگر هرکس بر اساس ارزش های مذهبی خاص خود به دنیای اسلام پا نهد، بر اساس عینک تنگ مذهبی خود عمل می کند. آنجا است که اگر یک شخص شیعه مذهب وارد یک منطقه غیر مذهب خود شود و بر اساس داده های مذهبی خود با او عمل کنند، تزاحم ایجاد می شود.

وی تصریح کرد: پیشنیه هایی در این مورد می توانیم بیابیم که نزدیک ترین آنها می تواند نظریه «اسلام بلامذاهب» است که علمای بزرگ جهان اسلام از جمله شیخ محمود شلتوک بر این کتاب مقدمه نوشته اند. اما تفاوت آن با نظریه اصالت اسلام این است که به معنای کنار گذاشتن مذهب است و به همین دلیل مورد استقبال مسلمانان قرار نگرفت. مذاهب برنامه های عملی دین هستند. در حقیقت صرف نظر از مکاتب فکری تندی که وجود داشته، مذاهب فقهی و حتی کلامی یک ثروت عظیم فقهی هستند که در اعتلای فرهنگ و تمدن اسلامی در بستر تاریخ سهیم بوده و حذف آنها در میدان عمل قابل تصور نیست.

ذوالفقارطلب ادامه داد: در نظریه اسلام محوری یک شخص مسلمان با نگرش بلند و وسیعی که دارد، مذهب خودش را دارد اما در تعامل با مذاهب دیگر خصایص مذهبی خودش را دخیل نمی کند و با دید وسیعی به مذاهب نگاه می کند و مذاهب را اعضای یک خانواده می داند. بر این اساس است که نظریه امت محوری می تواند بر همه عملکردهای فرهنگی، اجتماعی و سیاسی اثرگذار باشد. وقتی انسان اسلام محور باشد دیگر مطالبه گر مسائل اختلاف انگیز نخواهد بود. اینجا است که یک بحران از بحران های امت اسلامی با این نگرش قابل حل است.

وی اظهار داشت: مسائل اقتصادی و اجتماعی منحصر به یک فرد نیست. وقتی انسان در یک سرزمین زندگی می کند و مذاهب مختلفی در آن زندگی می کنند، این سیاست متعلق به همه است و نمی تواند بگوید مختص گروه من است و هیچ شخص یا گروهی نمی تواند «امت» را مصادره کند. چون این سرزمین مانند پدری است متعلق به همه خانواده است.

عضو هیأت علمی دانشگاه تهران تأکید کرد: متأسفانه در دنیای کنونی رابطه بین مسلمانان و مسیحیان بیشتر از بین خود مسلمانان است؛ این یک درد است. این بحران به جایی رسیده که اول انسجام و همگرایی بین خود مسلمانان باشد، اتحاد بین برخی کشورهای مسلمان با غیر مسلمانان است. مسلمانان در حقیقت اعضای یک پیکر هستند. دارالاسلام مرز جغرافیایی نمی شناسد بلکه سرزمینی به عنوان «امت واحده» است. در اسناد بالادستی نظام جمهوری اسلامی از جمله اصل یازده قانون اساسی به «اسلام محوری» اشاره دارد.

حجت الاسلام و المسلمین مهدی فرمانیان نیز در این نشست گفت: معتقد هستم که مشکل وحدت اسلامی چند چیز است. یکی سیاستمداران هستند که بر طبل تفرقه در جهان اسلام می کوبند و هزینه افراطیون را پرداخت می کنند. دوم علمایی هستند که کاری به اسلام ستیزی ندارند و به نظر می رسد از فضای امروز فاصله زیادی دارند. سوء استفاده استعمار جهانی از این امور باعث می شود که شاهد این مشکلات در جهان اسلام باشیم.

عضو هیأت علمی دانشگاه ادیان و مذاهب تأکید کرد: دعا می کنیم سیاسیون بیشتر از اینکه هزینه تفرقه را پرداخت کنند، هزینه وحدت را بپردازند. بنده در دلم چیزی مثل اتحادیه اروپا برای جهان اسلام است و ای کاش می شد مرزهای جهان اسلام را برداشت و با یک پاسپورت به کل جهان اسلام سفر کرد و با پول واحدی مراوده کنیم؛ در عین حال که کشورهای مستقلی هستند. اگر اتحاد مذاهب اسلامی شکل بگیرد، به نظرم نظریه خوبی است.





  تعداد بازديدها: 153


 
نظرات خوانندگان:
 

نظرات حاوي توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمي‌شود.

نام:
پست الکترونيک:
متن پيام:


 
آخرين اخبار و مطالب 
یادداشتی از: رضا بردستانی
لعنت به آن روزی که آرامشِ «استان یزد» زیر پای تصمیمی نادرست دفن شد!
تذکر امام (ره) به مجلس، شورای نگهبان، دولت و قوه قضاییه برای تسریع در امور
هزاران اردنی در مخالفت با عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی به خیابان‌ها آمدند
اعتراض خانگی زنان در کابل علیه خشونت طالبان
یادداشت:
مهم‌تر از مذاکرات وین
واکنش قاطع ایران به اتهامات رژیم صهیونیستی در نشست شورای حکام
در نشست پیش‌همایش بزرگداشت آیت‌الله ‌مطرح شد
آیت‌الله سیدجواد‌ حسینی‌خامنه‌ای تجسمی از زهد و تقوا
سایه جلیلی بر دولت رئیسی
فصل مشترک بهزاد و سعید
یادداشتی از: مطهره شفیعی
ناکامی یک دلواپس‌ دراتهام زنی
یادداشتی از: منیره چگینی
راه حقـابه از تنـش نمي‌گذرد...
یادداشتی از: یاسمین طالقان
پاسخ 30 صفحه‌ای لاریجانی به شورای نگهبان
یادداشتی از: حاج حسن وفایی
خاموشی سیاست خارجه
یادداشت رسیده:
آتش بس درفضای سیاسی کشور
اختصاصی:
خشونت علیه زنان " پوستری از آقای علی اکبر میرزائی"
یادداشتی از: حاج حسن وفایی
دشمن اینجاست و ما ...
یادداشتی از: حاج حسن وفایی
قره خانی تا قالیباف
یادداشتی از: ​حجت الاسلام محمدکاظم تقوی
اسلام و شخصیت زنان در نگاه امام خمینی (س)
یادداشتی از: حاج حسن وفایی
فیش علم گریزی
یادداشت:
داستان آب و ضرورت نگاه حاکمیتی
یادداشتی از: حجت السلام حسن پویا
بسیج لشکر مخلص خدا

آرشیو همه مطالب


 
پربازديدها 
حجت الاسلام و المسلمین ابوترابی:
جامعه با علم و عدالت رشد می کند
گزیده ی یادداشتی از: حاج حسن وفایی
اینجا کجاست!؟
یادداشتی از: حاج حسن وفایی
آتش زدن برجام
دیدار سید حسن خمینی با آیت الله العظمی صافی گلپایگانی
در دادگاه نظامی استان تهران؛
دادگاه رسیدگی به پرونده هواپیمای اوکراینی برگزار شد/ 103 نفر از اولیای دم شکایت خود را تنظیم کردند
یادداشتی از: جلال خوش‌چهره
توافق جامع یا موقت در وین؟
مرجع انقلابی و تحول‌خواه
نگاهی به زندگی علمی و سیاسی آیت‌الله موسوی‌ اردبیلی به مناسبت پنجمین سالگرد رحلت
گزارش؛
دولت رئیسی ایده قدیمی محسن رضایی را اجرا می کند؟/ فدرالیسم ایرانی چگونه خواهد بود؟
دسته گل تامین اجتماعی در اطلاع رسانی!
یادداشتی از: علیرضا خانی
بگذارید مردم نفس بکشند
تجمع خانواده‌های قربانیان هواپیمای اوکراینی
یادداشتی از: حمید شجاعی
بازگشت فردوسي پور در حرف، نه عمل
عفو بین‌الملل:
وضعیت افغانستان «وحشتناک» و «غیرانسانی» است
پوستر:
پیش بینی یک مجله ایتالیایی در سال 1962
یادداشتی از: حشمت‌ا... فلاحت‌پیشه نماینده ادوار مجلس
جستجوی آتش‌بس قبل از هشتم آذر
اتفاقی عجیب در مورد شفافیت؛ پنهان‌کاری‌های دولت و مجلس از یکدیگر و مردم!
احمد توکلی و مصباحی مقدم مطرح کردند
سکوت مجمع تشخیص و دو پاسخ متفاوت
یادداشتی از: مطهره شفیعی
مي‌روند؛ اما ساكت و ناخشنود...
یادداشتی از: حاج حسن وفایی
مدیریت نخبه گریز
رئیس‌جمهور و گزینه سوم


 
آمار بازديد از سايت 
تعداد بازدید امروز: 11974
تعداد بازدید دیروز: 23513
بازدید کل: 42450250
مشاهده آمار کامل
تمامي حقوق براي هيئت انصارالخميني (ره) محفوظ است.